Istaknuto
21.04.2021.

Vrijeme čitanja: 3 minute Nova glazba ovog tjedna donosi izbor od pet domaćih i regionalnih glazbenih noviteta za koje se može glasati do sljedeće srijede.

15.04.2021.

Vrijeme čitanja: 4 minute Poslao sam nekoliko bendova upit jesu li spremni platiti mi 50 kuna za iskrenu recenziju. Čekam ponude. Čini se da nije samo jeziku svejedno.

Vizart

Djela Julija Knifera, Sanje Iveković i Mladena Stilinovića u novom postavu MoMA

24.11.2020. Nikolina MacešanFoto: Boris Cvjetnović (preuzeto s portala Journal.hr)
Vrijeme čitanja: 2 minute

U novom postavu 20 od ukupno 60 galerija njujorškog Muzeja moderne umjetnosti našli su se i dobro poznati hrvatski umjetnici. Postav je plan muzeja da redovito rotira svoju kolekciju s čime su počeli prošle godine.

Tako se u galeriji Touching the Void koja predstavlja značajna djela minimalizma našla umjetnost Julija Knifera. Djela Sanje Iveković i Mladena Stilinovića našla su se u segmentu After the Wall. Potrebno je napomenuti kako su djela spomenutih umjetnika već bila izlagana u sklopu raznih tematskih izložba MoMA-e.

MoMA
Foto: Noah Kalina

Rotacija zbirke svakih šest mjeseci

Djela ovih hrvatskih umjetnika odlučena su biti postavljena u rotirajuću kolekciju jer je muzej često bio kritiziran kako isključuju umjetnost izvan granica Sjeverne Amerike i Zapadne Europe, kao i radove ženskih umjetnica te umjetnika afričko-američkog porijekla. Stoga je cilj postava da uključi umjetnost iz svih dijelova svijeta, kao i radove raznih rasa i spolova.

Muzej se godinama sprema na ovu promjenu, a plan je bio da se zbirke rotiraju svakih šest mjeseci. Međutim, pandemija je učinila svoje, pa su najavljena događanja i izložbe otkazani. Zato je ovaj postav nazvan Fall Reveal dočekan s ushićenjem. Iako će se radovi rotirati, galerije ostaju posvećene određenom stilu, razdoblju ili mediju.

Pohvale za jačanje internacionalizma

Novi postav je već primio i kritike, a u nekim se spominje i umjetnost hrvatskih umjetnika. Kritičar The Wall Street Journala pohvalio je Kniferov „Meandar broj 5”, ali i uvrštavanje rada Sanje Iveković kao jačanje internacionalizma. Negativne kritike se uglavnom odnose na nejasne nazive novih galerija, kao i nejasnost same umjetnosti koja „nije za prosječne gledatelje”. Kako kaže poslovica, sto ljudi, sto ćudi, ali barem se možemo pohvaliti kako su hrvatski umjetnici u MoMA-i.

(Visited 92 times, 4 visits today)

Komentari