„Phoenix” (Charlotte Cardin): Srcolom dugo nije zvučao ovako dobro

Charlotte Cardin
"Phoenix" [album cover]

„Hallelujah baby, we’re no longer together”, zapjevala je Charlotte Cardin na Passive Aggressive, najavnom singlu svog prvijenca „Phoenix”. Radi se o jednom od boljih stihova koje sam čuo u ljubavnim pjesmama. Prejako, rekli bi kolokvijalno.

Taj spoj stava, humora, samosvjesnosti, otpuštanja i shvaćanja proteže se cijelim izdanjem. Sve u cilju stvaranja iskrenih pjesama usmjerenih na njen impresivan glas koji se smjestio negdje između nepoznatih indie bendova i radiju prijateljskih, svjetski poznatih, emotivno moćnih glasova, koji pjevaju o ljubavi. Tom nepresušnom temom, barem jednako izlizanom koliko i svježom, Charlotte je ovladala do najmanjih detalja. Oštrim zaključcima, ogoljenim osjećajima i teškim mislima stvoren je kompletan glazbeno-lirski doživljaj.

Ime koje vrijedi zapamtiti

Vjerojatno većina vas ne zna tko je Charlotte Cardin, a ja polažem nade u to da ćete se do kraja ovog teksta navući na njezinu glazbu kao i ja. S razlogom smo ju spominjali i uvrstili u izdanje MDP-a za veljaču. U cilju konačnog dostizanja B2 stupnja iz francuskog, okrenuo sam se više glazbi na francuskom jeziku i tako naišao na Drive, bolesno joj dobru singlicu iz 2019.

Kad ono, naša 25-godišnja zvijezda u usponu pretežno pjeva na engleskom. Charlotte je porijeklom iz Montreala i karijeru je započela s 15 godina u svijetu modelinga. Natjecala se u La Voix (The Voice) u Quebecu, ostvarila EP-jve „Big Boy” i „Main Girl”, a nakon nekoliko dojmljivih singlova i razlog našeg današnjeg “druženja” – prvi album „Phoenix”.

Pred nama je sasvim neuobičajen heartbreak album koji tek u rijetkim trenucima zvuči pomalo današnjici očekivano (čitaj P!nk, Rag ‘N’ Bone Man i slični), dok se, s druge strane, srećom i većinom čini totalno svježe, autentično i prekrasno. Vidim ju kao neki miks Lykke Li i The Weeknda u nježnijem i suptilnijem aranžmanu, ako to ima smisla, ali pustimo sad usporedbe. Prema PR-u s Apple Musica, Charlotte je bila inspirirana Fleetwood Macom 80-tih, R&B hitovima 90-tih, ranom Britney Spears, Radio Headovim „In Rainbows” i danas popularnim trapom.

Charlotte ima prepoznatljiv, veličanstven glas izuzetne vještine prenošenja emocije. Pjesme su minimalističke, koncentrirane na njezin glas i melodije vokalnih dionica, s podlogama uvijek savršeno prilagođenim sentimentu pjesme i energiji riječi. Pisane su zanimljivo, dovoljno nepredvidivo i drže pažnju. Uz poneku pomalo gorku notu, možda osvetničku, određeni stihovi režu kao nož.

Mudrost mladosti

Od uvodne Phoenix do konačne Je Quitte (hrv: Odlazim) Charlotte Cardin uspješno navigira svim razinama (razumijevanja i prebolijevanja) kraja jedne ljubavne priče, ali se dotiče i samosvjesnosti, rada na sebi, kompleksnosti ljudskih odnosa. Tekstovi su narativni, informativni, a opet poetični, kreativni i originalni. Ono što volim kod Cardin je konkretnost, ona zna da je ono što osjeća dovoljno i nema maskiranja manjka kreativnosti u dvosmislenost kao što to rade mnogi u glazbi.

Charlotte Cardin svojim pjesmama dočarava lekcije kroz koje ne moraju nužno proći oni koji ju prate i slušaju. Primjerice na Meaningless, nesuđenom talent show favoritu, stihovi popust „I’ve been wasting my twenties” gotovo upozoravaju na posljedice odabira (partnera) i zub vremena, upakirani u detaljan opis prebolijevanja postižu mnogo širi značaj. Opisuje tanku liniju između obujmljivanja nečeg toksičnog iz dosade ili ega i preuzimanja odgovornosti i planiranja.

Uvijek bez dlake na jeziku, na klavirskoj baladi Anyone Who Loves Me Charlotte pjeva „We’re not your fancy dolls, you better set us free, or else we’ll fuck you up”. Posebno su mi se svidjeli singlovi Passive Aggressive i Daddy, gdje je Charlotte Cardin najviše autentična. Stihovima refrena Passive Aggressive, „Are you still passive-aggressive? ‘Cause when you see me attractive, you’rе reactive”, Cardin gađa u sridu jednog propalog odnosa i prirode ljubomore, ostavljajući gotovo posprdan dojam nedavnog joj partnera.

Njezin alt-pop zvuk motivira i opušta, tvoreći zbilja kvalitetne pjesme koje s vremenom neće izgubiti na vrijednosti i slušljivosti. Na Daddy, još jednoj zaraznoj numeri, Charlotte Cardin vrti se u ljubavnom trokutu, upliće pa raspliće priznanjima. Tajanstvena, blago tenzična, Sex To Me obara hrabrošću i duhovitošću kao iz kakvog francuskog filma vodi nas seciranjem razočaranja i očekivanja jednog, na seksu zasnovanog odnosa. Kao protuteža spomenutoj, stiže Good Girl, romantična, ali jednako beskompromisna.

Sva dubina i snaga jednog slomljenog srca

Žestina Charlotte Cardin, kada je to potrebno, dolazi bez problema. Tako na Sad Girl, preuveličanog sentimenta i iskustva, Cardin ulazi u lik djevojke beskrajnog kapaciteta za suze koji se hrani vlastitom ožalošćenosti i ranjivosti. Čitajući između redaka, radi se o abruptnom prekidu i reakciji ega na isti. Vrijedno je divljenja kako Charlotte prelazi iz smirenih, namjerno otegnutih versova u rezolutivne, intenzivne refrene.

Na moje veliko iznenađenje, Charlotte i tim izvukli su samo najbolje iz otrova sve današnje popularne glazbe upotpunjujući post-choruse i održavajući pjesme dovoljno pokretnima.

Ostajemo osvetnički nastrojeni i na XOXO gdje je Charlottin glas (slučajno) snižen da zvuči muževnije i u kontri s njenim prirodnim glasom duetira glumeći imaginarni par.

Skriveni dragulj albuma je oda prijateljstvu i borbi s opijatima, Sun Goes Down (Buddy). Toplina, podrška, povjerenje i višeglasja teku preko akustičnog aranžmana uz koji dobronamjerni nalet žmaraca bedrima i podlakticama.

Taj miks kvalitetne i dozirane produkcije, akustike i elektro elemenata još jednom prolazi na Oceans, uistinu velikoj, nepatetično srcedrapajućoj, priči o posvećenosti i žrtvovanju (vremena i novca u vezi na daljinu). Charlotte masterira izranjanje iz smirujućih, sigurnih versova u emocijama nabijene eksplozivne refrene. Simbolično završava album s Je Quitte, mudrom, uvjerljivom, pomirbenom i pametnom. Charlotte Cardin glasom iscrtava sjetu, osjećaj prolaznosti, ali i odlučnost.

Pravi trenutak za sve

Zanimljivo je da je album bio završen prije pandemije, u procesu masteriranja početkom prvog vala, ali Charlotte nije htjela objaviti album u vrijeme kada svijet kolektivno nije imao nova izdanja u fokusu, niti je bio spreman dati umjetnicima zasluženi medijski prostor. U regiji Quebec Charlotte je veliko ime, ali drugdje još nije baš tako. Za Cult MLT Cardin se osvrnula na svoj probitak na scenu i priznala kako joj je cijeli proces bio zabavan i izazovan. Veseli se koncertima koji joj, nadamo se svi, ubrzo dolaze, a dodala je i kako joj je zanimljivo da Kanadi puni dvorane i predvodi festivale, a u SAD-u pjeva pred nekoliko ljudi.

Charlotte Cardin 29. će travnja održati virtualni koncert „The Phoenix Experience”. Izvest će sve pjesma s izdanja, a koliko sam vidio ulaznice su oko 100 kuna, što mi se čini sasvim u redu za ovakav tip provoda. Svakako poslušajte album i uživajte u svim pripjevima koji bi vam se još tjednima mogli motati po glavi i nenadano silaziti s usana.