Istaknuto
23.10.2017.

Oliver Frljić režirao je u Slovenskom narodnom gledališču u Mariboru klasičnu Euripidovu tragediju kao predstavu o društvu u kojem je žena građanin drugoga reda. "Medeja" je na ovogodišnjim Gavellinim večerima osvojila nagradu za najbolju predstavu i za najbolju žensku ulogu.

19.10.2017.

Večeras se u Francuskom paviljonu otvara izložba međunarodno priznate multimedijalne umjetnice OKO, povodom čega smo ukratko popričali s autoricom.

Film

Oscari 2014.: Predstavljamo belgijski The Broken Circle Breakdown

08.02.2014. Inja Drače
Foto:Facebook.com/TheBrokenCircleBreakdown

Foto:Facebook.com/TheBrokenCircleBreakdown

Oscaromanija je u punome jeku. American Hustle, Wolf from the Wall Street, 12 Years a Slave i Gravity privlače najveću pažnju zahvaljujući velikom broju nominacija. Filmove u kategoriji najboljeg filma na stranome jeziku se nepravedno zaobilazi. Ove su godine nominirana ostvarenja iz Belgije, Danske, Italije, Kambodže i Palestine.

Belgijski predstavnik je The Broken Circle Breakdown redatelja Felixa Van Groeningena. Zagrebačkoj bi publici ovaj film mogao biti poznat zbog hrvatske premijere na prošlogodišnjem Zagreb Film Festivalu. Ovo je sedmi put da je belgijski film u utrci za zlatni kipić, kojeg dosada još nikada nisu dobili.

Prvi je puta prikazan krajem 2012. godine, a cijelu je 2013. po raznim svjetskim festivalima osvajao nagrade i širio dobar glas. Možda bi ispravnije bilo reći glazbu, jer soundtrack filma čini važan dio priče, do te mjere da bi se moglo reći da je glazba jedan od likova. U srži priče su zaljubljenici u bluegrass, podvrstu countryja koji stvara  nostalgičnu atmosferu kroz cijeli film.

The Broken Circle Breakdown adaptacija je istoimene predstave iz 2009. godine dvojice autora (Miekea Dobbelsa i Johana Heldenberga), a sam Heldenberg tumači glavnu ulogu u filmu.

Foto:Facebook.com/TheBrokenCircleBreakdown

Foto:Facebook.com/TheBrokenCircleBreakdown

Fabula

Van Groeningenov uradak donosi sedam godina suživota ljubavnog para Didiera (Johan Heldenbergh) i Elise (Veerle Baetens) pomoću vremenski razbacanih sekvenci u prošlosti, sadašnjosti i budućnosti. Uspio je istovremeno obraditi tri radnje, bez da je jednoj štetio u korist druge.

Prva je sekvenca vremenski neutralna, bend svira bluegrass, lajtmotiv koji će svojim tonom izuzetno doprinositi atmosferi.

Didier i Elise su roditelji malene Maybelle koja boluje od raka. Jedna radnja prati njihovu očajničku borbu za spas kćeri (Nell Cattrysse), a druga daje retrospektivni prikaz početka ljubavne veze. Kontrast između romantike i drame u cjelini daje dobar ritam, a segmenti priče osjećaj zaokruženosti fabule.

Redatelj je ugradio u film gotovo neprimjetan, ali postojeći predosjećaj kako će izgledati kraj filma. Međutim, belgijsko ostvarenje nudi puno više od same fabule. Obrađuje odnos dvoje ljudi na vrlo stvaran način koji, popraćen kvalitetnim dijalogom i uživljenom glumom, ostavlja onaj težak osjećaj u želucu, svojstven europskom filmu. Ipak, glasan je američki element – Didier je kauboj, po izgledu i po vrijednostima, a Elise slobodoumna umjetnica koja radi u tattoo studiju. Nakon što započnu vezu, ona se priključuje njegovom  bendu, čija glazba opjevava njihove osjećaje.

Uz osnovnu fabulu, film se stalno prekida naizgled nepovezanim sekvencama koje trenutačno mogu zbuniti, ali se na kraju, kao dijelovi slagalice, ipak uklapaju. Montažer Nico Leunen odradio je velik komad posla s kronološkim miješanjem koje je zadržalo smisao.

Johan Heldenbergh i Veerle Baetens pokazali su glumu na zavidnoj razini, a pohvalu je zaslužila i tada petogodišnja Nell Cattrysse koja im je glumila kćer.

U svojem korijenu, ovo je film o strasti i ljubavi, o neprosječnim ljudima u lijepim i ružnim vremenima, o preispitivanju karaktera i američkom bluegrassu u svojem netipičnom podneblju. Svakako vrijedno gledanja.

Ocjena 4/5.

Komentari