20.01.2017.

Osvrnemo li se na prethodnu izložbenu 2016. godinu, možemo biti prilično zadovoljni. U našoj metropoli imali smo priliku vidjeti izložbe najrazličitijeg karaktera i opsega koje su uključivale značajna umjetnička imena i vrlo dobro osmišljene kustoske koncepcije. Sudeći prema dosad objavljenom rasporedu najvećih zagrebačkih muzeja, očekuje nas vrlo uzbudljiva izlagačka sezona i u 2017. godini.

18.01.2017.

Sinoć je u Galeriji Prsten otvorena izložba slavnog njemačkog umjetnika Antona Högera pod nazivom ”Ravnoteža”. Höger je pripadnik bečke škole fantastičnog realizma koja je prepoznatljiva po nestvarnim, sanjarskim motivima u raskošnome stilu manirizma, razrađenoj tehnici starih talijanskih i nizozemskih majstora. Ovom prilikom umjetnik izlaže svojih četrdesetak radova nastalih od 2003. godine pa sve do danas.

Recenzija – ‘90’s Kid’ (Tone Tuoro): Povratak u zlatno doba hip hopa

19.07.2015. Patricia PajkFoto: Tone Tuoro

Kada pričam o hrvatskoj hip hop sceni, često se dogodi da ljudi misle kako je uopće ne pratim – što dakako nije istina, pratim – ali nažalost mnogo toga mi ne sjeda na prvu, a često ni na stotu. Ne kažem da nema ničeg zanimljivog na našim prostorima, ali izlazi dosta toga što jednostavno nije po mom ukusu. No, ako pričamo o onome što jest, u taj krug definitivno ulazi Tone Tuoro. Znamo se osobno odkad je tek počinjao i kad je to zvučalo dobro, ali ne i tako dobro kao što to danas zvuči, a to je karakteristika koju očekujem od bilo kojeg izvođača, neovisno o glazbenom žanru – napredak, ključna riječ. Napredak se čuje iz projekta u projekt u njegovom flowu i lyricsima. Njegov novi projekt izašao je prije mjesec dana pod nazivom “90’s Kid” u obliku svojevrsnog EP-a putem Jabbaton Rec, a on naglasak stavlja upravo na njegov muzikalni razvoj i evoluciju od samih početaka.

EP se sastoji od sedam traka koje čine priču – kako audio, tako i vizualnu. Za vizualni dio priče pobrinuli su se Dario Dunaj sa svojim fotografijama i Jabbaton sa svojim dizajnom, dok su u glazbenom dijelu samom Tone Tuorou pomogli Mr. Dirty Hairy i Dr. Strapazoot.

Album donosi pravi oldschool zvuk devedesetih, kako od samih beatova tako do lyricsa, što je na neki način pravi trademark sound ovog izvođača. Slike koje je okinuo Dario Dunaj prate taj 90’s vibe pa se cijeli projekt podiže na višu razinu kao cjelokupna priča.

EP kreće s nešto življim i agresivnijim izdanjima, Take It Personal i Who Give A F*** About Ya’all, pa se nastavlja s agresivnom, ali zvukom mirnijom Ya Ova (Frienemies) u kojoj se Tone nesramežljivo suprotstavlja svojim kvaziprijateljima. Pjesma zvuči schillanije vjerojatno zbog dobro nam poznatog zvuka Mr. Dirty Hairya, ali lyricsi nisu postali ni malo mekši.

Pjesma koja je postala hit kao singl i uvukla se mnogima u uho je Show Baby, a prati ju spot kojeg je snimio ScanteHD. U tom se videu pojavljuju mnogi prijatelji Tone Tuoroa na rooftopu i spot je odlično utjelovio briju devedesetih koja je okosnica EP-a. Skladba je prava ljetna poskočica, a pritom ne mislim na poskočice s naše estrade, nego na one koje se fino uvuku u uho i samo ih želite puštati.

“The only profile you’re creating it’s your Facebook page”

Numeru Stay On Ya Grind i sam Tone Tuoro počinje riječima “I’m on my mellow shit”, a upravo je takav i ostatak EP-a. Pjesma je jednim dijelom i posveta Ljubljani u kojoj je Tone proveo dosta vremena na SAE institutu. I Do (Oh My Days) definitivno je moj favorit s ovog izdanja jer jednostavno ima ono nešto, a i Tone u njemu dosta eksperimentira s brzinom repanja. Posljednja traka Git-Git Up/Back In The Day je svojevrsna suma sumarum i pomalo sjetni osvrt na neka prošla, rekla bih i bolja, vremena za hip hop.

Cijeli EP priča je koja kompletira cjelinu, štoviše, ovaj mi je uradak prilikom slušanja gotovo izazvao bobble-head doll sindrom, a to je ono što svaki ljubitelj hip hopa 90.-ih i traži. Album je koliko underground, toliko i mainstream: dobar je za slušanje, kao pozadinska glazba, a mogu ga zamisliti i kako vrišti iz zvučnika na koncertu – što ćemo moći čuti i na promociji EP-a gdje će se u prodaji naći limited serija CD-a, no ako i nećete moći prisustvovati na njoj, izdanje će se moći naručiti i naknadno.

0%
1
2