Harry Potter 20. obljetnica: Povratak u Hogwarts – Prijeko potrebna nostalgija

Harry Potter

Harryjev razgovor sa zmijom u Zoološkom vrtu, prvi dolazak u čarobnjački svijet preko zidića jedne otrcane gostionice, putovanje brodovima prema Hogwartsu, let na metlama pod nadzorom profesorice Madam Hooch i brojni drugi prizori dio su djetinjstva generacija koje su odrastale u periodu kada je serijal o mladom čarobnjaku doživio svjetsku popularnost.

Dok su neki imali strahove od troglavog psa ili Voldemorta na stražnjoj strani glave profesora Quirrella, drugi su sanjali o tome da se ukrcaju na Hogwarts Express, budu izabrani u jedan od četiri glavna doma Hogwarts škole čarobnjaštva ili tek prisustvuju grandioznoj gozbi na metarskim stolovima pripremljenoj od strane kuhinjskih vilenjaka.

Jedno je neminovno, prije 20 godina „Harry Potter” je otvorio magična vrata i uveo nas u svijet čarobnjaka, vještica i vještaka, goblina, smrtonoša, feniksa, kentaura, duhova, čokoladnih žaba i mnogih nadrealnih bića te zaživio kroz osam filmova, sedam knjiga, ali i recentnih filmova s naslovom „Čudesne zvijeri”.

Stoga, potpuno je prigodno okupiti filmsku ekipu zaslužnu za realizaciju jednog od najpoznatijih serijala u filmskoj povijesti povodom 20. obljetnice i otkriti neke nove i zanimljive detalje, vidjeti voljeni trio sastavljen od Daniela Radcliffea (Harry Potter), Ruperta Grinta (Ron Weasley) te Emme Watson (Hermione Granger) u istoj prostoriji i prisjetiti se scena iz filmova koji su se obožavateljima urezali u pamćenje.

harry potter
Izvor fotografije: Facebook.com/harrypottermovie

Uz simbolični tercet, u novogodišnjem specijalu vraćaju se i otprije poznata lica, a neka od njih su Robbie Coltrane (dobroćudni lovočuvar Rubeus Hagrid), Helena Bonham Carter (maliciozna Bellatrix Lestrange), blizanci James i Oliver Phelps (Fred i George Weasley), Tom Felton (zloglasni Draco Malfoy), ali i njegov otac s platna, Jason Isaacs (Lucius Malfoy), Ralph Fiennes (Onaj-Kojeg-Nećemo-Imenovati), Matthew Lewis (zbunjeni Neville Longbottom).

Važni likovi izostavljeni

U specijalu se također pojavljuju i četvorica redatelja zaslužna za ekranizaciju cijelog serijala. S druge strane, izuzev nažalost preminulih glumaca poput Alana Rickmana (Severus Snape), Richarda Harrisa (Albus Dumbledore iz prva dva filma serijala), Johna Hurta (Ollivander), Richarda Griffithsa (Vernon Dursley), određeni glumci, koji su ostavili izniman utjecaj na osam filmova tijekom razdoblja od 10 godina, iz nekog razloga su izostavljeni.

Maggie Smith (seriozna profesorica Minerva McGonagall), Michael Gambon (ravnatelj Albus Dumbledore iz preostalih šest nastavaka), Julie Walters (srdačna i svima draga majka Molly Weasley), David Thewlis (omiljeni profesor Obrane od mračnih sila, Remus Lupin), Brendan Gleeson (atipični profesor Alastor Moody) zaslužili su nekoliko minuta na ekranu i njihova odsutnost ne prolazi nezapaženo. Nije poznato zbog čega se nisu pridružili kolegama, ali pretpostavlja se da je aktualna pandemija itekako odmogla situaciji.

Vratimo se na ono zbog čega smo danas zajedno. Ovaj specijal na dinamičan način prolazi kroz putovanje od osam nastavaka, gdje se filmska ekipa prisjeća uspomena sa snimanja. Uz primjese scena iz samih filmova, kao i behind-the-scenes materijala, dobivamo bolji dojam koliki odjek su knjige imale u svijetu. Važno je dodati kako su se filmski nastavci urezali u povijest filmske kinematografije te postavili čvrsti pilar među najuspješnijim franšizama poput „Star Wars” filmova, „James Bond” serijala i aktualnih filmova Marvelovog univerzuma.

Izvrstan su bonus tajne koje su glumci, a tako i ostatak filmske postave, podijeli s javnošću. Jedno od tih iznenađenja jest da Chris Columbus, redatelj prva dva filma u serijalu, nije bio zainteresiran za same knjige o mladom čarobnjaku sve dok ga njegova kćer Eleanor Columbus (Susan Bones) nije nagovorila na čitanje spomenute literature. Prilikom izravnog susreta s knjigama, Chris Columbus je dobio viziju i odlučio da mora biti osoba koja će stranice knjige oživjeti i donijeti na veliki ekran.

harry potter

Nedostatak topline

Okupljanje povodom dvadesete godšnjice se sastoji od gotovo dva sata materijala, ali na određene momente djeluje ubrzano, gotovo kao da nije dovoljno unaprijed scenaristički promišljeno, pa osjećamo zamjetan nedostatak prepričavanja iskustava s filmskog seta. Doslovno pretrčavanje, gotovo en passant spominjanje preminulih glumaca koji su neminovan dio filmskog serijala, djelovalo je više kao moralno imputirano, nego li unaprijed inscenirano.

Jednako tako, topla energija koju sama najava obećava ne osjeća se tako snažno prilikom gledanja specijala. Iako je iznimno ugodno vidjeti glumce koji su obilježili djetinjstvo mnogih obožavatelja diljem svijeta, iz nekog razloga interakcija među samom glumačkom, kao i filmskom, postavom djeluje pomalo hladno, čak distancirano.

Naravno, treba uzeti u obzir da dvadeseta godišnjica jest snimljena pod uvjetima koje diktira aktualna pandemija, što itekako pomaže osjećaju udaljenosti među osobama ispred kamere i redukciji topline potrebne za ovakvu vrstu ponovnog okupljanja. Doduše, to ne poništava činjenicu da je dodatnih 15 minuta specijala moglo biti dodano u svrhu pridonošenja dinamici interakcije među samim okupljenima. Sličan problem javio se u prošlogodišnjem okupljanju naziva „Friends: The Reunion” (2021), gdje je nedostajala energija koja je prethodno uveseljavala gledatelje pred malim ekranima čak 10 godina.

harry potter

Retrospekcija kao najpoželjniji izvor zabave

U konačnici, HBO specijal je okupio glumce i brojne suradnike iznimno uspješnih filmova o mladom čarobnjaku koji je začarao svijet. Zahvaljujući upečatljivim i interesantnim likovima, brojnim spektakularnim lokacijama, metlobojem, mitskim bićima, letećim autima kao i nasilnim vrbama, letećim pudinzima i grahom sveokusnjakom ovaj film odiše nostalgijom potrebnom u današnja vremena, kada je retrospekcija možda najpoželjniji izvor zabave.

Unatoč nekim stranputicama s kojima se ovaj produkt suočava, svejedno se radi o nostalgičnom i sentimentalnom specijalnom izdanju koje na adekvatan način odaje počast obljetnici filmova. Zahvaljujući okrugloj godišnjici, imali smo priliku ponovno gledati poznata lica čije su interpretacije ikoničnih likova fundamentalan segment odrastanja mnogih individualaca diljem Zemlje, ali i razlog za veselje mnogim drugim generacijama koje tek dolaze ili su već zamjetno odraslije.