Quincy Jones
6. studenoga 2024.

Vrijeme čitanja: 5 minute Quincy Jones, legendarni producent i kompozitor, prisjetio se izazova s kojima se susreo kao Afroamerikanac u Hollywoodu, uključujući kontroverzan susret s Trumanom Capoteom tijekom rada na filmu “In Cold Blood”. Jones je bio prvi crni umjetnik nominiran za Oscara dvaput u istoj godini i prvi koji je služio kao glazbeni direktor za dodjelu Oscara.

Ivana Lulić
2. studenoga 2024.

Vrijeme čitanja: 7 minute Ivanina poezija je osobna, a opet sposobna da u čitatelja prodre potpuno spremna da na sebe primi nova značenja, da poput mjenjolika uzme oblik vaše duše.

Intervju

NT Wave & Fen: “Na probama žmirimo i lebdimo”

Foto: Tena Stanić
Vrijeme čitanja: 4 minute

NT Wave & Fen nesvakidašnji su duo na našoj glazbenoj sceni, ali zato svakako i jedan od zanimljivijih. Iako naoko koriste tek gitaru i vokal, koristeći ova dva bazična instrumenta na originalne, kreativne i nove načine stvaraju jedinstvenu glazbu najbližu onoj techno predznaka, kako u Hrvatskoj tako, kaže Valent Samardžija, i u svijetu. Još jedan odličan plesni party pripremaju ovoga petka u Pločniku, a o svojem projektu imaju svašta za reći.

Upotrebljavaš instrument na vrlo neobičan način. Postoje li u svijetu neki slični slučajevi upotrebe gitare?

NT Wave: Koliko sam vidio pretražujući internet, ne. Jedinstveno je i zato je teže kada ne postoji uzor po kojem se možeš vrednovati ili korigirati. Ima naravno i ograničenja, ali ograničenja su tu da daju karakter i osobnost, kao i u svakodnevnom životu. Da se dogodi ovaj sklop pedala i žica trebalo je proći puno vremena svirajući s elektro live bendovima Tobogan, Dž81, Beat Bustersima, LessThanAMinute…

Na nekim koncertima ljudi se prepuštaju glazbi koja nije popularna, ulaze u trans. Koja je razlika između tog doživljaja glazbe i doživljaja glazbe kroz glazbenu industriju 21. stoljeća?

NT Wave: Otvorena konkretna glazba je najbliža glazbi koja je nastajala isto takvim načinom paralelno s razvojem čovjeka. To je jedna kategorija u koju se upuštaju rijetki muzičari. Manje je bitna tehnika i aranžman, a više igraju muze, neke čudne emocije koje ovise o publici i njihovom doživljaju. Time se izlazi iz kategorije snimljene glazbe, hitova, zabave. A tijelo je uronjeno u glazbu jer svaka ruka i noga stvaraju zvukove. Uglavnom bude čarobno iskustvo svima. Kada sam malo napet i želim uključiti ego, magija odmah nestaje.

Foto: Tena Stanić
Čini mi se da postoji već i scena takve glazbe u Hrvatskoj, ti si jedan od začetnika tog stila s grupom Tobogan.

NT Wave: Da, ponekad mi se čini da sanjam koliko se toga događa po gradu i pokušavam se uvjeriti da je to djelomično i produkt moga rada.

Kako usklađuješ svoje sviranje s Feninim pjevanjem? Kako izgledaju vaše probe?

NT Wave: Na probama žmirimo i lebdimo. Tu i tamo nešto iskomentiramo ili slušamo snimke. Problem nastaje kada treba nešto ponoviti. Svaka naša pjesma je unikat! Zato smo skupi! 🙂

Malo medija prenosi ovakvu vrstu glazbe. U čemu je, po vama, problem i kako ga riješiti?

NT Wave: Ah, problem medija je toliko velik da će konkretna glazba biti zadnja na koju će doći red. Mi razmišljamo o malim dobro opremljenim klubovima (poput Vinyla) po Europi, malim nezavisnim radijima i Facebooku! Volimo i festivale elektroničke glazbe.

Zašto sam te uvijek viđao na koncertima improvizacijske glazbe više nego na onima koji su aranžirani?

FEN: Volim moment. Sam po sebi. Pogotovo kada znaš unaprijed da ćeš doživjeti iskrene emocije tih ljudi koji stvaraju pred tobom. Nema kalkuliranja osim u toj samoj sekundi i bitno je da se slušate kako bi bili homogeni, a čak i kada se ne čujete – dovoljan je jedan glazbenik koji ima viziju da od toga napravi instant priču. Poštujem hrabrost glazbenika da kreira direktno iz sebe, a u skladu sa svima ostalima u prostoru. Ali krećem se naravno i po “konkretnim” koncertima, samo što stilski ciljam na alternativne i eksperimentalne bendove, a ne komercijalne.

Foto: Tena Stanić
Zašto ste to počeli, od kuda vam inspiracija?

FEN: Pjevati sam počela odmalena. Nikad u javnosti baš. Potaknuli su me prijatelji s kojima sam prvi put zajammala – Tom Pizeta, Julian Žarković, Ivan Novak, Marko Sumrak i Ana Mičić. Jednostavnošću i beskrajnom ljubavlju pokazali su mi kako se tu samo radi o tome da ti glazba dopusti skidanje svih svjesnih i nesvjesnih maski. A od kada sam se pokrenula ne mogu stati. Upoznajem sve više ljudi s kojima dijelim takav muzički svjetonazor.

Je li jednostavno uspjeti se realizirati u Hrvatskoj u odnosu na glazbu koja je popularna i komercijalna?

FEN: Sve ovisi kakav ti je cilj. Normalno da je lakše raditi popularnu glazbu koja ima više slušatelja i često se radi prvenstveno radi zarade. Moj pojam realizacije je više usmjeren upoznavanju pravih glazbenika i učenju od njih, komuniciranju s njima preko zvuka i formiranju sebe kroz kvalitetu, a ne kvantitetu izdavanja. Normalno da bi svi voljeli moći živjeti od onoga što radimo najbolje, ali nekad je jedino bitno da to samo radiš i uživaš.

Kako ste se ti i Valent našli?  

FEN: Valent i ja smo s istog planeta. On me jednom čuo kako pjevam, kontaktirao, ali nismo se uspjeli upoznati. Zatim je NT Wave pozvan u Big Yellow House u Novalji (poznat po mnogobrojnim odličnim koncertima), a ja sam mu ukrala mikrofon usred koncerta i otpjevala dionicu. Bilo je opušteno i više kao 2+2=4.

Snimili ste spot, kako je to izgledalo? Jeste li improvizirali ili ste pripremili aranžiranu kompoziciju?

FEN: Izgledalo je dobro i uz malo truda. Kao što sam rekla, sve se nekako uvijek složi. Za spot smo se odlučili na pola-pola opciju jer smo našem snimatelju Bojanu H. Markičeviću već zadali dovoljno stresa sa zahtjevima i prohtjevima. Strukturu pjesme smo napravili, ali svaki take je drugačiji. Nije nam bilo lako na trenutke jer smo prvi puta radili pjesmu, ali smo se izvukli. Nadamo se da će reakcije publike pokazati isto.

Be social

Komentari