Otvorenje izložbe “Simboli drugih svjetova” Stjepana Vrbaneca u Galeriji Pikto
U galeriji Pikto (Branimir centar) u ponedjeljak, 12. veljače u 18 sati otvara se izložba “Simboli drugih svjetova” osebujnog umjetnika Stjepana Vrbaneca koji u 92. godini i dalje neumorno stvara. Ova je izložba svojevrsna retrospektiva koja prikazuje trideset godina umjetničkog stvaralaštva Stjepana Vrbaneca koji će po prvi puta izložiti svoj cjelokupni opus koji se sastoji od 200 radova i 2000 simbola.
Predgovor:
Iz maglovitog i kaotičnog šuma različitih energetskih polja koja prožimaju ljudsko tijelo uronjeno u svakodnevni život, Stjepan Vrbanec oformljuje pročišćen i sažet vizualni vokabular. Sustavi simbola, crteži i zapisi, akvareli i slike dio su vizionarskog narativa o maštovitom svijetu punom fantastičnih bića i arhitekture, nastalog kao posljedica osluškivanja energetskog i duhovnog potencijala kojim je autor okružen te njihovim prevođenjem u materijalizirani oblik kojemu je podloga papir ili platno. Koristi visak kao radiestezijski alat, pri čemu se geometrijska preciznost i matematička točnost u iscrtavanju crteža nerijetko ublažuje i usmjerava u liričnost apstrakcije, što ilustrira i krajnosti autorova opusa. Čvrsta vjera u postojanje bioenergije omogućuje autoru da svoje filozofsko-religijske vizije i saznanja podijeli sa zajednicom.
Izložba predstavlja opus koji je dosad široj javnosti bio nepoznat i nastoji osvijetliti njegov likovni potencijal koji je tijekom godina zapostavljen. Lajtmotive poput kruga, spirala i linija u različitim bojama i formatima autor razvija od devedesetih. Pojavljuju se samostalno u obliku serije zapisa, ali i kao gradivni elementi čitave palete čudesnih bića, hramova i planeta, potičući stvaranje iluzije o prostoru mitološkog i egzotičnog. Detaljno razloženi geometrijski oblici rastaču se i gube, u drugom dijelu opusa, u apstraktnim poljima čistih i vibrantnih boja. Autor koristi olovke, zlatne i srebrne flomastere, pastele i akvarel na crnim ili bijelim podlogama. Možda mu je upravo odsutnost institucionaliziranog obrazovanja omogućila neopterećen pristup crtanju i slikanju, što je rezultiralo radovima koji su u svojoj srži jednostavni i maštoviti.