Izložba Središte okolnosti: Različite instalacije kao dio logične cjeline
U prekrasnom kružnom prostoru Francuskog paviljona 7. lipnja otvorena je izložba Središte okolnosti Tomislava Hršaka i Vladimira Novaka koji su postavili svoje kiparske instalacije ambijentalnog karaktera. Otvorenje izložbe privuklo je mnogobrojne posjetitelje koji su se, u skladu s nazivom izložbe, našli u središtu posebnih okolnosti. Naime, izložba je dio interdisciplinarnog umjetničkog događanja Harmonija disonance, stoga je događaj upotpunjen koncertom studentica Muzičke akademije koje su izvele napjeve Dalmatinske zagore, obale i otoka u kostimima koje su osmislile studentice Tekstilno-tehnološkog fakulteta.
Središte okolnosti u centru svijeta
U samom središtu okolnosti nalazi se instalacija Vladimira Novaka, postavljena ispod okulusa Francuskog paviljona kroz koji prodire sunčeva svjetlost, čime ona poprima oblik ambijentalne skulpture. Na taj način, okulus osnažuje središnju os same skulpture. U središtu okolnosti je masivna, snažna i samostalna instalacija u tri dijela, definirana željeznim stalcima na kojemu dominiraju snopovi trske. Njezino stvaranje i širenje metaforički je potaknuto mirisima prirodnog materijala. Zanimljivo je kako je centralan dio bio posebno privlačan svakom od posjetitelja. Oni su neprestano ulazili u njega, to jest, sastajali su se sasvim slučajno u centru i time na neki način postajali dio umjetnikovog rada.
Opozicijski rad Tomislava Hršaka
Tomislav Hršak svojim se video-reljefima postavljenima u tri niše paviljona poigrava s konceptom stvarnog i nestvarnog. On virtualno koristi kao interakciju s ready-made skulpturama, pretvarajući tako realno u virtualno. Iako djeluje prilično zbunjujuće na prvu, video-instalacije podižu prostor i u promatraču prizivaju intimne trenutke i doživljaje iz svakodnevnog života. Možemo taj dio svakodnevice sagledati u kontekstu svjedoka u kojemu suvremeni mediji imaju sve veći značaj i u kojem spoznajemo na koji način se stvaraju i interpretiraju veze između objekta i njegovog konteksta.
U dispoziciji njihovih djela stvaraju se novi odnosi u kojima posjetitelji, ulaskom u Francuski paviljon, doživljavaju sebe na nekoj novoj, dotad nepoznatoj razini, čemu pridonosi i cjelovitost umjetničkog koncepta i pojedinačno rješenje radova. Projekt Harmonija disonance okupio je studente različitih umjetničkih profilacija na jednom mjestu, što je ideja za svaku pohvalu, a nadamo se da će projekti ovog tipa u još većem broju zaživjeti i u budućnosti.
Izložba se može pogledati do 12. lipnja u Francuskom paviljonu u sklopu Studentskog Centra u Zagrebu.