Istaknuto
11.12.2019.

Vrijeme čitanja: < 1 minuta U mjesecu blagdana i izbora, ovih sedam singlova i ove srijede traži vašu pažnju i vaš glas za onaj/one koji najviše zapnu za uho.

10.12.2019.

Vrijeme čitanja: 4 minute Kao lijeni i neuredni korisnik Interneta, nimalo ažuran u pružanju potpore onima koji stvaraju njegov sadržaj, nisam puno očekivala od ovog popisa. No on ipak govori nešto o meni.

Vizart

“Fotografije” u Greti: Parafraza čovjeka kroz simbole i konceptualnost

22.05.2017. Katarina Čižićfacebook.com/galerijagreta
Vrijeme čitanja: < 1 minuta

U ponedjeljak, 22. svibnja otvara se izložba Fotografije autora Stjepe Kaleba  u galeriji Greta u Zagrebu.

Stjepo Kaleb, fotograf  zanimljivog životopisa, stjecao je iskustva u Parizu i New Yorku, a trenutna adresa mu je u Dubrovniku. Ljubav prema tom gradu može se primijetiti i na njegovim fotografijama, budući da se Dubrovnik pojavljuje kao suptilni akter i motiv.

Kako je navedeno u tekstu koji prati izložbu, Fotografije objedinjuju izbor radova iz nekoliko serija fotografija. Kaleb prikazuju zbilju, njezin minimalizam. Ona je lišena znakova za raspoznavanje te je ostavljeno na promatraču da ih otkrije sam.

Fotografije – kadrirani sadržaj zbilje

 

U seriji Flora (2011.-2017.) prikazane su kuće u Dubrovniku, igre između površina zidova, svjetla i sjene te svakodnevnih objekata poput stolica i biljaka.

Kao kontrast Flori postavljena je serija Bez naziva (2007.-2017.)  koja prikazuje grad i njegovu nestalnost.

U seriji fotografija Palme (2013.-2016.) kako i samo ime govori, glavni motiv je palma. Fotografije prikazuju drvo koje odumire zbog štetnika koji se nastanio u njoj. Unatoč tome, Kaleb nam skreće pažnju na borbu. On prikazuje drvo koje živi unatoč svome propadanju. Miče fokus sa smrti te ga usmjerava na život.  Upravo ovom serijom donosi metaforu današnjeg pojedinca. Svijet i društvo štetnici su koji se nastanjuju u čovjeku te mu diktiraju korake.

Ponovni prikaz Dubrovnika susrećemo u seriji fotografija Stolice (2010.-2017.)

Kaleb donosi javne i privatne prostore lišene određenosti. Na konceptualni se način igra motivima stolica, njihovim pojedinačnim ili grupnim prikazima. Na taj način problematizira čovjeka, njegovu pripadnost društvu, gradu, svijetu.

„Nema tu kritike i osude. Slobodni su to procijepi zbilje kojima autor radi višeznačenjske mape / karte odmicanja i bivanja u trajanju ničega.“, navodi Petra Golušić.

Izložba je za posjetitelje otvorena do 26. svibnja 2017.

(Visited 129 times, 1 visits today)

Komentari