Čelična ruka otpora (“Darkest Hour”, J. Wright)
Darkest Hour nova je povijesna drama poznatog engleskog redatelja Joea Wrighta. Nakon niza književnih ekranizacija i periodnih drama, Wright ovog puta donosi film zasnovan na istinitim događajima. U njemu pratimo britanskog premijera Winstona Churchilla tijekom prvih mjeseca dana od dolaska na tu poziciju. Kako Drugi svjetski rat dobiva na zamahu, Churchill mora donijeti odluku u kojem će pravcu Velika Britanija krenuti u borbi protiv Hitlera. Osim toga, drugi problem s kojima se suočava jest spašavanje vojnika iz Dunkirka. Veliki stres i pritisak leži na njegovim ramenima, ali unatoč tome, Churchill ne dopušta da se stvori mjesto za grešku.
Kako je film Dunkirk Christophera Nolana bio dosta kritiziran zbog slabog razvoja likova i pozadinske priče, mnogi su došli na ideju da se ova dva filma gledaju jedan nakon drugog. Tako možete dobiti bolji uvid u događanja koja su se odvijala tijekom tih mjesec dana, a uz to ćete uživati u jednoj historijskoj lekciji i fenomenalnoj predstavi i viziji sviju uključenih u ove projekte.
Mračno doba dvadesetog vijeka
Tijekom čitave radnje film se primarno fokusira na Winstona Churchilla. Kamera gotovo da igra ulogu njegovog asistenta jer je uvijek tu negdje u njegovoj blizini. S obzirom na tu činjenicu veliki dio filma, kao i s vremenom, ograničen je prostorom. Uski hodnici, stepeništa, sobe, sudnice i podrumi su prostori kojima se, zajedno s Churchillom, krećemo. Svi oni kao zajedničko imaju svoje mračno i nejasno okruženje, a upravo to stvara mjesto fotografiji da zablista. Bruno Delbonnel, direktor fotografije, poznat po svom radu na filmovima kao što su Inside Llewyn Davis i Amélie, svom tom mraku daje malo svjetla.
Uvijek će se tu pronaći neki prozor kroz čije će okno prolaziti svjetlost i padati na površine obgrljene tamom, ili pak samo jedna sijalica koja će osvijetliti ideje likova iz filma. Ovo poigravanje sa svjetlom kreira fenomenalnu atmosferu koja blistavo preslikava stanje stvari i uma tog perioda. Kao što Churchill i njegovi govori donose malo volje i nade u ljudske umove, tako njegova pojava unosi malo svjetla u svijet koji je zaogrnula tama. No, kako sve to ne bi postala bljutava i bezlična masa političkih akcija pobrinuli su se Joe Wright i scenarist Anthony McCarten. Mjesec dana je dug period za jedan film, a ovdje su uspjeli pokriti zaista sve. Darkest Hour svoj iznimno dinamičan ritam postavlja već u prvim minutama i ne napušta ga do kraja. Sve to doprinosi da film ispratite s istom željom kao i na samom početku, bez trenutka dosade.
Vrhunac jedne blistave karijere
Gary Oldman već gotovo trideset godina oduševljava svojim izvedbama, no njegovo portretiranje Winstona Churchilla prikazuje jedan izvanserijski talenat. Oldmanova je gluma apsolutno besprijekorna i jednostavno dovedena do tog nivoa koji i riječi teško opisuju – definitivno izvedba koja čitav film nosi na svojim leđima i koja uz muzičku podlogu i zanosnu fotografiju daje posebno gledateljsko iskustvo. Gary Oldman već je pokupio nagradu za glumu s ovogodišnjeg Zlatnog globusa. Konkurencija za zlatni kipić Akademije u kategoriji glavnih muških uloga opasna je i žestoka, ali mišljenja sam da ovu izvedbu nijedna ne ugrožava. To je priznanje koje Oldman, bez sumnje, stopostotno, zaslužuje.
Najveći problem filma Darkest Hour njegova je priča u kojoj drugi likovi ne dobivaju veliku pažnju, pa je tako i većina istih gotovo pa nebitna. Govori, koje je Churchill izgleda uživao davati, frekventni su te odišu patriotizmom, uz izraženu motivacijsku konotaciju. To bi gledatelje moglo odbiti od filma, no ukoliko prevaziđete te stvari, zagarantirano ćete uživati, ako ništa u glumi Garyja Oldmana.
Film Darkest Hour možete pogledati u kinu Europa koji je na programu od četvrtka 25. 01.