Glazba

Kreni prema Vintage Industrial Baru: Partibrejkersi ponovno 'drmaju' Zagrebom

playlista
Foto: facebook.com/partibrejkers
Vrijeme čitanja: 3 minute
facebook.com/pages/Vintage-Industrial-Bar - Nemanja Đorđević
Foto: facebook.com/pages/Vintage-Industrial-Bar – Nemanja Đorđević

Uz njih su odrastale generacije mladih rockera. Buntovnici, borci protiv establišmenta, zagovornici energično-električnog zvuka, dežurni kritičari svega lošeg što se događa u našem zlobom izjedenom društvu, klinci koji su se skupljali po mračnim i prašnjavim podrumima i na starom Marshallu obrađivali Stooges, Troggse, MC5 i ostale perjanice garažnog rocka…

Jedan od najdugovječnijih rock bendova na ovim prostorima, čija kreativna energija ne jenjava ni 32 godine nakon prvih odsviranih akorda, a sirov i iskren nastup i u 21. stoljeću privlači generacije koje vrijeme njihovih najvećih hitova poznaju tek iz priča onih s nešto više bora na licu, 5. veljače nastupit će u klupskom ambijentu Vintage Industrial Bara, zagrebačkoj i hrvatskoj publici pripremivši nešto intimniju poslasticu s ograničenim brojem karata (u prostor VIB-a stane oko 500 ljudi).

Originalnu postavu beogradskih rockera čine frontmen Zoran Kostić Cane i bubnjar Goran Bulatović Manza kojima se nedugo potom pridružuju gitaristi Nebojša Antonijević Anton i Ljubiša Kostadinović Ljuba. Iste godine dobivaju priliku publici se uživo predstaviti odsviravši nekoliko pjesama kao predgrupa bendu The Fifties u Dadovu, a diskografski uzlet započinju 1985. albumom ‘Partibrejkers I‘, jednim od najboljih debitantskih ostvarenja na području bivše države do današnjih dana.

Foto: facebook.com/partibrejkers
Foto: facebook.com/partibrejkers

Partibrejkerse je u početnim godinama put često nanosio u hrvatsku metropolu, a nezastavljiv rock’n roll stroj u jednom je trenu prepoznao i frontmen Azre Branimir ‘Johnny’ Štulić, ponudivši na koncu i usluge produciranja njihovih materijala. Problemi su se javili nakon što je legendarni Jugoton odbio objaviti njihove pjesme uz objašenjenje kako im ‘nedostaje bunta’; bilo je to sasvim dovoljno da se podignu tenzije, što je rezultiralo najprije odlaskom bubnjara Manze, a potom i prekidom rada.

‘Reunion’ je ipak uslijedio vrlo brzo, a nova se ploča u prodavaonicama našla 1988. godine. Album na kojem se trebao kočoperiti naslov ‘Kobila i pastuv preljubnik‘ greškom dizajnera preimenovan je u ‘Partibrejkers II‘, a iduće je godine slijedio i treći studijski uradak ostvaren u suradnji s Giletom iz Električnog Orgazma. Od tog je trenutka krenuo njihov strelovit uspon na glazbenoj sceni, donijevši im i mnoštvo suradnji – s već spomenutim Srđanom Gojkovićem Giletom (Električni orgazam), Ekaterinom Velikom, Johnnyjem Deppom i Emirom Kusturicem (1992. na koncertu u beogradskom SKC-u) te Chuck Berryjem (2005, Mala dvorana Doma sportova).

Karijeru su nastavili graditi idućim uspješnicama – ‘Kiselo i slatko‘ (1994), ‘Ledeno doba‘ (1997), ‘Gramzivost i pohlepa‘ (2002), ‘Sloboda ili ništa‘ (2007) i ‘Krš i lom‘ (2009), a nakon pet godina izdavačke stanke konačno su 2014. krenuli u promociju albuma ‘Sirotinjsko carstvo‘ – Canetovim riječima iskazano, ‘njihova najboljeg albuma u posljednjih trideset godina’.

Početak veljače stoga će za hrvatske (ali i regionalne) koncertne entuzijaste biti dočekivan ‘izlizavanjem’ njihovih besmrtnih hitova poput Kreni prema meni, Mesečeva kći, Hipnotisana gomila, Hiljadu godina, Prsten i ostalih, u iščekivanju dolaska jednih od istaknutijih članova popisa obvezne YU rock lektire. Ako nam je dopušteno ponovno se drsko poslužiti Canetom – “U ovim vremenima i poslije toliko vremena truckanja po ‘balkanskoj guduri’, još uvijek imamo što za reći.

Ulaznice se u pretprodaji mogu nabaviti po cijeni od 80 kuna u Dirty Old Shopu (Tratinska 18) i Vintage Industrial Baru (Savska 160), dok će se na dan koncerta vrijedni papirić moći dobiti za 100 kuna.

Be social

Komentari