Recenzija – “Časna lubanjska” (Pi): Lutanja mračnim šumama elektronike

Mlada i talentirana Ivana Picek oduvijek je zračila posebnošću i šarmom. Njen izričaj na početku je možda više išao prema osunčanom hipijevskom duhu. Ljubav, cvijeće, drveće i ‘Nj‘. Posebno slovo prema kojem se gaje umjetničke aspiracije. Mnogo se toga promijenilo. Ne samo u glazbi i stilskom zaokretu. No nešto od toga zasigurno ostaje. Ljubav prema prirodi je tu, samo ovaj put nema agruma u šumi. Pi je uspješno zalutala u mračnije šume gdje se druži s lubanjama i mistikom koja ne samo da je sada in (to ionako nikad nije bila misija ove svestrane autorice), nego i više pristaje ovoj tajanstvenoj glazbenici.

Za one koji ne znaju, Picek je poznata kao pjevačica popularnog psihodeličnog rock benda Pridjevi, našeg ponosnog hrvatskog proizvoda kojeg je prepoznala šira javnost, pa i ona preko bare. Osim toga, Picek je nedavno stvarala glazbenu pratnju na recitalima Rade Šerbedžije posvećenima Arsenu Dediću, a sada izdaje i treći album koji to zapravo baš i nije. Možda je čak i prvi album, ako se dovoljno može smatrati zaokretom i odvojiti od preostalih albuma. A zaokret nije samo u tome da je Ivana Picek sada Pi, i da osim cvjetića obgrljuje lubanje. Sve to možemo i protumačiti singlom Cvjetić kojeg je ubila (još 2014., RIP) i postala opasnija, simpatično okultna, lutajući po šumama elektronike. Ovo je zaokret koji se čekao i po meni bi mogao okrenuti našu scenu, podignuti za jedan stupanj. Ovakvog žanra, šumske elektronike, baš i nema.

Važno je napomenuti i da je Pi hrabro zakoračila u DIY svijet snimanja i produkcije pa je sve što ovdje možete čuti sama snimila u svojoj sobi. Ono što mi je također posebno upalo u oko zanimljiva je estetika koja zaokružuje album. Počevši od izvrsnog covera (bravo djevojke iz NJI3 kolektiva), ali i naziva pjesama. Mnogo je simbolike u cijelome albumu i mnogo se pažnje posvetilo detaljima kao što su znakovi te japanski nazivi pjesama (Demonski smijeh, Google translate ne laže). Dva intra upućuju slušatelja da album koji slijedi nosi nešto čudnovato, mistično i mračno razigrano. Smrt nikad nije bila tako plesna.

Zlatni, srebrni, olovni, biraj jednog od njih, pjeva Pi u 3 lijesa dok se izmjenjuju duboke teme s ponekim dub efektima. Sve je to ukomponirano u melodični Grimes-like vokalni prijelaz koji dokazuje Ivaninu raznovrsnost i zavidno pjevačko umijeće, poglavito kada se radi o pjevanju visokih tonova. Zaokružen je i album u kvalitetnu cjelinu s mekim prijelazima među pjesmama, a za miks i master je zaslužan Dr. Strapazoot iz Godsoundza koji je surađivao i s Kukusom i High 5-om.

Osobni favorit ostaje B.C (Bendetta C.), stvar koju sam zapamtila još od ranijih izvedbi, ali je studijska verzija izmijenjena i osvježena, nabijena beatovima i miješanjem efekata s visokim back vokalima, ali i vanzemaljskim pomalo strašnim vokalima. Potpuni vjerski kaos od pjesme koja pjeva o mladoj redovnici ili pak nekakvoj drugoj vrsti okultne vjersko-elektroničke pripadnosti. Stvar koja se uvlači u uho je definitivno Mračna šuma. U njoj repetitivni refren spaja elektroniku s tribal etno elementima. Radi li se o dozivanju vukova, vila ili vještica ne zna se, ali mračni plesnjak je zagarantiran.

Da nije sve toliko mračno, dokazuju Male neandertalke gdje se Pi vraća korijenima, optimističnim osunčanim zvukovima ukulela i ksilofonskim prijelazima koji se stapaju s nečim nalik bongosima i daju štih šumskog plesa oko vatre. Power pop kaos je utjelovljen u pjesmi Djevojčurak, a istočnjački motivi provlače se kroz cijeli album (Priča o 2 djevojčice). Radi se ovdje o izrazito zanimljivom albumom koji će zasigurno pronaći odabrana uha koja su spremna na eksperimentalnu i mističnu elektroniku. Nažalost još uvijek nemamo singlova i videa s novog albuma. Sve što možemo je željno iščekivati nadolazeći koncert naše hrvatske Grimes.

Zašto Ivana voli prirodu i što ju je prije inspiriralo za stvaranje, pogledajte u našem video intervju.