Istaknuto
09.07.2020.

Vrijeme čitanja: 5 minute Kakav je ovo bezobrazni priljev vanserijski dobre glazbe unutar mjesec dana? Travanj je prošao već znamo kako, ali glazba koja je izašla unutar tih mjesec dana je statistički na samom kraju Gaussa.

08.07.2020.

Vrijeme čitanja: 3 minute Puštamo novih deset domaćih i regionalnih singlova u borbu za naklonost slušatelja, a među stranim preporukama ima nekoliko zanimljivosti.

Vizart

Izložba Fantomske vibracije Nataše Ljubetić Tomić u Galeriji Pikto

11.09.2017. Ziher.hrFoto: Press
Vrijeme čitanja: 2 minute

Izložbom Fantomske vibracije umjetnice Nataše Ljubetić Tomić koja se otvara 12. rujna (utorak) u 19 sati počinje jesenski ciklus izložbi Galerije Pikto nakon ljetne pauze.

Akademska slikarica Nataša Ljubetić Tomić pripada grupi umjetnika koja svjedoči o fenomenima suvremenog društva. Naziv izložbe Fantomske vibracije sugerira autoričin interes za problematiziranje specifičnog, a opet sveprisutnog odnosa između čovjeka i ekrana, odnosno mobilnog telefona kao sredstva brze komunikacije, koji je istovremeno banalizira i uskraćuje. Kao društvo, postali smo ovisni o vibraciji, titraju koji najavljuje komunikaciju i prividno nadomješta prirodnu interakciju. Svojevrsnu uvertiru ovom konceptu čini projekt Tragovi, u kojem autorica stupa u kontakt s nepoznatim ljudima putem razglednica, kako bi istražila uvjetovanost prostora (motivi s razglednice), vremena (kroz poštanski žig) i čovjekova identiteta, postojanog u njegovu rukopisu.

Foto: Press

Dugoročno promišljanje i razvijanje novog koncepta koji tretira pitanje čovjekova identiteta i egzistencije, koje u sve većoj mjeri prožima virtualnost, rezultiralo je preispitivanjem posljedica simbioze čovjeka i elektroničkog uređaja. U tom duhu, autorica intervenira u fotografije snimljene na njezinim putovanjima, maksimalno reducirajući i pročišćavajući sadržaj, tako da izostavlja ljudske figure i ostale elemente, a prednost daje arhitekturi i industrijskim pejzažima. Krajolik u tom smislu poprima funkciju arhitektonskog okvira koji se manifestira u melankoličnom, zagasito žutom koloritu. Pritom se, osim činjenice kako propuštamo realne podražaje zbog prevelikog fokusa na one virtualne, u sjećanje priziva i digitalna boja ekrana prvih računala i mobilnih telefona. Anuliranje boje asocira na vrijeme kada je još bilo moguće napraviti značajniju distinkciju između dvaju svjetova.

Slikarski medij je, osim pojednostavljenog izričaja, omogućio i eksperimentiranje s tehnikom. Budući da je autorica diplomirala animaciju u Internacionalnoj školi stripa u Rimu, na tom tragu eksperimentira s grafofolijom, pri čemu se prvenstveno poigrava prozirnošću i slojevitošću materijala. Na grafofolije aplicira vodene lakove koji, uz smiren potez, daju posebnu glatkoću namaza, stapajući se u nježan i delikatan rad. Iako gotov rad odiše odmjerenom estetikom, ona ipak ostaje podređena konceptu koji osvjetljava jednu od nuspojava suvremenog društva.

(iz predgovora Petre Šarin i Anje Tomljenović)

Izložba je otvorena do 25. rujna.

 

(Visited 73 times, 1 visits today)

Komentari