Advent na Ziheru - 2024
2. prosinca 2024.

Vrijeme čitanja: 4 minuteI ove godine Advent na Ziheru donosi nagrade, ali i zanimljive priče i preporuke.

"Bilo je sada" [Dunije - naslovnica albuma]
26. studenoga 2024.

Vrijeme čitanja: 5 minuteDugo smo čekali, a nismo ni znali da na to čekamo, na sastav kao što su Dunije. One ne samo što su supergrupa jer su poznate umjetnice koje su svoja znanja i talente sastavile i napravile nešto iznimno, one su prijateljice i žene koje se međusobno vole i poštuju, što se itekako osjeti.

Intervju

Igor Drvenkar: I u pandemiji su mogući nastupi, a VR sessions to radi na najintimniji mogući način

igor drvenkar
Foto: Petar Vilović
Vrijeme čitanja: 5 minute

Živimo u vremenu bez svirki i nastupa uživo, no glazba ne poznaje granice. Kada se u cijelu priču uplete još i tehnologija, sve granice nestaju. To je shvatio i Igor Drvenkar, lice i glas koje poznajemo iz A strane, a sada, u pandemiji, on je čovjek koji je doveo VR u hrvatsku glazbu i pokrenuo Performer point VR SESSIONS.

Za uživanje u glazbi izvođača koje volimo sada su nam potrebne samo slušalice (i VR naočale, ali nije neophodno) i u trenutku se možemo naći u studiju mladog glazbenika, sjediti pored pjevača i izvođača i slušati njihove izvedbe s dojmom kako da smo i sami u prostoriji s njima.

Kako je došao na tu ideju, prvi u Hrvatskoj pokrenuo takav projekt i koliko su sessioni drugačiji od onih na koje su publika i glazbenici navikli popričali smo s Igorom u studiju u kojem nastaju ove 360 glazbene poslastice.

Znamo te kao jednog od pjevača iz A strane i grupe Gea. Tko je Igor Drvenkar kojeg javnost ne poznaje? Koja su još područja tvog glazbenog djelovanja?

Igor Drvenkar, osim u bendu Gea i A strani, pjeva i glumi u kazalištu, što mi je ujedno i najveća strast i ljubav. Uz to se bavim i glazbenom produkcijom. Trudim se to sve uskladiti i držati pod kontrolom, za što je nekad potrebno puno organizacije i dobro posložen životni režim.

Dakle, sve s čime se baviš povezano je s glazbom?

Tako je. Sve što sam i probao raditi bilo je na neki način uvijek povezano s glazbom.

vr sessions
Foto: Igor Drvenkar

Kako je tebi, glazbeno i privatno, prošla 2020. godina? Jesi li uspio ostvariti barem nešto što si zacrtao?

Prošla je godina, nažalost, bila teška za sve glazbenike, meni kao i svima ostalima. Na neki način mi je odgovaralo to isključenje iz javnosti i svijeta pa sam se zbog toga uspio okrenuti prema sebi i onome što želim ostvariti, a da mogu biti potpuno usredotočen na to bez ometanja. Uspio sam bolje organizirati obaveze u studiju i životu, malo se bolje posvetiti glazbi i poduzetništvu i radio sam na osobnom psihičkom i fizičkom razvoju. Tako se rodila ideja da pokrenem jedan potpuno novi projekt. Za mene je to ujedno bio i prvi veliki projekt u koji sam odlučio uložiti maksimalan trud, ljubav i pažnju – tako su nastali Performer Point VR SESSIONI koji već 4 tjedna, svake srijede, uspješno izlaze na VR platforme i društvene mreže.

Kako to da si se odlučio raditi baš VR sessionse? Približi nam malo tu vrstu sessiona.

VR sessioni su nešto što možda nije poznato široj populaciji, pogotovo u Hrvatskoj, i zato, kada sam zvao izvođače na gostovanja i snimanja, bilo je potrebno napraviti dobru uvertiru i prvo im predstaviti što zapravo želim raditi. Objasnio sam im da ćemo snimati svirku kamerom u 360 stupnjeva, ideja je bila da ne ostane samo na videu – zvuk sam razradio te ga kalibrirao s videom da i on dobije prostornu formu od 360. Dakle, kad gledate video i okrećete mobitel, ono u što gledate to i čujete, a da bi taj doživljaj bio potpun potrebne su vam slušalice.

Na koji način se snimaju VR sessioni i po čemu se oni razlikuju od ‘normalnih’ sessiona?

Što se tiče samih izvođača, za njih se on ne razlikuje od ostalih sessiona, ali što se tiče tehničkog dijela, tu postoje neke razlike. Za početak, video se snima s 360 kamerom, dakle kamera koja snima doslovno cijelu prostoriju odjednom, dok zvuk snimam standardnom studijskom opremom. Kasnije sve ide u fazu obrade koju je malo teže objasniti u kratkim crtama.

Što je gledateljima potrebno kako bi potpuno doživjeli sessione koje radiš?

Da bi gledatelj dobio baš potpuni doživljaj bilo bi dobro imati VR naočale i obavezno slušalice. Platforme poput Facebooka i Youtube-a podržavaju ovakve formate videa. Kada se objave takvi videi, u donjem kutu postoji mala ikonica naočala, možete staviti VR naočale ukoliko želite, no možete gledati i bez njih, aplikacije vas već same po sebi navode kako da konzumirate VR.

Jesi li ti prvi u Hrvatskoj koji radi ovakav tip sessiona?

Jesam, prvi sam u Hrvatskoj, a vjerujem i u Europi koji radi ovakav tip sessiona. Htio sam na neki način povezati glazbu i VR budući da sam već duži niz godina zaintersiran za taj spoj. U ovoj situaciji, gdje smo svi većinom doma, na ovaj način se možemo malo više približiti hrvatskim glazbenicima, a i generalno glazbenoj kulturi i doživjeti ih kao da su s nama, barem digitalno. Trenutačno nema puno prilika za live svirke niti za izlaske, a ovo je jedna dobra digitalna platforma koja omogućuje intimniji doživljaj izvođača kojeg se sluša i gleda.

Radiš li sve sam? I snimaš i miksaš zvuk? Je li VR biznis skup sport?

Većinu toga radim sam, s tim da su mi pomogli prijatelji koje bih volio spomenuti – Dario Lepoglavec s rasvjetom i Ivan David Jurić Weps (Popcorn studio) koji je zaslužan za montažu svih VR najava. Sam session montiram sam, i audio i video, i moram priznati da je tu bilo jako puno posla i muke, ali i iskrenog uživanja u tom procesu učenja.

Što se tiče toga je li to skup sport, VR SESSIONI su još u začetcima i trenutno snimam skromnijom kamerom, no s obzirom na to da su reakcije jako dobre, već mi dolaze nove ideje za novu sezonu koja će biti snimana na raznim zanimljivim lokacijama s puno jačom video opremom. Već su se dogovorile neke nove suradnje!

Znači dobre reakcije te potiču da nastaviš razvijati projekt!

Da, svakako, reakcije su jako dobre! Nisam imao velika očekivanja, samo strast, no na društvenim mrežama dobivam jako puno dobrih komentara i kritika u smjeru da je to nešto novo i zanimljivo!

Do sada si ugostio svoje kolege iz A strane – Matiju Cveka i Gordanu Marković, Juru Brkljaču te harfisticu Doris Karamatić. Kako si birao izvođače i možeš li nam otkriti neke buduće izvodače koje ćemo gledati i slušati u ovoj prvoj sezoni?

Izvođače sam birao uglavnom po poznanstvu, to su glazbenici koje sam upoznao u A strani. Također sam pozvao i druge zanimljive izvođače koje sam upoznao na raznim nastupima i manifestacijama, a koji su mi se činili interesantnima za ovaj projekt.

Ideja je bila da ugostim glazbenike koje poznajem i koji su mi dragi, ali kako će se projekt razvijati želim uključiti što više raznih izvođača iz različitih glazbenih svjetova. Odaziv je bio jako pozitivan i svako snimanje je proteklo u jako ugodnoj atmosferi i druženju. U prvoj sezoni je 14 izvođača od kojih su već četiri navedena objavljena, ostale bih ipak volio još držati u tajnosti pa neka budu pravo iznenađenje.

Sve snimaš u svom glazbenom studiju. Imaš li u planu VR sessione izvesti u šetnju po nekim zanimljivim lokacijama kada vremenske prilike to budu dopuštale?

Performer point je prvenstveno studio koji radi na terenu, tako je i ovaj session zamišljen. Nova sezona će biti dosta drugačija, ali o tome ćemo više kada za to dođe pravo vrijeme! Reći ću samo da će biti nešto potpuno drugačije i kreativnije 🙂

Vrlo je nezahvalno pitati za planove u 2021. godini, pa evo jedno preformulirano pitanje – što si želiš u 2021.?

Kao i većina glazbenika, nekako sam još optimističan u vezi 2021. godine i nadam se da će nam se barem neke želje ostvariti. Prije svega, svi jedva čekamo da se ponovno počnu održavati svirke i koncerti i da konačno imamo pravi doticaj s našom publikom. Paralelno s tim će se nastaviti razvijati i VR sessioni.

 

Be social

Komentari