Istaknuto
15.04.2021.

Vrijeme čitanja: 4 minute Poslao sam nekoliko bendova upit jesu li spremni platiti mi 50 kuna za iskrenu recenziju. Čekam ponude. Čini se da nije samo jeziku svejedno.

14.04.2021.

Vrijeme čitanja: 3 minute U rubrici Nova glazba slušajte najzanimljivije aktualne singlove i glasanjem odaberite svog favorita na domaćem glazbenom terenu.

Film

INFLUENCERI: Ružna strana naizgled savršenog života

16.02.2021. Doria Sinkovićfoto: media.com
Vrijeme čitanja: 4 minute

Naizgled bezbrižan život i tisuće pratitelja na Instagramu i ostalim društvenim mrežama djeluju kao ostvarenje svih snova većine ljudi – pogotovo mladih. Od 2019. godine većina istraživanja pokazuje kako djeca sve više žele biti vloggeri, youtuberi ili slični influenceri kada odrastu. Razlog je jednostavan – živjeti lagodan život, svakodnevno besplatno dobivati najnovije proizvode te biti praćen i voljen od tisuće ljudi doista ne izgleda kao nešto toliko teško. No, pravu istinu iza života svakoga influencera, odlučio je za javnost raskrinkati Nick Bilton u svome filmu „Influenceri” („Fake Famous”).

Fake it till you make it

Nick Bilton poznat je kao autor i novinar, a trenutno radi za Vanity Fair kao posebni dopisnik. Najpoznatiji je po svojim knjigama, od kojih je prva „I Live in the Future & Here’s How It Works” izašla prije 11 godina. Kako sam kaže, oduvijek je na televiziji branio društvene mreže i sve ono dobro što su one donijele društvu, no u posljednje vrijeme ne može više okretati glavu pred lošim događajima. To je bio i okidač za njegov film „Influenceri” koji je izašao na HBO-u 2. veljače ove godine.

U svome filmu Bilton odlučuje napraviti socijalni eksperiment te odabire troje različitih osoba koje pokušava u što kraćem roku učiniti poznatim influencerima. Stotine mladih se javilo na poziv na kojem je pisalo – ‘Želite li biti poznati?’ Upravo to je tema i samoga filma – slava, fenomen za koji bismo mogli reći da je zarazio cijeli svijet. Gotovo svi žele biti slavni, a nisu svjesni težine koju ta slava donosi.

Stručnjaci za slavu

Iz stotine prijavljenih, Bilton i njegov stručan tim odabiru mladu glumicu u usponu Dominique Druckman, mladog dizajnera Chrisa Baileya i asistenta agenta za nekretnine Wylieja Heinera. Nakon make overa, budući influenceri moraju naučiti što je sve potrebno raditi kako bi prikupili dovoljan broj pratitelja. Bilton je angažirao cijeli tim stručnjaka, od fotografa do stručnjaka za društvene medije, koji uče njegove odabranike kako se što bolje ‘prodati’ javnosti.

Kao što stručnjaci ističu – „svaki influencer mora prvo glumiti da ima privatne avione i teretane kako bi ih jednoga dana i mogao imati.” Tako možemo vidjeti scene koje su snimljene u samome dvorištu unajmljene vile, a kasnije predstavljene kao da su snimljene u najluksuznijim hotelima. Kockica maslaca posuta s malo kakaa, poslužena u malom bazenu, za čas će izgledati kao najfinija bombonijera u hotelu s pet zvjezdica.

Internet kao ulaznica u svijet mogućnosti

influenceri

Foto: HBO

Preko interneta možemo nabaviti doslovno bilo što, no to nije neka novost. Tako i influenceri putem interneta kupuju svoje pratitelje. Da biste postali slavni, morate imati i nekoliko stotina ili tisuća pratitelja kako bi vas pravi ljudi konačno zapazili.

U „Influencerima”, Bilton na internetu pronalazi stranicu koja se bavi botovima te za nekoliko stotina dolara kupuje svojim ‘influencerima’ 7 tisuća pratitelja, odnosno 7 tisuća botova. Također, ako želite mnoštvo komentara na svojim slikama, možete ih kupiti na istoj stranici. Potrebno je samo dodati par dolara više.

To funkcionira na način da programeri kradu podatke od tisuća korisnika na internetu te ih pomiješaju kako bi dobili potpuno nove, izmišljene identitete. Svi ti identiteti imaju svoje račune na Instagramu, ali i drugim društvenim mrežama te je nama, običnim smrtnicima, gotovo ih nemoguće razlikovati od stvarnih korisnika. Čak i prilikom skeniranja pratiteljskih profila putem posebnih programa, nije moguće detektirati sve botove.. ili? Postoji i druga teorija – možda su i sami programi namješteni tako da ih ne mogu pronaći. Zašto to tako funkcionira? Vlasnici Instagrama i ostalih društvenih mreža veoma su svjesni činjenice da mnogi influenceri imaju kupljene nepostojeće pratitelje, no ti isti ‘pratitelji’ dižu popularnost influencerskih profila i novci se i dalje vrte na društvenoj mreži. Ako im donosi prihode, zašto bi ih ukidali?

Život u lažnoj slavi

influenceri

Foto: HBO

Zanimljivo je promatrati kako se svo troje odabranika razilazi i polazi svojim putevima. Tako je Waliei odustao jer ga je ulovila velika nesigurnost nakon što je dobio par uznemirujućih poruka. Chris je odustao jer nije htio prodavati laži, a jedina koja je izdržala eksperiment do kraja bila je Dominique. Ona je u vrlo kratkom periodu uspjela skupiti 349 tisuća pratitelja/botova na Instagramu te brojne sponzorske ponude. U početku je jasno govorila kako joj ne smeta lažna slava, ali kako je došla korona, odlučila je izaći iz te laži i sve javno priznati. Čak je i objavila nekolicinu fotografija na kojima se vidi način na koji su snimljene. Zanimljivo je i da je postala slavna te dobila mogućnost biranja uloga u filmovima prilikom dolaska na audicije. Dobila je razne sponzorske ugovore, a sve što je trebala napraviti je nazvati broj, predstaviti se i reći broj pratitelja na Instagramu.

Ovim zanimljivim filmom i provođenjem odličnog društvenog eksperimenta redatelj i scenarist Bilton prikazao je influencere pod drugačijim svjetlom. Pokazao je koliko truda, ali i laži zapravo stoji iza cijelog paralalenog, internetskog svijeta. Pokazao je koliko vremena treba ulagati u dnevna objavljivanja fotografija, ali i drugu krajnost. Dokazao je koliko malo nam treba da lažemo pratitelje na društvenim mrežama. Kaže kako je dobar plakat prirode i zahodska školjka od 12$ sasvim dovoljna oprema za prikazivanje ugodnog leta u egzotične krajeve.

Cijeli je film veoma detaljan i kao takav preporuka svakome, upravo zato što u najsitnijim koracima prikazuje što su sve obični ljudi spremni napraviti za slavu. Bilton se izvrsno nadovezao na megapopularni Netflixov dokumentarac „Društvena dilema” i putem izvrsno provedenog eksperimenta javnosti je iz prve ruke pokazao kako ne treba mnogo da biste bili popularni; odnosno kako ne treba mnogo da bi vas javnost smatrala influencerom.

(Visited 235 times, 6 visits today)
Što misliš o ovom filmu?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(4 votes, average: 5.000 out of 5)

Komentari