Istaknuto
20.01.2017.

Osvrnemo li se na prethodnu izložbenu 2016. godinu, možemo biti prilično zadovoljni. U našoj metropoli imali smo priliku vidjeti izložbe najrazličitijeg karaktera i opsega koje su uključivale značajna umjetnička imena i vrlo dobro osmišljene kustoske koncepcije. Sudeći prema dosad objavljenom rasporedu najvećih zagrebačkih muzeja, očekuje nas vrlo uzbudljiva izlagačka sezona i u 2017. godini.

18.01.2017.

Sinoć je u Galeriji Prsten otvorena izložba slavnog njemačkog umjetnika Antona Högera pod nazivom ”Ravnoteža”. Höger je pripadnik bečke škole fantastičnog realizma koja je prepoznatljiva po nestvarnim, sanjarskim motivima u raskošnome stilu manirizma, razrađenoj tehnici starih talijanskih i nizozemskih majstora. Ovom prilikom umjetnik izlaže svojih četrdesetak radova nastalih od 2003. godine pa sve do danas.

Film

Proglašeni pobjednici 8. ETNOFILm Festivala u Rovinju

02.05.2016. Ziher.hrFoto: Press/ETNOFILm

U subotu se proglašenjem pobjednika 8. ETNOFILma u rovinjskom MMC-u službeno završilo ovogodišnje izdanje festivala u organizaciji Etnografskog muzeja Istre.

Najbolje filmove u obje natjecateljske kategorije odabrao je međunarodni stručni žiri u sastavu: Jánoš Tari, Ivana Todorović i Željka Petrović Osmak.

Najboljim filmom u kategoriji Filmova profesionalnih etnologa/antropologa i studenata etnologije /antropologije proglašen je “To Work is to Grow”, autorice Lée Klaue (Norveška, Bolivija) zbog prikazivanja odgovornosti i svijesti radne djece u paradoksalnom bolivijskom kontekstu. Kao najbolji film u kategoriji Filmova autora koji nisu profesionalni etnolozi/antropolozi odabran je “Traces of War. Scenes of Everyday Life in a non-existent Country”, autorice Jane Richter (Armenija, Gorski Karabakh, Njemačka), zbog pružanja jednostavnog i spontanog pogleda na svakodnevni život promatranjem nade protagonista u bolju budućnost u nepostojećoj državi.

Posebnu pohvalu žirija ETNOFILma dobili su Vladimir Perović (Makedonija) zbog dokumentiranja neopipljivog, tradicionalnog jezika i bilježenja ljudskih glasovnih signala koji omogućuju komunikaciju između pastira i njegovih ovaca i koza u filmu “EOHA”. Također je istaknut te posebno pohvaljen film “Fisherman`s Conversations”, autorice Chiare Bove Makiedo (Velika Britanija, Italija, Hrvatska), zbog pronalaska ključa koji nam je pružio jedinstven insajderski pogled u lokalno kulturno naslijeđe ribara koje koegzistira s turizmom. Izdvojen je te pohvaljen i film “Zvonko i Ivanka” autora Mance Filak i Zige Gorišeka (Slovenija) zbog kreacije ravnoteže i prirodnog konteksta korištenjem paralelnog editiranja koje nas približava subjektima filma. Film “201410KU” autora Vjekoslava Gašparovica (Hrvatska) posebno je pohvaljen zbog korištenja dugih kadrova i odlične kompozicije, kako bi se kreirala svakodnevna radna atmosfera, u kojoj je autor filma prisutan kao aktivni promatrač. Film “BTC – Brother Thou Chutiya”, autorice Shashank Saini (Indija), pohvaljen je zbog razotkrivanja percepcije kao društvenog konstrukta, ali ujedno i zbog prikazivanja istraživača kao subjekta i individualca te promjene socijalnog konteksta prouzrokovanog “pranjem mozga” prouzročenim novcem. Izdvojen je i posebno pohvaljen film autora Luisa Cintorea, “Te Saludan Los Cabitos” (Peru, Španjolska), zbog iskrenoga prikazivanja ljudskih sudbina te istovremenog kombiniranja narativnih i vizualnih elemenata, kako bi se prikazala i prepoznala njihova životna patnja.

Foto: Press/Etnofilm

Foto: Press/Etnofilm

Nagrada 8. ETNOFILma na simboličkoj razini povezuje Festival i Grad koji mu je s godinama postao domom. Nar simbolizira plodnost, a dugogodišnja suradnja svih navedenih partnera upravo je takva. Pobjednici je nagradu uručila njezina dizajnerica Nives Žarković, studentica treće godine Akademije primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci.

Posljednjeg dana festivala družili smo se na masterclassu s renomiranim umjetnicima: predstavnikom struje senzorne etnografije, profesorom Laurentom van Lanckerom, SoundImageCulture (SIC) i profesorom, likovnim umjetnikom i filmskim autorom Danom Okijem. U sklopu ovogodišnjeg masterclassa predstavljeni su različiti modeli rada na etnografskim filmovima, potkrijepljeni primjerima iz vlastitog etnografskog rada.

 

Komentari