Istaknuto
27.11.2021.

Vrijeme čitanja: 4 minute Vlada Republike Hrvatske odlučila je odbiti prijedlog o smanjenju stope PDV-a s 25% na 5% na menstrualne potrepštine i to ne jednom, već dva puta!

24.11.2021.

Vrijeme čitanja: 3 minute U rubrici Nova glazba slušajte najzanimljivije aktualne singlove i glasanjem odaberite svog favorita na domaćem glazbenom terenu.

Vizart

Djela Julija Knifera, Sanje Iveković i Mladena Stilinovića u novom postavu MoMA

24.11.2020. Nikolina MacešanFoto: Boris Cvjetnović (preuzeto s portala Journal.hr)
Vrijeme čitanja: 2 minute

U novom postavu 20 od ukupno 60 galerija njujorškog Muzeja moderne umjetnosti našli su se i dobro poznati hrvatski umjetnici. Postav je plan muzeja da redovito rotira svoju kolekciju s čime su počeli prošle godine.

Tako se u galeriji Touching the Void koja predstavlja značajna djela minimalizma našla umjetnost Julija Knifera. Djela Sanje Iveković i Mladena Stilinovića našla su se u segmentu After the Wall. Potrebno je napomenuti kako su djela spomenutih umjetnika već bila izlagana u sklopu raznih tematskih izložba MoMA-e.

MoMA
Foto: Noah Kalina

Rotacija zbirke svakih šest mjeseci

Djela ovih hrvatskih umjetnika odlučena su biti postavljena u rotirajuću kolekciju jer je muzej često bio kritiziran kako isključuju umjetnost izvan granica Sjeverne Amerike i Zapadne Europe, kao i radove ženskih umjetnica te umjetnika afričko-američkog porijekla. Stoga je cilj postava da uključi umjetnost iz svih dijelova svijeta, kao i radove raznih rasa i spolova.

Muzej se godinama sprema na ovu promjenu, a plan je bio da se zbirke rotiraju svakih šest mjeseci. Međutim, pandemija je učinila svoje, pa su najavljena događanja i izložbe otkazani. Zato je ovaj postav nazvan Fall Reveal dočekan s ushićenjem. Iako će se radovi rotirati, galerije ostaju posvećene određenom stilu, razdoblju ili mediju.

Pohvale za jačanje internacionalizma

Novi postav je već primio i kritike, a u nekim se spominje i umjetnost hrvatskih umjetnika. Kritičar The Wall Street Journala pohvalio je Kniferov „Meandar broj 5”, ali i uvrštavanje rada Sanje Iveković kao jačanje internacionalizma. Negativne kritike se uglavnom odnose na nejasne nazive novih galerija, kao i nejasnost same umjetnosti koja „nije za prosječne gledatelje”. Kako kaže poslovica, sto ljudi, sto ćudi, ali barem se možemo pohvaliti kako su hrvatski umjetnici u MoMA-i.

(Visited 142 times, 2 visits today)

Komentari