12.08.2020.

Vrijeme čitanja: 2 minute Novih pet glazbenih uradaka iz domaćih radionica bore se za naklonost slušatelja,a tu je i pet stranih preporuka za slušanje.

07.08.2020.

Vrijeme čitanja: 10 minute Donosimo vam listu nekih od najpoznatijih svjetskih književnika koji su se, izuzev što su za sobom ostavili književna djela koja ćemo još dugo pamtiti, suočavali sa svojim nemilosrdnim demonima.

Razočarenje za fanove (“Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald”, D. Yates)

19.11.2018. Marta BanFoto: facebook.com/pg/fantasticbeastsmovie

U jednom trenutku Grindelwaldovih zlodjela magizologist Newt Scamander uperi štapić u nevaljalog šnjofavca koji je krenuo u još jednu avanturu za zlatom i uhvati ga uz jedan običan Accio! Molim? Riječ je o onom istom stvoru kojeg je u prvom dijelu Fantastičnih zvijeri Newt rukama i nogama neuspješno ganjao u banci dobrih desetak minuta. Zašto ga tada nije dozvao jednostavnom čarolijom? Zašto u filmu vidimo mladu profesoricu McGonagall ako ona u vrijeme radnje filma još nije ni rođena? Zašto Dumbledore u zrcalu Erised vidi ono što mu se već dogodilo kao svoju najveću želju? I od kad, pobogu, ravnatelj uz Aberfortha ima još jednog brata za kojeg nikad nismo čuli, premda je priča o njegovo obitelji vrlo detaljno razrađena u Darovima smrti?

U trenucima kada ne vjerujem u što gledam, maknem pogled od filmskog platna. Na licu prijateljice koja sjedi pored mene u majici na grb Hogwartsa izmjenjuju se šok i nevjerica. Jadna Tina, prije projekcije veselo je izjavila da nakon prvog filma nema onako velika očekivanja pa ne može puno toga poći po krivu. S desne strane sjedi par koji je zaspao snom pravednika nakon prvih sat vremena. Razumijem i jednu i drugu stranu. Grindelwaldova zlodjela napravila su toliko nelogičnih zahvata u širu sliku čarobnjačkog svijeta J.K Rowling, a ništa što su izveli nije pomoglo da uvede ikakvu logiku u priču drugog dijela serijala Fantastičnih zvijeri.

Ako splet iznenadnih događaja i nepovezanih likova koji ne drže vodu, a ni koncentraciju, pričom uopće možemo zvati.

Nedorečena radnja

Naime, čak i kada stavimo na stranu razum i osjećaje ljubitelja magičnog svijeta, scenarij koji je napisala J.K. Rowling, a režirao David Yates, odiše nesuvislim tapkanjem u mraku nategnutih ideja bez jasnog fokusa i smjera. Teško je zapravo i odrediti radnju Fantastičnih zvijeri: Grindelwaldova zlodjela. U filmu nema naglaska na zvijerima, a ni zlodjela “najvećeg crnog maga prije Voldemorta” nisu pretjerano zastupljena.

Sve počinje Grindelwaldovim (Johnny Depp) bijegom iz ruku vlasti nakon čega odlazi u Pariz kako bi okupio vojsku čistokrvnih čarobnjaka za rat u kojem želi ostvariti prevlast nad svim nemagičnim bićima. Kako bi u tome uspio, treba pronaći preživjelog obscuriala Credencea (Ezra Miller) koji traga za svojim porijeklom, a za kojeg Grindelwald smatra da je jedino sredstvo kojim može poraziti svog najvećeg neprijatelja Albusa Dumbledorea.

Mladi Dumbledore (Jude Law), koji je u trenutku ovih zbivanja još učitelj Obrane od mračnih sila u Hogwartsu, u Pariz pak šalje Scamandera (Eddie Redmayne) kako bi zaustavio crnog maga, a Scamander na kraju na to i pristane kada shvati da se ondje nalazi i američka aurorica Tina (Katherine Waterson). Razlog zašto se trenutno Dumbledore i Grindelwald ne mogu jednostavno sami sukobiti otkriva se na kraju filma, premda se tragovi nespretno naznačuju i u ranije spomenutom magičnom ogledalu.

Nedorečeni likovi

A tko je zapravo Grindelwald, osim Dumbledoreova prijatelja iz mladosti, i zbog čega je danas takav kakav jest (neuvjerljivo zao?), u dva i pol sata trajanja filma ne uspijeva se objasniti. Boljka neuvjerljivosti i nelogične motiviranosti likova te njihove karakterizacije zapravo je uhvatila i one koji su nam poznati iz prvog dijela i one koje tek sada upoznajemo.

Uzmimo za primjer lik Nagini oko koje su se u fazi snimanja filma lomila koplja jer je ulogu dobila korejska glumica Claudia Kim što nije u skladu s mitskim porijeklom zmije. No stvarni problem tek nastane kada gledatelj uvidi da njen lik, združen s obscurialom Credenceom, nema nikakvu funkciju u razvoju radnje. Dakle, osim što nije jasno zašto je Voldemortova zmija iz serijala o Harryju Potteru sada djevojka, očigledno je da njena pojava ni na koji način nije utjecala na radnju u filmu, osim ako biti bezlična ženska pratnja koja se povremeno pretvara u zmiju nije dovoljno dobar razlog za to.

U konačnici radnja nema uvjerljiv slijed, a neobična saznanja o povijesti određenih likova koji su također povezani sa šire poznatim imaginarijem čarobnjačkog svijeta, a koji mijenjaju tijek radnje, uglavnom djeluju kao loši pokušaji oživljavanja filma prije isteka predviđene minutaže.

Nekoliko impresivnih prizora, poput Scamanderova skrivenog vrta s magičnim bićima, ili povratak na određena mjesta koja evociraju stare i ljepše uspomene na magični svijet, nisu dovoljna. Štoviše, ova potonja su u većini slučajeva vrlo banalno izvedena. Povratak u Hogwarts djeluje kao turistički posjet nekoj nevjerojatnoj destinaciji bez dobrog vodiča i na neradni dan, kada su svi zanimljivi sadržaji zatvoreni. Iznimka na tom povratku jest Jude Law u mlađahnom izdanju Albusa Dumbledorea koji je stvorio iskričavost i toplinu dobrodušnog čarobnjaka što Michael Gambon u filmovima o Harryju Potteru nije uspio iznijeti.

Vrijedno zaborava

Poput prvog dijela Fantastičnih zvijeri, i drugi dio reflektira određene društvene trenutke i postavlja paralele sa stvarnim zbivanjima u kojima se Grindelwald može usporediti s populističkim političarom koji praznim frazama uvjerava ljude da su “drugi” razlog njihovih problema, a rat protiv njih jedini ispravan put. No kao i ostalim elemenatima filma, ni ovom nije posvećeno dovoljno pažnje. Zašto J.K. Rowling na filmu tako ustrajno i nevješto odbacuje sve dobro i drago što je godinama u knjigama stvarala, nije jasno. Obliviate!

(Visited 1.213 times, 5 visits today)

0%
1