Istaknuto
21.06.2018.

"Katalonac" je naizgled neobavezna predstava koja će znalački nenametljivo, zakrivena smijehom, u gledatelju zatitrati neke mnogo dublje žice, vrlo aktualne u našem društvu.

20.06.2018.

Kolektiv emge prošle se godine na 14. Velesajmu kulture bavio pitanjem revitalizacije i prenamjene prostora zagrebačkih kinodvorana, u sklopu čega je nastala izložba "Kino 041 – pogled na prošlost i sadašnjost zagrebačkih kinodvorana". Izložba je ponovno postavljena na ovogodišnjem Design Districtu, što je bio povod za razgovor s Tenom Bakšaj, jednom od članica kolektiva.

Vizart

Guercino – svjetlo baroka: Između Caravaggija i klasicizma Annibalea Carraccija

01.11.2014. Selma Pezerović
Foto: ziher.hr

Foto: ziher.hr

Muzej za umjetnost i obrt otvorio je novu umjetničku sezonu izložbom Guercino – svjetlo baroka. Nakon Caravaggiove “Večere u Emausu” koja je bila posuđena u okviru simbolike pristupanju Hrvatske Europskoj uniji, u Zagreb su stigla djela još jednog baroknog umjetnika.

Iako je kratkotrajan boravak u Rimu u bitnoj mjeri utjecao na njegov kasniji umjetnički razvoj, Guercino je veći dio života proveo u rodnom gradu Centu i nedalekoj Bologni, gdje je stvorio raznolik opus koji se opire strogom i jednoznačnom određenju kategorije baroknog stila. Giovani Francesco Barbieri, zvan Guercino ili Il Guercino, rođen je 1591. godine u Centu. Još za života njegov rad je priznat tako da je pozivan i na najveće europske dvorove tog doba. Kraljica Marija de Medici ili kralj Charles I. samo su neke od povijesnih ličnosti koje su se divile Guercinovom radu. 1629. godine i sam Diego Velasquez ga je posjetio u njegovom atelieru. Inspiriran Guercinom i kod samog Velasqueza nastaje nekoliko djela tog izraza.

Foto: ziher.hr

Foto: ziher.hr

Foto: ziher.hr

Foto: ziher.hr

“Ako je Caravaggio bio slikar koji je odigrao prijelomnu ulogu u transformaciji manirističkog slikarstva u barokno, stvorio novo svjetlo kao bitan dinamički faktor, uveo tvrdi naturalizam nasuprot manirističkoj idealizaciji, Guercino je bio slikar koji je, može se to slobodno reći, u svom slikarstvu povezao i sintetizirao niz različitih smjernica – od baroknog naturalizma ranih godina, do Guercina transponiranog preko Carraccija, do kasnije barokno- klasicističke linije Guida Renija, čiji je bio i izravni nasljednik u Bologni”, kaže Miroslav Gašparović, ravnatelj MUO iz Zagreba.

Foto: ziher.hr

Foto: ziher.hr

Na izložbi se nalazi 30-ak djela,  onih iz Pinakoteke u Centu i djela iz Bologne te iz nekoliko privatnih zbirki. Neka vas ne zbuni “Večera u Emausu” koja čini jednu od slika na izložbu. Slika je nastala 15 godina nakon Caravaggiove interpretacije. Zanimljivo je da je mrtvu prirodu na Guercinovoj “Večeri u Emausu” naslikao njegov brat, koji je također bio slikar.

Nakon Zagreba, izložba putuje u Sjedinjene Američke Države i Tokio kako bi se prikupila sredstva za restauriranje Gradske Pinakoteke u Centu koja je stradala radi potresa 2012. godine. Također, prihod od prodanih kataloga donirat će se Gradskom društvu Crvenog križa u Vinkovcima za nabavu kuhinjskog pribora za 105 obitelji poplavljenog slavonskog sela Đurići.

Foto: ziher.hr

Foto: ziher.hr

Izložba je otvorena sve do 31. siječnja 2015. godine.
(Visited 213 times, 1 visits today)

Komentari