Istaknuto
03.06.2020.

Vrijeme čitanja: 2 minute Počinje glasanje za jedan od osam novih domaćih i regionalnih singlova koje donosimo i u ovotjednoj Novoj glazbi na Ziheru.

02.06.2020.

Vrijeme čitanja: 7 minute Back to reality. Karantenu smo izgurali. Sad treba peći roštilje i objavljivati fotografije s plaže da drugi budu ljubomorni. Morate nešto i slušati kad radite stvari koje radite.

Vizart

“Fotografije” u Greti: Parafraza čovjeka kroz simbole i konceptualnost

22.05.2017. Katarina Čižićfacebook.com/galerijagreta
Vrijeme čitanja: < 1 minuta

U ponedjeljak, 22. svibnja otvara se izložba Fotografije autora Stjepe Kaleba  u galeriji Greta u Zagrebu.

Stjepo Kaleb, fotograf  zanimljivog životopisa, stjecao je iskustva u Parizu i New Yorku, a trenutna adresa mu je u Dubrovniku. Ljubav prema tom gradu može se primijetiti i na njegovim fotografijama, budući da se Dubrovnik pojavljuje kao suptilni akter i motiv.

Kako je navedeno u tekstu koji prati izložbu, Fotografije objedinjuju izbor radova iz nekoliko serija fotografija. Kaleb prikazuju zbilju, njezin minimalizam. Ona je lišena znakova za raspoznavanje te je ostavljeno na promatraču da ih otkrije sam.

Fotografije – kadrirani sadržaj zbilje

 

U seriji Flora (2011.-2017.) prikazane su kuće u Dubrovniku, igre između površina zidova, svjetla i sjene te svakodnevnih objekata poput stolica i biljaka.

Kao kontrast Flori postavljena je serija Bez naziva (2007.-2017.)  koja prikazuje grad i njegovu nestalnost.

U seriji fotografija Palme (2013.-2016.) kako i samo ime govori, glavni motiv je palma. Fotografije prikazuju drvo koje odumire zbog štetnika koji se nastanio u njoj. Unatoč tome, Kaleb nam skreće pažnju na borbu. On prikazuje drvo koje živi unatoč svome propadanju. Miče fokus sa smrti te ga usmjerava na život.  Upravo ovom serijom donosi metaforu današnjeg pojedinca. Svijet i društvo štetnici su koji se nastanjuju u čovjeku te mu diktiraju korake.

Ponovni prikaz Dubrovnika susrećemo u seriji fotografija Stolice (2010.-2017.)

Kaleb donosi javne i privatne prostore lišene određenosti. Na konceptualni se način igra motivima stolica, njihovim pojedinačnim ili grupnim prikazima. Na taj način problematizira čovjeka, njegovu pripadnost društvu, gradu, svijetu.

„Nema tu kritike i osude. Slobodni su to procijepi zbilje kojima autor radi višeznačenjske mape / karte odmicanja i bivanja u trajanju ničega.“, navodi Petra Golušić.

Izložba je za posjetitelje otvorena do 26. svibnja 2017.

(Visited 136 times, 1 visits today)

Komentari