08.12.2016.

Izložba Dalibora Martinisa, Data Recovery, otvorena je u utorak u prostorima Muzeja suvremene umjetnosti, a predstavlja njegove pionirske video radove uz recentne multimedijske projekte i eksperimentalne filmove.

06.12.2016.

Art Pullover održava se sve do 30. prosinca, a nudi posjetiteljima mogućnost upoznavanja s radom mlađih umjetnika, ali i kupnju jedinstvenih božićnih poklona. Osim toga, popraćen je bogatim programom koji čine radionice, koncerti, kvizovi i drugo. Posebnost Art Pullovera je i u mogućnosti upoznavanja umjetnika i sudjelovanja u raspravama o umjetnosti.

Recenzija – “Samo” (Nina Kraljić): Ekstravagantna vizitka

25.10.2016. Goran BožićFoto: "Samo" [Cover]
Brzo i žestoko

Kako objasniti prijavu na jedan talent show? Nesigurnost, stoga i nekakva potreba za samopotvrdom ili plivanje niz struju? Nina Kraljić, pobjednica prve sezone The Voice, glazbenog takmičenja u produkciji Hrvatske radiotelevizije, krenula je baš tim putem. Rezultat je debi album “Samo“, nastup na Eurosongu i jedan Porin. Međutim sve je to nekako preglamurozno i pompozno za sigurni početak jedne stabilne glazbene karijere. Poput nogometaša koji se još kao maloljetnici upute u velike nogometne klubove da bi ostatak karijere proveli grijući klupu nekog lokalnog drugoligaša kao nedovoljno izgrađeni igrači. Prebrz je i prežestok ovaj start.

May it be?

Sve funkcionira savršeno, nitko ne može proturječiti da se radi o albumu izvrsne produkcije, dobroj izvedbi i jednoj zanimljivoj suradnji. To je činjenica, ali… Sluša li još tko Enyu ili Enigmu? Na takve zvukove nas podsjeća već Zaljuljali smo svijet koji nas uvodi u album. U jednoj davnoj pjesmi irska pjevačica Enya se pita: “May it be?” Slično mi zvuči Snijeg, druga na CD-u. Sličan obrazac ima i Nina; iako pjeva na hrvatskom gotovo da ima nekakav prizvuk irskog.

Sevdah i kajkavske popevke

Da se zaista radi o albumu koji može poslužiti samo kao dobra Ninina vizitka pokazuje njegova nekonzistentnost, u smislu putovanja od gore spomenutih stvari k sevdahu i kajkavskim popevkama. Suradnja s Matijom Dedićem i obrada, slobodno se može reći evergreena Što te nema. Ubrzo, puno zapadnije, kajkavski stihovi vape Dej mi bože. Apsolutno ništa ne fali… Naprotiv, nameće se pitanje ima li u svemu tome i previše?

Shalom, my friends

“Samo” zatvara bonus Ata Ey Foshehu Sham, hebrejska inačica pjesme Negdje, treće stvari na CD-u. Tako da još postoji jedino želja da ovaj glas ne ostane samo na još jednom bljesku talenta. Andy Warhol je poznat po tezi o pet minuta slave. Bilo bi lijepo da nakon pokušaja da se skrene pažnja na sebe ne uslijedi ta nesretna: ‘Shalom, my friends’, već da Nina pronađe Lighthouse koji će je navigirati u daljnjoj karijeri.

0%
1
2