Vizart

Harmonija disonance: Izložba Središte okolnosti u Francuskom paviljonu

središte okolnosti
Foto: Press/ Vladimir Novak
Vrijeme čitanja: 2 minute

U srijedu, 7. lipnja u 20 sati u Francuskom paviljonu otvara se izložba Središte okolnosti dvojice nagrađivanih studenata Akademije likovnih umjetnosti Tomislava Hršaka i Vladimira Novaka. Izložba se održava u sklopu interdisciplinarnog umjetničkog događanja Harmonija disonance. Njen program okuplja studente Akademije dramske umjetnosti, Akademije likovnih umjetnosti, Muzičke akademije i Tekstilno-tehnološkog fakulteta u Zagrebu u zajedničkom predstavljanju heterogenih umjetničkih izraza i izvedbenih praksi koncentriranih u nekoliko dana zbivanja.

U prostoru Francuskog paviljona Hršak i Novak postavili su svoje site-specific kiparske instalacije ambijentalnog karaktera. U samom središtu nalazi se instalacija Vladimira Novaka, postavljena ispod okulusa paviljona kroz koji prodire svjetlo. Željezom i sirovom trskom iz Kopačkog rita, organskim materijalima stoljećima korištenima u arhitekturi, Novak potencira ulogu paviljona, referirajući se središtem, kojeg stvara odnos dijelova kompozicije, na stropnu konstrukciju Francuskog paviljona, membranu oblika obrnutog krnjeg stošca i njen okulus.

Tomislav Hršak postavio je video-reljefe u tri niše paviljona poigravajući se s konceptom stvarnog i nestvarnog, odnosno reifikacijom virtualnog u interakciji s ready-made skulpturama, te vice versa, pretvaranjem realnog u virtualno u tom odnosu. Svoje svakodnevno iskustvo i doživljaje prenosi u svoj umjetnički rad, koristeći narodne izreke koje čuje u prolazu ili skicirajući likove koji mu zaokupljaju pažnju. Veliča prostor postavljanjem skele kojom se metalni krug diže do apoteoze, ponovno sugerirajući relaciju s rotundom i njene efemerne simbolike hrama. Unutar tog kruga projicira snimku iskonskom energijom nabijenog plesa u slavonskoj narodnoj nošnji.

središte okolnosti
Foto: Press
Okoliš i mističnost kao početne točke radova

Na taj način se uspostavlja simbolički i prostorni odnos radova Hršaka i Novaka. Dok se Novak referira na trsku kao višestoljetnu, tradicionalnu materiju za gradnju, proizvodnju hrane, izrade uporabnih predmeta i odjeće, Hršak u suvremenoj interpretaciji donosi novoproizvedenu ulogu narodne nošnje u plesu koji evocira trans. Oba elementa referiraju se na ono primordijalno, baveći se okolišem kao početnom točkom čovjekovog nastojanja prema izgradnji, te onog mističnog iz čega izviru umjetnička nastojanja prema shvaćanju vlastitog jastva.

U sljedećoj niši Hršak se bavi idejom negacije prostora, postavljajući preko niše najlon, građevinski materijal koji tvori prostor bez namjene i stvara dojam rada u tijeku u kojem se nakupljaju njegove misli iz svakodnevice, postavljajući na nj ready-made skulpture i projicirajući jedan od svojih video-reljefa. U zadnjoj niši uvodi vlastiti intimni prostor u kultno mjesto javne namjene fotografijom svoje sobe koja je projicirana na zid.

(iz teksta Maje Flajsig)

Tomislav Hršak rođen je 10. lipnja 1992. godine oko 2 sata i 25 minuta u Zagrebu. Završio je Školu za umjetnost, dizajn, grafiku i odjeću Zabok na smjeru grafičkog dizajnera 2011. godine te iste godine upisuje Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu. Trenutačno je na završnoj godini diplomskog studija na nastavničkom odsjeku na smjeru kiparstvo u klasi izv. prof. art. Danijela Kovača.

Vladimir Novak rođen je 1987. godine u Zagrebu. Nakon preddiplomskog studija krajobrazne arhitekture, 2011. godine upisuje kiparstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Studirao je pod mentorstvom red. prof. art. Slavomira Drinkovića, a trenutno završava diplomski studij u klasi izv. art. Dalibora Stošića. Član je HDLU-a od 2016. godine. Živi i radi u Zagrebu i Lausanneu.

Izložba je otvorena do 12. lipnja.

Be social

Komentari