Istaknuto
13.04.2018.

The Gentleman novo je ime na našoj glazbenoj sceni, no osoba koja se skriva iza tog imena već je duže vrijeme poznata publici. Iza pseudonima krije se Marko Lucijan Hraščanec, školovani i talentirani glazbenik koji svoj istoimeni album prvijenac promovira 13. travnja u kazalištu Mala scena. Povodom toga saznali smo koliko je dugo radio na projektu The Gentleman, zašto album promovira u kazalištu i još mnogo toga.

02.04.2018.

Možda bi "Govori glasnije!" mogao biti "mega angažirani hrvatski politički teatar", ali Bobo Jelčić svjestan je stvarne moći kazališta pa zato sve pretvara u dobru satiru i radije se bavi svakodnevicom maloga čovjeka i njegovim malim-velikim problemima.

Vizart

Poslovanje muzeja kao tvrtke

13.12.2015. Jelena KovačevFoto: Press/MDC

U Muzejskom dokumentacijskom centru u Zagrebu 11. prosinca Leanne Manfredi održala je predavanje o projektima kreativne industrije u Victoria & Albert Museumu u Londonu. Kao zaposlenica najvećeg muzeja primijenjene umjetnosti i dizajna sudjelovala je u njegovim mnogobrojnim projektima koji su gradili njegovu reputaciju i uspjeh. U ovoj golemoj građevini zaposleno je oko 1000 ljudi. Toliki broj ljudi zahtijeva dobru unutarnju komunikaciju tijekom spremanja velikih projekata. Victoria & Albert Museum osnovan je 1852. godine, no stalno se mijenja i prilagođava suvremenom svijetu.

Ključni segment kreativnog razmišljanja utemeljen je na ekonomiji i pronalaženju načina zarade. Muzej također provodi istraživanja koja pomažu u sagledavanju slike ponašanja posjetitelja, koliko provode vremena u muzeju, ali i različitim dijelovima muzeja. Evidencija je pokazala da je 50% posjetitelja turista koji većinom dođu na glavni ulaz muzeja, možda pogledaju najbliže galerije, odu na kavu i u dućan gdje potroše otprilike 35 funti (muzej prati i potrošnju pojedinog posjetitelja) i odlaze propuštajući oko 80 % postava muzeja. Kako je muzeju u interesu da posjetitelji dobiju i traže više, organizirane su razne radionice i dodatni sadržaji koji su omogućavali veću interakciju posjetitelja i izložbenih predmeta.

Slušanje želja publike

Jedan od primjera koji je Manfredi navela u svojem predavanju bio je slučaj s jezerom napravljenim u dvorištu muzeja. Prvotno osmišljen kao čista instalacija, svidio se najmanjima za kupanje. Prvo su pokušali zabraniti i spriječiti to, no nakon nekog vremena su shvatili da je to odlično za prodaju pića i jela, jer je stvaralo atmosferu piknika, mjesto gdje su ljudi na tratini uživali u odmoru od muzejske ture.

Foto: Press

Foto: Press

Prilagođavanje tehnološkim i modernim prohtjevima

Iako muzej dobiva novac od vlade, u zadnjih pet godina iznos je smanjen za 15%, te nije dovoljan da bi muzej funkcionirao i organizirao svoje projekte. Za njih, ali i sve ostale muzeje to je značilo potrebu za poslovnim razmišljanjem i prilagođavanjem ekonomskom sustavu. Popratni sadržaji uz izložbeni prostoru u tom su slučaju ključan faktor.

Organizirani su i veliki projekti poput izložbe Davida Bowieja i Alexandera McQueena. Radi velikog broja posjetitelja, muzej se prilagodio radnim vremenom, upošljavanjem dodatnog osoblja i kontroliranjem prometa u samim izložbenim prostorima.

U slučaju Alexandera McQueena muzej je bio otvoren puna 24 sata na dan. Također je ostvarena suradnja studenata Central St. Martin College Designa i zaposlenika Swarowskog koji su u Swarowski dizajn projektu napravili tematski povezanu izložbu predmeta koji su upotpunili svečanost događaja.

To je samo jedan od primjera suradnji muzeja s vanjskim ustanovama, korporativnim partnerima, piscima, poslovnim ljudima, edukativnim institucijama i sveučilištima te s različitim intelektualcima, ali i studentima dizajna. Potiče se komunikacija, a muzej postaje melting pot znanja, kreativnosti i inspiracije za sve.

(Visited 123 times, 1 visits today)

Komentari