„Samo ne ti“ (2023): Puno hypea nizašto, što bi rekao William Shakespeare
„Ako se ovi poljube, zbljuvat’ ću se!” (Sidova baka, „Ledeno doba 4”)
Temeljena na slavnoj Shakespeareovoj komediji objavljenoj u 16. stoljeću pod nazivom „Puno vike nizašto”, ova romantična komedija prati Beu i Bena, dvoje mladih ljudi koji gotovo odmah shvate da između njih vlada kemija koja će ih vječno spajati, no već sljedeće jutro, spletom nesretnih okolnosti, dvoje ljubavnika prekine vezu i odlaze svatko na svoju stranu, povrijeđeni riječima i postupcima ovog drugog.
Nekoliko scena poslije (1 scenu, točnije), njih dvoje se ponovno susreću i shvaćaju da je Beina sestra zaručnica Benove prijateljice. Ako ste mislili da je slučajnostima tu kraj, gadno se varate jer se ispostavlja i da Bea ima bivšeg dečka kojeg njeni roditelji obožavaju, a Ben ima bivšu djevojku koja je sad u vezi s drugim muškarcem i koju on želi natrag.
Kako bi riješili svoje probleme i olakšali vjenčanje Beine sestre i Benove prijateljice, njih dvoje učine ono što bi svatko nitko na njihovom mjestu napravio – pretvarati se da su zaljubljeni par. Postavlja se pitanje je li njihova kemija lažna kako se to samo njima čini ili između njih stvarno ima nečega više. Pripremite se na grickanje noktiju dok napeto iščekujete rješenje ovog neobičnog problema koji pogađa sve više i više mladih parova. U romantičnim komedijama, dakako.
Zašto gledati ako ne zbog radnje
Iako ovaj poduži opis ovog filmskog uratka može zazvučati kao da se radi o filmu kojeg ni David Lynch ni Christopher Nolan zajedno ne bi mogli shvatiti, istina je sljedeća – ovo djelce, iako inspirirano Shakespeareom, daleko je od komičkog i dramskog genija Shakespearea i namijenjeno je isključivo prisilnom isključivanju mozga i prestanku svake aktivnosti malih sivih stanica.
Slavljen u krugovima filmofila, ali i svekolike javnosti kao povratak romantičnih komedija koji smo toliko dugo čekali, „Samo ne ti” je film koji funkcionira samo i jedino zbog radnje. Pod tim terminom ne mislimo na radnju kao takvu jer ovo ni pas s maslom ne bi progutao, već na to što korisnici društvenih mreža koriste kako bi rekli da se film ne gleda zbog svojih narativnih ili tehničkih dostignuća, već zbog seksepila glavnih glumaca.
Nitko ne može sporiti da se takvo što nije događalo gotovo od početka Hollywooda i da se filmski svijet oduvijek vodi logikom da će Elizabeth Taylor prije privući ljude filmu nego… Pa, netko tko nije ona, no danas je postalo iznimno popularno gledati sadržaj samo zato što je on prezgodan/ona prezgodna.
Jer kako drukčije objasniti to što hrvatski narod masovno gleda turske sapunice, a ostatak svijeta španjolske i američke tinejdžerske i druge drame ala „Euforija” i „Elite”?
„Ali, Ivane, pa te serije obrađuju vršnjačko nasilje, neprihvaćanje mladih od strane društva, teme nacionalnih i seksualnih manjina, nije ih potrebno odmah odbacit-” prekinut ću takve ovdje i sada te samo reći da, što se god duže zavaravamo, to televizijski giganti stječu sve više novca na našoj gluposti i indiferentnosti.
Nije filmska industrija jedina podložna ovom fenomenu – tako su i prije neki govorili da čitaju „Playboy” radi zanimljivih i vješto napisanih članaka.
Gdje se u ovu priču smjestio naš film?
Točno na naslovnicu – Glen Powell i Sidney Sweeney postali su megazvijezde, unatoč tome što su i prije bili već dovoljno poznati – Powell kao kilmerovski lik u „Top Gun: Maverick”, a Sweeney u, pogodili ste, „Euforiji”.
Powell je bio u sjeni Toma Cruisea koji je spasio kino svojim filmom, a Sweeney u sjeni Zendaye. A danas, nakon uspjeha filma? Powell dobiva sve više uloga, a Sweeney vodi SNL te se oboje moraju braniti od glasina kako su imali aferu jer je njihova kemija u filmu toliko opipljiva i stvarna da je izašla iz granica filma.
U to, naravno, vjeruju samo oni koji misle da su Jim i Pam iz „The Office” u vezi ili da bi trebali biti.
Deset razloga zašto te mrzim
Nakon ovih 600 riječi uvoda, hajdemo prebrojati sve razloge zašto biste trebali pogledati ovaj film.
Razlog #1: scene koje u fokusu imaju Sidney Sweeney.
Razlog #2: scene koje imaju u centru Glena Powella.
Razlog #3: scene u kojima su Sweeney i Powell skupa.
A sad, za sve one koji poznaju moj afinitet prema romantičnim komedijama slijedi jedan očekivani dio – detaljna raščlamba razloga zašto nikako, pa makar Vam prijetili, ne biste trebali pogledati ovaj film.
Prije svega, cijeli film temelji se na nečemu što na papiru izgleda dobro i što ima komičkog potencijala, a u filmu je toliko loše i nema nikakav komički efekt – slučajnostima, zamjenama imena, prisluškivanjima i slapstick humoru, odnosno humoru temeljen na fizičkoj (ne)spretnosti, te nečemu što je većini onih koji znaju pisati komedije nedopustivo i ispod pojasa – vulgarnom, zahodskom humoru.
Cijeli film je niz nesretnih okolnosti, zabuna, slučajnosti i sličnog što u gledatelju izaziva čistu, nepatvorenu frustraciju, a ne smijeh (osobno, prvi put sam se nasmijao kad je film završio i tad sam i zaplakao – i to suzama radosnicama), pogledavanje na sat, udaranje glavom u sat i satom u glavu, zijevanje, duboki i čvrsti san te promišljanje o tome ima li smisla potrošiti stotinjak minuta na ovakvo nešto.
Sama priča, koja je inspirirana bardovim radom, započinje susretom u starbucksovskom kafiću u trenutku kad se njene plave okice susretnu s njegovim što u njima probudi toliko veliku iskru da samo što vatrogasci ne interveniraju.
Ona odlazi u njegov stan jer, zašto, ne, pa nije da ga je danas upoznala te njih dvoje prave doručak (iz nekog razloga, kruh sa sirom je lajtmotiv ovog filma), pričaju, otkrivaju ono što bi svaki stranac rekao drugom strancu i tako odlaze u carstvo snova.
Jutro poslije toga počinje time da Bea odlazi, ali se vraća jer je shvatila da je napravila strašnu stvar i to u najgorem mogućem trenutku – kad Ben objašnjava prijatelju da je ona bila cura samo za jednu noć. Oni se razilaze sve dok ih, kao što već znamo, ne spoji vjenčanje bližnjih gdje smišljaju pakleni plan dostojan sociopata – ajmo se pretvarati da smo zaljubljeni pa da vidimo što će biti, vjerojatno ništa ozbiljno.
Njihov plan, koliko god se činio inteligentan, neće naići na toliko dobre rezultate jer im na putu stoje njen bivši, njegova bivša, sadašnji njegove bivše, njihove obitelji koje ih žele i rastaviti i spojiti u isto vrijeme, ali i jedan pauk, pad u more i slične pošalice koje će vas nasmijati toliko da će vam poslije morati spajati rebra koja su se raspuknula od smijeha.
Iako je film zabranjen za gledanje svim onima koji imaju manje od 15 godina zbog svojeg provokativnog sadržaja i kočijaškog rječnika, bilo bi bolje označiti ga IQ > 65 kako bi svi oni koji su imalo inteligentniji mogli zaobići ovo umjetničko nedjelo.