Intervju

Nevio Marasović: Nakon Vis-À-Visa, novi film očekujte za godinu dana!

Foto: www.facebook.com/visavisthemovie
Vrijeme čitanja: 4 minute
Foto: www.facebook.com/visavisthemovie
Foto: www.facebook.com/visavisthemovie

Da hrvatski filmaši imaju za ponuditi puno više od dramaturški predvidljivih i tematski zastarjelih filmova, opet iznova dokazuje redatelj Nevio Marasević. Njegov niskobudžetni dugometražni prvijenac Show Must Go On otvorio je festival u Puli, a četiri godine kasnije, snimio je “metafilmski biser domaće nezavisne produkcije” Vis-À-Vis.

>> Recenzija: Vis-À-Vis – metafilmski biser domaće nezavisne produkcije

Vis-À-Vis je toliko meta i krcat autobiografskim elementima da me najviše zanima koliko je zapravo fikcionalnog u njemu?

Vis-A-Vis je gotovo u potpunosti fikcionalan. Samo temeljne postavke dvaju glavnih likova bazirani su na meni i Janku Popoviću Volariću (jedan je redatelj koji živi od reklama i ima kuću na Visu, a drugi je glumac iz sapunica), ali sve drugo je čista fikcija. Naravno da smo neke detalje iz našeg života ironizirali i na neki način i parodizirali, ali filmu smo pristupili kao čistoj fikciji tako da smo priču razvijali isključivo u smjeru koji nam je dramaturški odgovarao.

Koliko ti je bilo teško snimiti priču koja otkriva toliko osobnog i privatnog? Jesi li se možda osjećao pomalo razgolićenim prilikom snimanja?

Moj najpoznatiji uradak iz studentskih dana bila je upravo vježba Autobiografija gdje sam se gotovo potpuno razgolitio pred kamerom tako da mi podastiranje vlastitog života u filmu nije strano, čak mi je u neku ruku i obrazac koji se proteže iz filma u film. Film koji sada pripremam, a o kojemu se priča u Vis-A-Visu (Comic Sans) također je temeljen u nekoj mjeri na meni i mome ocu. Naravno, u tom filmu je većina priče čista fikcija, ali jednostavno volim ubacivati autobiografske elemente u svaki film koji radim.

Foto: www.facebook.com/visavisthemovie
Foto: www.facebook.com/visavisthemovie

Prema tvom mišljenju, koliko film prikazuje generalnu sliku kreativnog procesa nastanka jednog filmskog scenarija u Hrvatskoj, odnosno misliš li da se sa sličnim problemima nose i drugi redatelji i glumci ili je ovo sve isključivo temeljeno na osobnom iskustvu?

Rad na filmu, tj. scenariju filma zapravo je vrlo maleni dio radnje Vis-A-Visa, ali ono što u filmu vidimo utemeljeno je na jednom trenutku od prije dvije godine kada sam pisao scenarij za gore navedeni film Comic Sans i nikako nisam mogao skratiti scenarij sa 160 stranica, što je naravno puno previše. Na kraju sam ga bez problema skratio, ali u priči Vis-A-Visa sam od tog doživljaja napravio puno veći problem koji je filmski zanimljiv i odgovara radnji filma.

Prošlo je dosta vremena od tvog zadnjeg filma, a budući da si se u međuvremenu bavio snimanjem reklama, zanima me što su te oba iskustva naučila i koliko si tog znanja iz Show Must Go On i svih tih reklama iskoristio u nastanku Vis-À-Visa?

Reklame su fenomenalan poligon za stjecanje iskustva za rad na filmu. One su po načinu rada najsličnije radu na filmu tako da sam ja, s obzirom da sam na reklamnom setu gotovo svaki tjedan, konstantno u filmskoj kondiciji. Kada se zbroji svo to reklamno iskustvo i još k tome serija Instruktor koju sam u međuvremenu snimio, svi ti faktori bili su od velike pomoći za snimanje Vis-A-Visa.

Zašto si za lokaciju uzeo baš otok Vis od tisuću drugih koje imamo duž obale? Nosi li u sebi neku simboliku koja je tebi bitna ili ti se jednostavno sviđa kao destinacija?

Moja obitelj je porijeklom s Visa, tamo imam kuću i tamo ljetujem svake godine. Snimao sam na Visu prvi epizodu serije Instruktor, a i film Comic Sans se velikim djelom događa na Visu. S obzirom da se u Vis-A-Visu glavni lik redatelja bavi radom na scenariju istog tog Comic Sansa, Vis je bio jedino logično riješenje.

Foto: www.facebook.com/visavisthemovie
Foto: www.facebook.com/visavisthemovie

Janko Popović Volarić briljira u filmu. Kako je došlo do te suradnje? Jesi li ciljano htio njega za tu ulogu ili je uletio nekako spontano?

Janka sam odabrao za glavnog lika u Comic Sansu kojeg sam prije godinu i pol pisao. Zvao sam ga da ode sa mnom na Vis da pročitamo zadnju verziju scenarija i onda smo obojica zajedno odlučili snimiti film inspiriran odlaskom na Vis. To je dio te početne postavke koja je bazirana na stvarnosti o kojoj sam ranije pričao. Tako da je Vis-A-Vis autorski projekt Janka i mene – bez Janka ovog filma ne bi ni bilo.

Film je primio odlične kritike. Misliš li da ima šanse za uspjeh kod šire publike? Neki smatraju da je ovo film za elitniju filmsku publiku, a ne običnog čovjeka koji je naviknut da se hrvatska kinematografija bavi ratnom tematikom.

Mi smo isto smatrali da je ovo film za tzv. elitniju filmsku publiku, no izvrsne reakcije upravo kod najprosječnijih gledatelja su nas uvjerile u suprotno.

Koji su ti daljnji planovi? Nakon ovako divnog filma, nećeš nas valjda opet ostaviti da čekamo čitavu vječnost na novi film?

Naravno da neću! Ovih dana prijavljujem na natječaj film Comic Sans, isti film na kojem glavni lik redatelja radi u Vis-A-Visu. Taj scenarij potpisujem zajedno s Rakanom Rushaidatom koji je u Vis-A-Visu glumio tu fiktivnu verziju mene koji radi na istom scenariju, a Rakan je također ko-scenarist i samog Vis-A-Visa. To je sada već meta film na n-tu. Comic Sans će biti šarmantna komedija u stilu Woody Allena, ponovno dosta drugačiji film od filmova na kakve smo navikli u Hrvatskoj. Ako nam se posreći i dobijemo sredstva za njega, taj film možete očekivati u kinima za nešto više od godinu dana!

Be social

Komentari