Istaknuto
20.01.2021.

Vrijeme čitanja: 4 minute U rubrici Nova glazba slušajte najzanimljivije aktualne singlove i glasanjem odaberite svog favorita na domaćem glazbenom terenu.

20.01.2021.

Vrijeme čitanja: 4 minute Toliko je važno da zna da smo tu, da je čujemo i vidimo, da smo na njenoj strani, da uporno ponavljamo da žrtva nikada nije kriva i da ne postoji pravo vrijeme niti vremenski rok u kojem je trebalo prijaviti nasilje. Jedino pravo vrijeme je ono kada je žrtva spremna.

Vizart

“Globusi” Mije Orsag pozivaju vas da u digitalnom svijetu pronađete svoje materijalno

02.09.2019. Ziher.hrFoto: Silvio Lončarić
Vrijeme čitanja: 2 minute

“Pravo putovanje s ciljem otkrivanja sastoji se, ne od traženja novih obzora, nego od stjecanja novih očiju.” 

– Marcel Proust


utorak, 3. rujna 2019. u 19 sati u Galeriji Karas  (Zvonimirova 58) bit će otvorena izložba umjetnice Mije Orsag pod nazivom “Globusi”.

Čipka kao medij u svijetu cijepljenom protiv kontemplacije

Mia Orsag, po vlastitim riječima, čipkama-podmetačima i stolnjacima pristupa kao mediju u kojemu je trajno pohranjena meditativna energija predana i procesualno tretirana rada. Njihovim utapanjem u poliester kao da se trajno konzervira sjećanje na jedno posve drugačije vrijeme. Takvom osjećaju svojom zaokruženošću i cjelovitošću doprinosi, dakako, i forma kugle. Prostor i vrijeme stopili su se u jedno, a na svakome od nas tek je pronaći svoju vlastitu kuglu.

Nevelik prostor Galerije Karas Mia Orsag ispunjava, dakle, sa sedam – broj bremenit simboličkim i asocijativnim konotacijama – bijelih kugli ne posve pravilnih oblika, različitih dimenzija te istaknutih tekstura.

Foto: Silvio Lončarić

Svaka Mijina kugla svojom naboranom, mrežastom, rekli bismo izranjavanom, teksturom odmah će nam u misli prizvati stanovite postavke karakteristične za skulpturu enformela odnosno novoga realizma. Ali to je tek površan i u osnovi zavaravajući utisak. Ove kugle ne progovaraju, naime, toliko o agoniji industrijske civilizacije čiji su tvarni relikti ugrađeni u umjetničke artefakte prožete egzistencijalizmom, već mnogo više o krizi u koju je u digitalno ustrojenom te kontinuirano promjenjivom suvremenom svijetu zapala ljudska sposobnost kontemplacije, a potom i memoriranja.

(Iz predgovora, Vanja Babić)

Foto: Silvio Lončarić

O umjetnici

Mia Orsag rođena je 11. srpnja 1983. godine u Zagrebu. Zvanje  Akademske kiparice na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu stekla je 2008. godine. Izlagala je na domaćim i međunarodnim izložbama (Poljska, Italija, Njemačka, Filipini, Vijetnam i dr.), organizirala i vodila nekoliko likovnih radionica te suorganizirala nekoliko dobrotvornih događaja.

Zvanje grafičkog dizajnera pri Ivora obrazovnom centru za IT i Management stekla je 2013. godine. Od rujna 2014. do rujna 2018. godine radila je kao vanjska suradnica na poziciji voditeljice Galerije Karas i Galerije Bačva. Pripada mlađoj generaciji hrvatskih kipara,  koji su usmjereni na istraživanje i narativni potencijal  teksture i materijala kojim stvaraju.

Od 2006. godine aktivno sudjeluje na hrvatskoj likovnoj sceni. Autorica je kustoske koncepcije 33. salona mladih – Troškovnik (s Martinom Miholić) te idejna  začetnica programa pod nazivom Vrtlarenje – Art hangout. Članica je Hrvatskog društva likovnih umjetnika i Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika. Radovi Mije Orsag zastupljeni su u nekoliko privatnih kolekcija. Živi i radi u Zagrebu.

(Visited 128 times, 1 visits today)

Komentari