Glazba

Anderson .Paak (Kino Šiška): Srce nema šanse pred takvom karizmom

Foto: Kaja Brezočnik / Kino Šiška
Vrijeme čitanja: 3 minute

Znate onu s visokim očekivanjima, razočaranjem i sav taj jazz… Bla bla bla, Anderson .Paak je ime koje sam u posljednje tri godine najviše htio vikati uživo – pred njim. Htio sam vidjeti karizmu što je dosad prštala s ekrana. 

Postaja: Kino Šiška, Ljubljana, Dijagnoza: O, da, Gospode!

Godišnji. Ljeto. Ne znam, iskreno, ni koji je dan u tjednu. Nije ni bitno. Godišnji je. Dan je Paakov. Hodočašće u Sloveniju. Duhovna obnova i poklonstvo. Žao mi je što sam zatucani glazbeni vjernik. Da, Gospode!

Sparina je bila u zraku i uhodila nas je još od Zagreba kao ekipu, a Flix bus toplinskom kalvarijom isparavali su svi naši grijesi prije dolaska pred svetište – pozornicu slatkog i intimnog Kina Šiška. S nestrpljenjem smo čekali da najvedriji multitalent američke glazbene mašinerije – Brandon Anderson skriven iza aliasa Anderson .Paak, poskoči pozornicom. Jedva smo čekali da vidimo potpisnog beanieja, stylish naočale i urbane visokomodne odjevne kombinacije koje su toliko kričave i kičave, da su naprosto sljubljene s ozarenom personom s pozornice.

Na pozornici je bio mrkli mrak i samo su toplim svjetlima bili osvjetljeni instrumenti Free Nationalsa na stageu. Iz mraka je izbijalo bijelo blještavilo Paakovih zubi čiji osmijeh (najbolji u biznisu, kako je Jimmy Fallon zaključio) čovjeku osvjetljava put bjelinom. Očito ga nikada ne skida s lica i u mraku skrivenog funky naočalama i, eto ti ga vraga, srce ti nema šanse pred njim – #samoljubav. Kao što je frend Franjo s prijateljskog sajta Idesh.net prvi prokomentirao, na stejdžu 33-godišnjak podsjeća na Jamesa Browna u vječitom pokliču i svojom poštapalicom “Yes, lawd!” koja mu je lajtmotiv svakog albuma i suradnji – da, Gospode! Tako sam se nekako i ja derao iz prvog reda Šiške svom vršnjaku fasciniranom kalifornijskim plažama i gradovima do mjere da je tako nazvao svoja četiri albuma.

Foto: Kaja Brezočnik / Kino Šiška

Fashionista je blještao na pozornici u tropicana zelenom kompletiću ispečatiranom simbolima dolara i povremeno se skrivao iza nekoliko parova naočala i bubnjeva od euforije prilično male publike (yes, lawd!) za njegove standarde. Na središnjoj platformi, izdignut nad ruljom i bendom, bio je na svom tronu i podsjetio zašto je njegov Tiny Desk nastup najbolji u YouTube serijalu – bubnjevi mu najbolje stoje i kad pomisliš da ti srce i nema šanse pred njim, evo njega skočimiša među masom s kojom je miksao kukovima i minglao prateći labirint usana sinkroniziranih s njegovim – vječno nacerenim.

I onda te samo ošine throwbackom na California Love (yes, lawd!!!!) i dokrajči suradnjama s Kaytranadom (Glowed Up i finalnom Dang! upućenom onom negdje gore, onoj budali od Mac Millera kojeg ne možemo preboljeti, kao ni on sam. Srce uopće nema šanse.

Foto: Kaja Brezočnik / Kino Šiška

Paak je superjunak američke glazbe zbog svoje rijetko viđene sposobnosti nevidljive izmjene žanrova, šaltanja od trapa do funka – od soula do rapa, stilova i ritmova njegovog jednako šarolikog opusa kao i garderobe kojom se predstavlja i urezuje u svijest sve većeg broja svojih hodočasnika.

Mikrofon i glas jedine su montažne spone koje koristi u svom perfomansu balansiranom između njegove autentične ekstrovertiranosti i manje autentičnih posuđenica od soul/funk klasika i bogova kojima se klanja pokretima i poštapalicama. Njegova je sinergija s publikom ogledni primjer glazbenika koji će se za koje desetljeće pronaći u glazbenim leksikonima i povijestima jer pred njim srce nema šanse.

Foto: Kaja Brezočnik / Kino Šiška

Od Ljubljane do pisanja ovog izvještaja pokušavam sebi i čitatelju objasniti gdje leži Paakov X-faktor, moment predivne manipulacije, razlog fascinacije i uzrok opčinjenosti, a jedini pošteni odgovor vjerojatno bi bio – na pozornici.

Slobodno neka nas zove kujama jer smo njegove kuje.

Da, Gospode!

Be social
Što misliš o ovome koncertu?
Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!
Vaš glas je zabilježen. Hvala vam na glasanju!

Komentari