21.04.2017.

U Galeriji Klovićevi dvori trenutno je, uz Izazove moderne i retrospektivu Željka Senečića, postavljena i samostalna izložba All you need is luck Nikoline Ivezić. Radi se o jednoj od najprepoznatljivijih suvremenih slikarica (pogotovo za češće posjetioce Kluba na zagrebačkom Filozofskom, Limba ili kafića Boja) koja je razvila autentičan umjetnički izraz, stvorivši tako već poznate tzv. slikoreljefe ili piktoplastike, odnosno slike koje izlaze izvan svojih okvira u prostor.

21.04.2017.

U novoj seriji intervjua okupljenim pod nazivom "Let's jazz" predstavit ćemo novu hrvatsku jazz scenu. Njen prvi predstavnik je pijanist Zvjezdan Ružić.

Recenzija – “Samo” (Nina Kraljić): Ekstravagantna vizitka

25.10.2016. Goran BožićFoto: "Samo" [Cover]
Brzo i žestoko

Kako objasniti prijavu na jedan talent show? Nesigurnost, stoga i nekakva potreba za samopotvrdom ili plivanje niz struju? Nina Kraljić, pobjednica prve sezone The Voice, glazbenog takmičenja u produkciji Hrvatske radiotelevizije, krenula je baš tim putem. Rezultat je debi album “Samo“, nastup na Eurosongu i jedan Porin. Međutim sve je to nekako preglamurozno i pompozno za sigurni početak jedne stabilne glazbene karijere. Poput nogometaša koji se još kao maloljetnici upute u velike nogometne klubove da bi ostatak karijere proveli grijući klupu nekog lokalnog drugoligaša kao nedovoljno izgrađeni igrači. Prebrz je i prežestok ovaj start.

May it be?

Sve funkcionira savršeno, nitko ne može proturječiti da se radi o albumu izvrsne produkcije, dobroj izvedbi i jednoj zanimljivoj suradnji. To je činjenica, ali… Sluša li još tko Enyu ili Enigmu? Na takve zvukove nas podsjeća već Zaljuljali smo svijet koji nas uvodi u album. U jednoj davnoj pjesmi irska pjevačica Enya se pita: “May it be?” Slično mi zvuči Snijeg, druga na CD-u. Sličan obrazac ima i Nina; iako pjeva na hrvatskom gotovo da ima nekakav prizvuk irskog.

Sevdah i kajkavske popevke

Da se zaista radi o albumu koji može poslužiti samo kao dobra Ninina vizitka pokazuje njegova nekonzistentnost, u smislu putovanja od gore spomenutih stvari k sevdahu i kajkavskim popevkama. Suradnja s Matijom Dedićem i obrada, slobodno se može reći evergreena Što te nema. Ubrzo, puno zapadnije, kajkavski stihovi vape Dej mi bože. Apsolutno ništa ne fali… Naprotiv, nameće se pitanje ima li u svemu tome i previše?

Shalom, my friends

“Samo” zatvara bonus Ata Ey Foshehu Sham, hebrejska inačica pjesme Negdje, treće stvari na CD-u. Tako da još postoji jedino želja da ovaj glas ne ostane samo na još jednom bljesku talenta. Andy Warhol je poznat po tezi o pet minuta slave. Bilo bi lijepo da nakon pokušaja da se skrene pažnja na sebe ne uslijedi ta nesretna: ‘Shalom, my friends’, već da Nina pronađe Lighthouse koji će je navigirati u daljnjoj karijeri.

0%
1
2