Intervju

THINK CROATIVE: “Kreativci su kreativni, ako i nema budućnosti za njih, kreirat će je sami”

Foto: facebook.com/thinkcroative
Vrijeme čitanja: 15 minute

Mali kolektiv Think Croative vode tri studentice i dobre prijateljice – Matea Marić, Lidija Lončarić i Anja Mihaljević, koje se bave intervjuiranjem zanimljivih i kreativnih ljudi. Njihov cilj je predstaviti ih što većem broju ljudi i pri tome se zabaviti. Iako dijele isti cilj, svaka je zanimljiva na svoj način, stoga je jedino pravedno rješenje bilo da intervjuiramo sve tri djevojke.

Foto: facebook.com/thinkcroative
Foto: facebook.com/thinkcroative

Što je Think Croative?

MATEA: Think Croative je nastao kao dio zadatka u sklopu jednog kolegija na faksu, mogli smo preuzeti neki od već postojećih projekata/stranica ili osmisliti nešto svoje. Mi smo se odlučile raditi po svom.

LIDIJA: Trenutno djelujemo neovisno, predstavljajući mlade i ne toliko eksponirane umjetnike javnosti. Iza fenomenalnog naziva stoji ista takva ekipa, tri fenomenalne djevojke i studentice novinarstva – Anja, Matea i ja.

ANJA: Think Croative je najbolji projekt pokrenut na Fakultetu političkih znanosti, negdje u ovo vrijeme prije godinu dana!

Foto: facebook.com/thinkcroative
Foto: facebook.com/thinkcroative [slijeva na desno: Anja, Matea i Lidija]

Tko je tvorac ideje?

MATEA: Sjećam se tih naših prvih razgovora „što ćemo, kako ćemo“ i sjećam se da su moje ideje išle u skroz drugom smjeru i, iskreno, bile su dosta jadne. Prema tome, zasluge o samom konceptu pripisujem Lidiji i Anji, s time da bih Lidiji dala malu prednost, mislim da je ona bila prva kojoj je ovakav način rada pao na pamet.

LIDIJA: Rekla bih da zasluge za ideju dobivamo sve tri. Svaka je na svoj način pridonijela i tako smo dobile konačni proizvod.

ANJA: Sjećam se da sam odmah na predavanju Matei rekla svoja tri prijedloga, ovo je bio prvi. Matea se složila i sjele smo na kavu, došla je Lidija i rekle smo joj kakav je naš plan – odmah se i ona složila.

Foto: http://thinkcroative.weebly.com/screenshot
Foto: http://thinkcroative.weebly.com/screenshot

Kako to da ste prvotno objavljivale intervjue na Studosferi? Kada ste započele samostalnu stranicu i zašto?

MATEA: Od samog početka planirale smo pokrenuti svoj blog jer ti to daje više slobode, pogotovo što se tiče vizualnog identiteta, ali i ispravaka u objavama i slično. No, svi projekti u sklopu kolegija Novi mediji objavljuju se na Studosferi pa tako ni Think Croative nije bio iznimka. Svoju stranicu pokrenule smo krajem ljeta čini mi se, znači kad smo već bile gotove s faksom.

LIDIJA: Kako je Think Croative započeo kao fakultetski projekt, tako je sav sadržaj koji smo kreirale trebao biti objavljen na studentskom portalu Fakulteta političkih znanost, odnosno Studosferi. Kada je godina došla svome kraju i više nismo imale nikakvu obavezu prema kolegiju na kojem je sam projekt nastao, Think Croative je otišao u mirovanje. No, nekako se s vremenom javila želja za povratkom. Napravile smo stranicu na besplatnoj platformi, dizajnirale ju prema vlastitim željama i eto nas, sada radimo ono što volimo!

ANJA: Preko ljeta smo imali stanku, ali kreativnu! Bila je jasna stvar da ćemo nastaviti, toliko jasna da se nije ni pričalo o drugoj opciji. Krenule smo s tim što nam je sljedeće, kako će izgledati stranica i Lidač je tu potegnula najviše. Krajem kolovoza je stranica bila smišljena. Sjećam se kad sam je prvi put otvorila – pregledno, čisto, jednostavno s našim imenom – sreća!

Počelo je kao zadatak za faks, ali zašto ste nastavile svoj projekt?

MATEA: Jednostavno bi nam bilo žao samo sve pustiti da propadne kad nam je već dobro krenulo, nekako je prirodno bilo da nastavimo s intervjuima, samo što smo si malo olakšale radni proces i ubrzale tempo – nastojimo objavljivati po jedan intervju tjedno, prije je to išlo puno sporije.

LIDIJA: Upravo zbog te želje da stvaramo nešto svoje, a u isto vrijeme pomažemo drugima da se promoviraju. Ja osobno mislim da su kreativni ljudi najbolji ljudi i zbilja mi je lijepo tražiti nekog kog ćemo predstaviti, komunicirati s tim ljudima i vidjeti s kolikom strašću i ljubavlju pričaju o onome što rade. Najljepše je kad je tvoj trud i rad prepoznat, a mislim da upravo mi možemo pridonijeti tome da se kreativne ljude prepozna i da im se pruži prilika.

ANJA: Think Croative nismo shvatile kao zadatak, nego je od početka vođen kao naš projekt. Napravile smo sve – od imena, loga, krilatice, svako slovo je naše! Ideja je bila sjajna i sve tri smo se vezale uz projekt, vidjele smo da nas ljudi prate, vole, čitaju – počeli su se sami javljati i intervju su samo krenuli.

Foto: facebook.com/thinkcroative
Foto: facebook.com/thinkcroative

Tko radi što? Ima li svaka od vas neka posebna zaduženja?

MATEA: Trenutno nema stroge podjele, evo ja mogu reći da sve volim raditi, ali najmanje veze imam s  vizualnim identitetom i objavama ilustracija, to je najviše Lidijin đir. Volim intervjuirati ljude, smišljati pitanja i onda razgovarati s njima. Svaka ima zadatak pronaći novu osobu za intervju ili preuzeti nekoga tko nam se sam javio, složiti i poslati pitanja. Objave na društvenim mrežama dogovaramo u hodu, imamo pravilo da svaki intervju najavimo dan ili dva ranije, a nakon objave objavimo ilustraciju ili citat kao podsjetnik na prethodnog kreativca. Mislim da ćemo ipak morati napraviti tablicu sa zaduženjima zato što se dogodi da količina uloženog truda i rada među nas tri nije ravnomjerno raspoređena, a to nije bit svega ovoga.

LIDIJA: Sve tri uglavnom radimo intervjue nevezane jedna za drugu. U počecima smo ih radile zajednički, ali ovako zasebno je nekako postalo praktičnije, brže i bez nepotrebnih zadržavanja. Ja još izrađujem ove šaljive poruke koje objavimo nakon svakog intervjua i volim se curama ubaciti u vođenje Facebook stranice.

ANJA: Sve tri smo uključene u sve segmente. Zajedno dogovaramo pitanja, zajedno pregledavamo odgovore, zajedno biramo i slažemo raspored. Općenito, ništa se ne objavljuje dok sve tri ne kažemo da može!

Foto: facebook.com/thinkcroative
Foto: facebook.com/thinkcroative

Jeste li i same kreativne?

MATEA: Po mom obrazovanju to se ne bi reklo, ali mislim da imam kreativnu crtu koju uglavnom zadržavam za sebe, tj. nemam potrebu potpuno se posvetiti nekom kreativnom izražavanju. Ponekad sama napravim ili „uljepšam“ već postojeći nakit ili komad odjeće. Planiram nabaviti šivaću mašinu i naučiti osnovne stvari, ali to opet samo za vlastite potrebe.

LIDIJA: Ja se jako volim kreativno izražavati i, iako ponekad sama realizacija mojih projekata ne ispada najbolje, budem nekako ispunjena i zadovoljna sobom što sam uspjela u nečem sama svojim rukama. Završila sam srednju školu za grafičkog dizajnera, bavim se fotografijom, doduše nešto manje nego prije, ali još uvijek volim držati fotić u rukama i tražiti posebne trenutke, istražujem tipografiju i obožavam kuhati. Trenutno u glavi imam brdo novih ideja, pa možda barem jedna bude dovoljno dobra da Think Croative u budućnosti i mene odluči intervjuirati.

ANJA: Završila sam grafički dizajn u Školi primijenjene umjetnosti i dizajna, a moja je soba puna mojih radova i radova meni dragih ljudi! Obožavam umjetnost i kreativnost. Za mene nema ljepšeg od kasnog sata, olovke i papira!

Koje teme pokrivate u svojim intervjuima?

MATEA: Do sada smo imale preko 20 intervjua, s time da smo u zadnje vrijeme jako vrijedne pa imamo već tri ili četiri gotova i spremna za objavu, sada ih samo trebamo rasporediti. Bližimo se brojci od 30 intervjua!

LIDIJA: Naši intervjui su zbilja šaroliki. Od glazbenika, glumaca, fotografa, preko neobičnih tipografskih genijalaca i make up artistica, do cure koja izrađuje prirodnu kozmetiku ili dreamcatchere. Volimo sve i sve nas zanima.

ANJA: Sada pripremamo glumu i tom se intervju baš veselimo!

Foto: facebook.com/thinkcroative
Foto: facebook.com/thinkcroative

Kako glasi vaš slogan?

MATEA: Ne volim baš pretjerano slogane i kratke površne motivacijske poruke same po sebi, ali za objave i komunikaciju s ljudima na društvenim mrežama oni su nužno zlo. Think Croative smo zamislili kao svojevrsni brand pa nam tu naš „Think croative. Be creative.“ dobro dođe kao dopuna identitetu, a i nije nešto mudro ni pretenciozno, simpatična igra riječima, ništa više.

LIDIJA: Naš slogan je zapravo nastavak na sam naziv Think Croative, odnosno – Be creative. Nakon što smo osmislile ime, ovaj slogan pojavio se sam od sebe. Ako si iz Hrvatske i ako razmišljaš kreativno – naš si!

ANJA: Naš slogan mi je baš za „ukratko o nama“, s tim da na stranici često objavimo još dvije, tri mudre. Što se mene tiče, za mene se zna – „Intelligence without ambition is a bird without a wings“, Salvadora Dalija.

Foto: facebook.com/thinkcroative
Foto: facebook.com/thinkcroative

Koji intervju posebno pamtite?

MATEA: Prvi intervju, tada još nismo znali što zapravo radimo i to je neponovljivo. Ovako od favorita mi na pamet prvi padnu Ivan Gundić, Nisam Tapir, Kerefeke, Sistertime LA, a među njima će se naći i jedan kojeg tek trebamo objaviti. Ovi ljudi su mi jednostavno posebni i zanimljivi, svidio mi se način na koji su nam odgovarali, baš imaju neku svoju priču, vlastiti svijet, to inače najviše cijenim kod ljudi.

LIDIJA: Intervju s Ivanom Gundićem ostao mi je u sjećanju kao jedan od najzanimljivijih, a onog prvog, s Annom Moor ću se uvijek rado sjetiti jer je otvorio cijelu tu Think Croative priču. Volim i intervju s DJ Stellom jer nas je spasio kada smo bile u žurbi pred kraj semestra, a jedan od dražih mi je onaj sa simpatičnim dvojcem Forking Croatia. Ma svaki od njih ostaje u sjećanju na ovaj ili onaj način.

ANJA: Zvonka Pauković, studentica Likovne akademije. Sjećam se kad sam ušla u prostoriju gdje su bile izložene njezine slike. Atmosfera koju ona uspije naslikati i povući te u taj svijet – čudo. Volim kad netko ima talent i kad zna kako s njim baratati!

Foto: facebook.com/thinkcroative
Foto: facebook.com/thinkcroative

Je li teško naći sugovornike? Tražite li vi njih ili oni nađu vas? Kako se pronalazite?

MATEA: Nije nimalo teško, nekada se mi javimo, nekada se nama javljaju, sasvim nam je svejedno. Mislim da potencijalnih kandidata ima jako puno i da oko toga ne moramo brinuti. Pronalazimo se uglavnom preko Facebooka, ponekad i dobijemo preporuku tipa: „Hej, moja frendica je sjajna, javite joj se…“ Tu samo još želim dodati kako me uvijek razveseli kada se javim nekome čiji rad volim i ta osoba mi kaže da prati Think Croative i da mu/joj se sviđa što radimo.

LIDIJA: Nije teško. Neke sugovornike pronalazimo same, kontaktiramo ih, manje-više uspješno. Neki kontaktiraju nas, najčešće oni koji su tek u počecima pa im treba nekakav vjetar u leđa. Uvijek nam je drago pomoći takvima i drago nam je da se javljaju, samo neka ih bude još i više!

ANJA: U početku smo krenule od ljudi koje smo mi poznavale, za koje smo čule ili vidjele njihov rad, ali to je trajalo kratko. Ubrzo su nam počele stizati ponude i prijedlozi u inbox tako da sada planiramo i po mjesec dana unaprijed kad ćemo koji intervju objaviti! Ljudi su vidjeli da vrijedi i da im možemo pomoći, kao i oni nama.

Foto: facebook.com/thinkcroative
Foto: facebook.com/thinkcroative

Tko je osmislio naziv?

MATEA: Ovo je odlično pitanje, ja sam ta. Mislim da još uvijek imam spremljen blok u kojem smo zapisivale ideje o imenu dok smo sjedile na kavi u Tvornici prije više od godinu dana, svega je tu bilo.

LIDIJA: Mislim da je to bila Matea. Sjedile smo na nekom predavanju, potpuno nemirne jer nam je na pamet pala ta odlična ideja o intervjuiranju umjetnika, i svaka je u svojoj glavi smišljala samo još zadnju komponentu koja nam je falila – ime. Imale smo razne kombinacije, ali znale smo da želimo neku igru riječima. Onda je Matea na papir napisala Croative. Dodale smo Think i postale još sretnije.

ANJA: Uf, sjećam se k’o da je jutros bilo! Nas tri, sjedimo s bilježnicom i olovkom. Zapisujem sve moguće ideje koje su nam pale na pamet i Matea kaže „Think Croative“, gotovo – bila je pobjednica dana! I dan danas je slavimo!

Promičete hrvatsko, a naziv vam je na engleskom, kako to?

MATEA: Čisto licemjerje. A ne znam, to s imenima ili ide ili ne ide, mi smo se odmah složile oko Think Croative i nakon toga nam je sve drugo bilo bezveze, nema tu velike filozofije.

LIDIJA: Možda jednom postanemo toliko popularne da će nas čitati ljudi po cijelom svijetu, pa se prebacimo na engleski jezik. Kada se to dogodi, sve će ovo imati više smisla.

ANJA: Nijedno hrvatsko ime koje smo predložile nije bilo to što smo tražile, a ovo nam je baš sjelo! Meni baš daje štih svemu što radimo i dosta se ljudi zainteresira kad ga čuje!

Foto: facebook.com/thinkcroative
Foto: facebook.com/thinkcroative

Je li nekome do sada to smetalo, je li vam zamjerio?

MATEA: Na počecima je bilo pitanja u vezi imena, zašto ne bi ovako, zašto ne Think Creative? To čak ni nisu bile kritike, samo prijedlozi i pitanja. Ali sada kada već imamo neki odrađen posao iza sebe, mislim da nikome ni ne pada na pamet predlagati neki drugi naziv.

LIDIJA: Nikad nam se nitko nije žalio na ime jer je ime najkul.

ANJA: Baš nam je jedan gospodin postavio to pitanje: „Zašto samo ne ‘Think creative’? Od ‘croative’ mi se blokira mozak i padam u depresiju.“ Odgovorile smo mu da je velik je broj stranica pod nazivom „Think creative“, a mi smo vezani samo uz hrvatske umjetnike pa smo mislile da je „croative“ odličan izbor! Također smo mu rekle da ćemo ga riješiti depresije, čovjek je dan danas k’o nov!

Zašto ste se odlučile baš za formu intervjua?

MATEA: Najlogičniji izbor za mene, kroz razgovor najbolje upoznaš ljude, ako ništa onda kroz način izražavanja. Intervjui su mi najdraža novinska forma.

LIDIJA: Zato što je najjednostavnije u smislu predstavljanja nekog kreativca široj javnosti. U počecima smo imale i kratki video predstavljanja, pa intervju i fotke. Danas imamo intervju kao glavno oružje jer smatramo da će se kroz odgovore na naša pitanja ljudi sami najbolje predstaviti.

ANJA: Zahvalna je forma za upoznavanje karaktera ljudi kroz njihove odgovore. Isto tako daje slobodu i pitanja i odgovora, a uz to je čitaniji i prihvatljiviji za portale. Baš je simpatičan.

facebook.com/thinkcroative/screenshot
facebook.com/thinkcroative/screenshot

Gdje se još možemo susresti s Think Croativeom?

MATEA: Facebook, Instagram i internetska stranica na kojoj objavljujemo intervjue. Budući da su raznorazne nagradne igre vrlo popularne na društvenim mrežama, dobre su za vlastitu promociju pa smo i mi nedavno organizirale prvi giveaway, uskoro bi mogle smisliti novi.

LIDIJA: Krenule smo s Facebookom i Studosferom, nastavile s Instagramom, a tko zna što ćemo sljedeće izmisliti. Zato bi najbolje bilo da nas pratite, lajkate i saznate sami!

ANJA: Cure su sve rekle, a ako izađete iz virtualnog uvijek ste dobrodošli na pićence ili dva kraj našeg faksa.

Foto: facebook.com/thinkcroative
Foto: facebook.com/thinkcroative

Je li Think Croative popularan na društvenim mrežama?

MATEA: Zadovoljne smo, stalno smo u porastu, ali mislim da nam je reach premalen, moramo doći do više ljudi pri objavama postova.

LIDIJA: Broj lajkova na Facebooku govori da smo poprilično popularne, no kako smo imale kraću pauzu, mnogima su se naši postovi prestali prikazivati, stoga smo još uvijek u fazi „pecanja“ lajkova. No mislim da 2107 lajkova, koliko ih trenutačno brojimo, nije malo. Broj svakim danom raste i tim tempom, već smo na nekom dobrom putu.

ANJA: Najveće je bogatstvo naš reach. Na početku smo imali reach oko 500, a danas, godinu dana kasnije, bez oglašavanja velikih 6 tisuća ljudi. Od toga nas više od 2 tisuće prati na Facebooku, oko 200 ljudi na Instagramu i svaki je dan sve bolji!

Foto: instagram.com/thinkcroative/screenshot
Foto: instagram.com/thinkcroative/screenshot

Kakve kritike dobivate? Što ljudi misle o Think Croativeu?

MATEA: Još otkad smo krenuli s Think Croativeom na faksu, susrela sam se s isključivo pozitivnim komentarima i podrškom. Znaju nam se javiti prijatelji s komentarom zbog eventualnih gramatičkih pogrešaka u intervjuima i na tome smo im zahvalni!

LIDIJA: Zadnji komentari koje sam ja dobila bili su vezani za naš jesenski cover photo. Jedan me prijatelj pitao je li to marihuana na slici – naravno da nije. U principu su komentari pozitivni i nemamo nekih prevelikih kritika. Ljudima se sviđa to što radimo, a oni kreativni prijatelji često nas pitaju kad ćemo njih intervjuirati.

ANJA: Oko nas je more podrška i lijepih riječi. Ljudi se interesiraju oko novih stvari, pitaju kako smo zadovoljne, prate nas i dobace da su pročitali ili vidjeli. Nedavno su me na jednom intervjuu pitali: „A možete li nam malo više reći o vašem projektu?“ i onda shvatite da itekako vrijedi. Baš vlada pozitivna atmosfera, samo neka tako i nastavi!

Foto: facebook.com/thinkcroative
Foto: facebook.com/thinkcroative

Podržavaju li vaš rad vaši bližnji?

MATEA: Moji bližnji o ovome nemaju pojma. U biti znaju brat i sestra, njih tu i tamo natjeram da odu na stranicu i polajkaju sve objave, čisto da nam uljepšaju statistiku.

LIDIJA: Moja sestra i mama najveći su lajkeri svih Think Croative postova. Naravno, i frendovi lajkaju. Nekad ih možda trebam podsjetiti, ali već sljedeći put znaju što im je činiti. Tko ne lajka, u sebi ga unfriendam.

ANJA: Normalno, oni su uvijek tu!

Po čemu se Think Croative razlikuje od drugih internetskih stranica i portala o kreativnosti i kulturi?

MATEA: Mi smo opušteniji, ne shvaćamo život preozbiljno, ali ga shvaćamo. Volimo sve što ne vole mladi.

LIDIJA: Ponajprije po tome što ga vode tri fenomenalne djevojke, a onda po tome što je naš primarni cilj zbilja čiste naravi. Nemamo nikakvih skrivenih namjera i samo želimo pokazati svijetu koliko odličnih umjetnika postoji na prostoru ove naše male zemlje.

ANJA: Dajemo prostor ljudima koji do sada nisu dospjeli u medije, a koji su itekako vrijedni da se za njih čuje. Ne namećemo stavove, bez cenzure smo i prikazujemo karakter svakog pojedinca! Najvažniji nam je zadatak da prikažemo koliko kvalitetnih i kreativnih glava hoda ovim ulicama!

Foto: http://thinkcroative.weebly.com/screenshot
Foto: http://thinkcroative.weebly.com/screenshot

Kako se financirate? Razmišljate li o nekim suradnjama s oglašivačima, fondovima EU-a i sl.?

MATEA: Nema tu novaca. Još. Nemamo plan zasad, još moramo dosta rasti. Jedino što mislimo napraviti, kako bi se malo reklamirali i došli do više ljudi, je uplatiti Facebooku neke sitne novce da se malo promoviramo. Budući da je osnivač Facebooka toliki dobrotvor i mecena, uopće mi nije žao uplatiti mu još malo kada znam da će se on toga automatski nesebično odreći, haleluja.

LIDIJA: Ne financiramo se. Kada organiziramo giveaway, primjerice, dajemo novac iz svog džepa. Vodimo se onom da treba uložiti kako bi ti se vratilo. Razmišljale smo o stavljanju nekih oglasa na stranicu, ali ispostavilo se da je kompliciranije nego što se činilo pa smo to za sada ostavile po strani. Naravno, ako netko želi uložiti u nas, uvijek smo otvorene za takvu ideju.

ANJA: Pomalo! Vrag odni’a prišu!

Kakvo je vaše mišljenje, ima li u Hrvatskoj kreativnih ljudi? U kakvoj su oni poziciji?

MATEA: Naravno da ih ima, ima ih u svakom kutu svijeta, s time da se kreativan može biti na različite načine. Konkretno za ljude koji se bave kreativnim poslom u Hrvatskoj, bilo da izrađuju nešto, slikaju, pjevaju, itd., uglavnom sve ovisi o tome koliko su snalažljivi i uporni. Nema za njih puno poticaja, iz intervjua sam naučila da samo vlastita upornost uz podršku okoline može dovesti do rezultata. Govoriti o tome da si netko od njih samo uz pomoć tog svog rada može osigurati trajnu egzistenciju je pomalo smiješno, često se uz ovaj kreativni dio umjetnici bave još nekim poslom koji donosi sigurniju zaradu.

LIDIJA: Ima, više nego što mi mislimo. Postoji velik broj kreativaca koji nemaju Facebook stranice sa svojim imenom, pa možda za njih nismo čuli, ali takvi ljudi će jednom napraviti velike stvari. Nakon što ih mi otkrijemo, naravno.

ANJA: Upravo zato i radimo ovo što radimo – jer ima toliko mladih i kreativnih ljudi koji njeguju svoj talent i ne zapuštaju ga. Nadam se da će se za njih više čuti i da će postići veću moć. Ništa ljepše od takvog talenta!

Foto: facebook.com/thinkcroative
Foto: facebook.com/thinkcroative

Ima li u Hrvatskoj budućnosti za mlade kreativce?

MATEA: Da kažem da nema, to bi bilo malo licemjerno. Ima, ali se treba nečime istaknuti i u isto vrijeme imati malo sreće, nema mjesta za sve. Ali, nije Hrvatska kraj svijeta, granice su tu da se prelaze.

LIDIJA: Kreativci su kreativni, ako i nema budućnosti za njih, kreirat će je sami.

ANJA: Uvijek se izaziva negativni stav prema ovome „budućnost u Hrvatskoj“. Razumijem da nije lako, ali realnosti malo – jednako si talentiran u Hrvatskoj i izvan nje. Danas postoje društvene mreže i velika sloboda protoka informacija i ideja – treba krenuti! Netko će kad-tad čuti za vas.

Hoćete li uskoro kada postanete poznatije i vi otići iz Hrvatske poput mnogih mladih ljudi?

MATEA: Mislim da se ljudi ne bi trebali ograničavati državom ili mjestom u kojem su rođeni, što ne znači da moraju otići pod svaku cijenu, ali ne mogu reći da bi mi bio problem odseliti u stranu zemlju ako bih imala ikakav razlog. Za sada mi je ovdje sasvim dobro.

LIDIJA: Osobno bih voljela otići iz Hrvatske, ali ne zato što mislim da su uvjeti u Hrvatskoj toliko loši već zato što sam zaljubljena u neke druge zemlje u kojima bih možda nešto lakše mogla ostvariti sve ono što sam sama sebi zacrtala.

ANJA: Za sada nemam namjeru, ali nikad ne znamo što nosi vrijeme.

Foto: instagram.com/thinkcroative
Foto: instagram.com/thinkcroative

Što biste savjetovale novoj Vladi, koja će se valjda uskoro oformiti, kako da zadrže mlade, a posebno kreativce i umjetnike u Hrvatskoj?

MATEA: Vlade se mijenjaju samo zato da bi se pojedinci dokopali finih pozicija i zaradile što više novaca dok ih ljudi ne pročitaju i onda izaberu „nove“ koji će to isto raditi i tako u krug, čisto sumnjam da ikoga u ovom trenutku zanimaju mladi kretivci. U idealnom svijetu, Vlada bi trebala financijski pomoći nezavisnim alternativnim medijima u sklopu kojih bi se mladi umjetnici mogli predstaviti i doći do izražaja. Problem je u tome što se sve gleda kroz profit, ovakvi umjetnici ili inovatori najčešće nisu lako uklopljivi u mašineriju koja će se okretati i zarađivati novac pa ujedno ni nisu toliko medijski zanimljivi. Srećom, ima puno ljudi kojima nije dovoljno to što mainstream kultura i mediji serviraju pa tako mogu doći do umjetnika koji su tek na počecima ili možda nisu toliko razvikani, ali su vrlo kvalitetni.

LIDIJA: Neka se prvo oformi, pa ćemo onda pametovati svi skupa.

ANJA: Osigurati status u društvu, podići njihovu vrijednost brigom o kulturi općenito uz, primjerice, organiziranje likovnih kolonija. Jednako tako, sjajna je ideja da mladi umjetnici oslikavaju grad – zid u Branimirovoj koji je nedavno srušen bio je pravi primjer toga, uz to mural Stipana Tadića koji je nedavno osvanuo na Zagrebačkoj aveniji jednako tako može osvijestiti ljude o mladim umjetnicima u Hrvatskoj.

Budući da ste takve vrsne intervjuistice, izmislite svaka po jedno pitanje i odgovorite na njega!

MATEA: Gdje vidim Think Croative za recimo 5 godina?

Kao najpoznatiji portal vezan uz kulturu na Balkanu.

LIDIJA: U što bih voljela da se pretvori Think Croative u budućnosti?

Voljela bih da postane jedna otvorena platforma od koje ćemo možda jednog dana moći normalno živjeti, da nam postane posao koji volimo raditi i da okupi što više kreativnih, otvorenih, lijepih, dragih i pristupačnih ljudi pa da svi zajedno stvaramo isti takav sadržaj.

ANJA: Mislite li da svojim radom možete motivirati mlade umjetnike i dati im nade da za njih ima mjesta?

Mislim da možemo. Ako smo samo jednu osobu motivirali da nastavi stvarati i dalje ulagati u sebe – to je i više nego sjajno!

Be social

Komentari