13.07.2018.

Uoči koncerta Mayalesa u Muzeju suvremene umjetnosti, sjeo sam s Petrom Beluhanom u jedan kvartovski kafić na Sigečici pa smo porazgovarali o "Simbolu za sunce", trenutnoj postavi benda, ovogodišnjem INmusicu, što to znači biti autentičan na sceni i drugim temama.

02.07.2018.

Prošao je još jedan INmusic festival. Ovo su zaključna razmatranja i komentar Ziherove glazbene redakcije na trinaesti INmusic festival.

Recenzija – “Samo” (Nina Kraljić): Ekstravagantna vizitka

25.10.2016. Goran BožićFoto: "Samo" [Cover]
Brzo i žestoko

Kako objasniti prijavu na jedan talent show? Nesigurnost, stoga i nekakva potreba za samopotvrdom ili plivanje niz struju? Nina Kraljić, pobjednica prve sezone The Voice, glazbenog takmičenja u produkciji Hrvatske radiotelevizije, krenula je baš tim putem. Rezultat je debi album “Samo“, nastup na Eurosongu i jedan Porin. Međutim sve je to nekako preglamurozno i pompozno za sigurni početak jedne stabilne glazbene karijere. Poput nogometaša koji se još kao maloljetnici upute u velike nogometne klubove da bi ostatak karijere proveli grijući klupu nekog lokalnog drugoligaša kao nedovoljno izgrađeni igrači. Prebrz je i prežestok ovaj start.

May it be?

Sve funkcionira savršeno, nitko ne može proturječiti da se radi o albumu izvrsne produkcije, dobroj izvedbi i jednoj zanimljivoj suradnji. To je činjenica, ali… Sluša li još tko Enyu ili Enigmu? Na takve zvukove nas podsjeća već Zaljuljali smo svijet koji nas uvodi u album. U jednoj davnoj pjesmi irska pjevačica Enya se pita: “May it be?” Slično mi zvuči Snijeg, druga na CD-u. Sličan obrazac ima i Nina; iako pjeva na hrvatskom gotovo da ima nekakav prizvuk irskog.

Sevdah i kajkavske popevke

Da se zaista radi o albumu koji može poslužiti samo kao dobra Ninina vizitka pokazuje njegova nekonzistentnost, u smislu putovanja od gore spomenutih stvari k sevdahu i kajkavskim popevkama. Suradnja s Matijom Dedićem i obrada, slobodno se može reći evergreena Što te nema. Ubrzo, puno zapadnije, kajkavski stihovi vape Dej mi bože. Apsolutno ništa ne fali… Naprotiv, nameće se pitanje ima li u svemu tome i previše?

Shalom, my friends

“Samo” zatvara bonus Ata Ey Foshehu Sham, hebrejska inačica pjesme Negdje, treće stvari na CD-u. Tako da još postoji jedino želja da ovaj glas ne ostane samo na još jednom bljesku talenta. Andy Warhol je poznat po tezi o pet minuta slave. Bilo bi lijepo da nakon pokušaja da se skrene pažnja na sebe ne uslijedi ta nesretna: ‘Shalom, my friends’, već da Nina pronađe Lighthouse koji će je navigirati u daljnjoj karijeri.

(Visited 223 times, 1 visits today)

0%
1