Izvedbene umjetnosti

Treće izdanje Sounded Bodies festivala donosi predstave i radionice o tijelu i glasu

Foto: www.soundedbodies.com
Vrijeme čitanja: 2 minute

U organizaciji udruge Domino od 26. rujna do 1. listopada u Zagrebačkom plesnom centru održava se treći Sounded Bodies festival čiju selekciju potpisuje koreograf i plesni umjetnik Bruno Isaković. Festivalski program je fokusiran na predstave koje se poigravaju upotrebom glasa i zvuka te njihovom povezanošću s tijelom i fizikalnošću. Program Sounded Bodies festivala predstavit će umjetnike iz Poljske, Irske, Njemačke, Bosne i Hercegovine i Hrvatske. Tijekom trajanja festivala bit će odigrano 10 predstava te održane dvije umjetničke radionice namijenjene plesačima, koreografima i izvođačima, ali i svima onima koje zanimaju razne tehnike kontrole glasa i pokreta.

Festival 26. rujna u 20 sati otvara predstava hrvatske autorice Vesne Mačković “Pod staklenim zvonom”. Pod svjetlosnom simulacijom staklenog zvona izvođačica kroz pokret, glas, tekst i glazbu propituje odnose s tijelom. Nakon toga slijedi koncertna izvedba njemačke umjetnice Natasche Nikeprelevic i Kamenih baba. U ovom svojevrsnom jam sessionu spajaju se neki pomalo začudni elementi, suvremena glazbe s balkanskim tradicionalnim napjevima. Natascha Nikeprelevic u sklopu festivala nastupa i 28. rujna sa solo izvedbom “Oracle” gdje glas i glazba proizlaze iz kontrasta amorfne strukture zvuka, buke i atonalnosti, koji se glatko pretvaraju u harmonijske melodije i nad-tonalne arije.

Festival nakon otvorenje nastavlja s različitim koncertno-performerskim izvedbama; “Heroes” Johna Scotta iz Irske koji na scenu postavlja operno-plesnu izvedbu, “This is a Musical” Karola Tyminskog iz Poljske u kojoj izvođač oscilira između nježnosti i surovosti stvarajući ritam koji se razvija prema transu ludila i užitka. Jule Flier prezentirat će svoje istraživanje i praksu vokalnog plesa izvedbom predstave “I intend to sing” te pokušat odgovoriti na pitanja što je ples o glasu i zašto je vokalni ples važan. Kolektiv Komuna Varšava uz gosta izvođača Ivana Marušića Klifa predstavlja jedan nesvakidašnji projekt “Mikro teatar” u kojem su umjetnici dobili zadatak da pripreme 16-minutnu “mikro kazališnu” izvedbu pod vrlo specifičnim uvjetima: maksimalno četiri izvođača, četiri svjetla, dva mikrofona, jedan projektor i jedan rekvizit ne veći od ručne prtljage.

Foto: facebook.com/soundedbodies/

Završna večer festivala rezervirana je za donatorski koncert Damira Imamovića uz gosta Maka Murtića, a sav prihod prikupljen tijekom večeri namijenjen je financiraju programa Fonda za druge. Uz garantiranu vrhunsku glazbu, odličnu atmosferu i mnoštvo pozitivne energije, svojim dolaskom podržavate Fond za druge koji je osnovan radi potrebe uspostavljanja dodatnih modela potpore umjetničkim i aktivističkim projektima.

U sklopu festivala održat će se i radionice Intermedijalna improvizacija, istraživanje glasa i tijela kao svima dostupnih instrumenata te intimnog poetskog potencijala koji svatko od nas nosi, zatim Obscured body, radionica koja kombinira ples i meditaciju, te Singing dances, radionica Johna Scotta koja istražuje razvoj izvedbenog materijala, teksta, plesa, neverbalnog pripovijedanja i identiteta, prema tehnici koju je razvijao kao koreograf i izvođač.

Sve predstave na Sounded Bodies festivalu, osim “I intend to sing” Jule Flier te donatorskog koncerta Damira Imamovića, dio su inicijative Umjetnost dostupna svima prema kojoj se ulaznice samo rezerviraju, a po izlasku s predstave svaki posjetitelj sam upisuje cijenu na ulaznicu ovisno o svojim mogućnostima podrške odgledanom umjetničkom radu. Rezervacija ulaznica za sve programe prima se na mail soundedbodies@gmail.com. Više o festivalu može se pročitati na www.soundedbodies.com.

Be social

Komentari