Crash Team Racing: Nitro-Fueled – Zabava na nitro pogon

Screenshot

Na krilima uspješnih prerada u gaming industriji zadnjih nekoliko godina, razvojni studio Beenox donosi modernu inačicu stare trkaće igre s poznatim likom u glavnoj ulozi.

Šašavi tobolčar Crash Bandicoot maskota je Sonyjeva PlayStation brenda još od 1996., kad je istoimeni platformer zaludio svijet video igara. Starije generacije igrača s knedlom u grlu (i u srcu) sjećaju se žuljeva na palčevima i smrtonosnih TNT kutija koje su bile uzrok mnogim psovkama i bacanjima kontrolera, dok su mlađi igrači donedavno mogli samo slušati ratne priče o tom nekom klokanu koji skače i skuplja jabuke.

Screenshot

Estetska bomba

Originalni Crash Team Racing izašao je prije 20 godina i oduvijek se na njega gledalo kao dostojnog rivala i dandanas popularnom Mario Kartu. Ovogodišnji ispolirani Crash nema nikakvu konkurenciju i zagarantirana je zabava za jednog do četiri igrača u istoj prostoriji te za do osam igrača umreženo diljem svijeta. Dobna granica, bilo donja ili gornja, je nepostojeća.

Igra je estetska bomba – izgleda predivno, šareno, detaljno i privlačno, zvuči vrckavo, veselo i nabrijano, a igra se glatko, napeto i nabrijano. Između mnoštva luckastih likova, od kojih svaki ima svoju osobnost nadopunjenu simpatičnom poštapalicom, uzvikom ili glasanjem, svatko će naći nekoga za sebe. Osim izgleda i osobnosti, likovi se razlikuju i po karakteristikama – tako na primjer neki bolje skreće, dok neki ima bolje ubrzanje. Svakog od njih je moguće nadograditi dodatnim ‘outfitima’, a također se s vremenom može otključati dodatne likove i vozila.

Staze su jedinstvene i maštovite. Vozikati se možete pješčanim plažama, zelenim šumama, blatnim arenama, podzemnim tunelima, snježnim planinama i futurističkim tvornicama, a svaka od trenutno dostupne 32 staze ima ono nešto što treba raspoznati i svladati (naravno, i pronaći prečice).

I aktivni i pasivni gameri došli na svoje

Od igraćih modova imamo Adventure Mode (glavnu priču u kojoj moramo pobijediti zlog Nitros Oxidea napredujući kroz levele), Local Arcade Mode (klasično utrkivanje, hrpu mini igara poput napucavanja oružjem, skupljanja dijamanata, trkaćih kupova, time triala i slično) te mrežni Online Mode (za ovo je potrebna PlaystationPlus pretplata).

U Pit Stopu možete ‘pimpati’ svoja vozila raznim naljepnicama, uzorcima, bojama i vrstama kotača – te dodatke također možete osvajati napretkom kroz igru. Za kraj tu je Grand Prix, besplatni dodatak na igru u kojem je cilj rješavati određene zadatke na dnevnoj, tjednoj i mjesečnoj bazi i pritom osvojiti što više ‘soka’, a samim time i više stvarčica za ukrašavanje i slično… Uvijek ima nešto za raditi i osvojiti. Ako ste pak pasivni gamer, Crash Team Racing možete iskoristiti kao polusatnu dnevnu zabavu i ona će opet ispuniti svoju svrhu, a vi ćete se zabaviti bez osjećaja zakinutosti.

Screenshot

Trajnost – nepredvidljiva

Dobro, a koliko to troši? 7 litara živaca na 100 kilometara. Iako su kontrole jednostavne, treba svladati krivulju učenja koja bi one manje uporne mogla odbiti, a to je drift ilitiga ‘power slide’ tehnika. To je mrvicu kompleksnija radnja koja iziskuje nešto vremena i vježbe, ali u suštini je pritiskanje dvaju gumbića. Kad to ‘sjedne’ u prste, igra postaje još zabavnija, a opet ništa manje napeta. Kad postanete predominantni, možete prešaltati na iduću težinu. Igrivost je frustrirajuće zabavna i zabavno frustrirajuća, a trajnost, inače boljka ovakvih igara, nepredvidivo duga, pogotovo uzevši u obzir dosad već dvije besplatne ekspanzije. Nema goreg osjećaja nego kad utrku izgubite u posljednjoj sekundi, a opet, nema boljeg osjećaja od pobjede na isti način. Imate li kompetitivnog suigrača, stvari lako izmaknu kontroli i donedavni smijeh postane +18 mrmljanje ispod brka.

Crash Team Racing izvana je racing igra, ali iznutra je nešto puno više, dublje i izazovnije. Možda je second-hand, ali njome prevladava nenadjebivi ‘new car smell’ – ne morate znati niti tko je Crash Bandicoot, niti da je ovo prerada prastare igre – ova adrenalinska škvadra tu je da zarobi sve vrste gamera, pa i one koji ovlaš tu i tamo pritišću gumbiće, i natjera vas da stisnete papučicu gasa. Jebanje majke nikad nije bilo ovako zabavno.