Recenzija – “System Error” (Brain Holidays): Reggae je ponovo u modi

Brain Holidays

Ovaj moderni Babilon ima čvrste temelje. Ovaj Babilon gradi fontane umjesto da hrani svoje žitelje, nameće poreze, prireze, ovršne zakone. Zamišljam samo da svaki fan od umjetnika koji je pjevao o ovome današnjem Babilonu zaista čuje to što mu se pjeva. Da mu dopre do ušiju i da se organizirano djeluje. Ali Babilon te čini pasivnim, odvlači ti misli i usađuje ti ideju da si nemoćan. Ali pojedinac se budi i shvaća svoju moć.

Još malo pa punoljetni bend Brain Holidays ušne kanale preplavljuje svojim hitom Crvena, žuta i zelena. Tu su zaintrigirali slušatelje sa svojim roots reggae stilom. Diskografija im se sastoji od “Stereo Roots” (2006.) i “Save Peace Babylon Delete” (2013). Sada je izletio novi uradak “System Error” i nastavak je priče od prethodnika. Postava se mijenjala, ali sada je uspostavljen balans unutar članova benda. Osim autorskih koncerata, bend već godinama tradicionalno organizira odlično posjećene Tribute to Bob Marley koncerte.

Uspavana masa mantra parole, sutra će biti gore

Pleme u suradnji s reperom Baby Dooksom (Bolesna Braća) daje odmak od reggae tonova na albumu. Autor teksta i glazbe je Baby Dooks, dok aranžmane potpisuju Baby Dooks i Marko Gaćina. Ljubavna ska/swing poskakuša s elektronskim zvukovima syntha daju jednu drugačiju i zanimljivu dimenziju. Šteta što Brain Holidays nisu i na drugim stvarima implementirali neke tako zanimljivije modernije zvukove. Možda to ne bi bio čisti roots, ali danas je sve dopušteno. Tik Tak  je pitki i lagani dub kao finalna pjesma na albumu.

#Proljeće ostaje samo lagano u uhu i osobno se nameće kao najbolja pjesma. Šteta samo što Martina i Tena nisu vodile glavnu riječ barem na jednoj pjesmi. U ovoj su dobile priliku, a šteta što nisu dobile još prostora. Overliving i Dan za danom potpuno su iste melodije, ali drugačijeg teksta. Možda da su cure tu uskočile bilo bi zanimljivije. Ovako sam se scimao da mi nije komp u kvaru jer mi opet svira ista stvar. Engleski jezik je prirodan za reggae tako da su tri pjesme dobile odmak od materinjeg jezika. Koči me sistem i Loše vijesti ogledni su primjerak roots, anti-Babilon pjesme, tekstom blisko vezane za unutarnju i vanjsku politiku.

Muzika je sve što treba, muzika je sreća.

Organ bubble vozi mnoge pjesme, bas fino i nenametljivo daje svoju ritmičnu ulogu i dobro ga se čuje. Možda su u nekim dijelovima gitarske solaže ostale tanke. Vokal glavnog i odgovornog hrapav, dubok i fino ukomponiran, ali rime ponegdje predvidive. I onaj „cepelinima“ mi je malo nespretno izrečen. Dojam bi bio još bolji da se više čulo cure i da je ubačeno malo elektronike pa makar i to bila dub sirena.

S obzirom na to da se u našem malom Babilonu rijetko tko hvata u koštac s ovakvim oblikom glazbenog žanra, Brain Holidays dali su nam odličan album. Možemo biti zadovoljni i sretni što ih imamo i zaželjeti još takvih. Treba u ovu našu surovu stvarnost ubaciti malo karipskog melosa te crvenih, žutih i zelenih tonova.