novo u kinu
29. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 2 minute Povratak Poa, pande koja ne oprašta kung-fu te nova suradnja Godzille i Konga, vječitih rivala koji su u stvarnom životu dobri kolege, obilježit će ovaj filmski mjesec.

22. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 14 minute Stiže nam Dora, a naši Eva Juraški, Helena Kezerić i Patrik Horvat raspisali su dojmove oko natjecateljskih pjesama uoči prvog polufinala.

Knjige

Izvještaj: Predstavljanje ukoričenog bloga “Čovjek-vadičep sreće Ženu-ribu” Pere Kvesića

Foto: facebook.com / Fraktura
Vrijeme čitanja: 3 minute

Tko povezuje Male leteće medvjediće, časopis Quorum, omladinski list Polet i klub Jabuka? Radi se o osobi koja je godinama pod pseudonimom Babl od 2005. do 2014. objavljivala tekstove na blogu Čovjek-vadičep sreće Ženu-ribu.

Nakon objavljenih više od tisuću izuzetno čitanih postova na svom blogu, Pero Kvesić odlučio je dio tih postova prebaciti iz digitalnog u tiskani medij. Objavljena u Frakturi, predstavljena je tako 3. svibnja u Dvorani Müller Kina Europa knjiga koja, noseći ime bloga, nosi i konačnu nepromjenjivost njegovih priča. Kvesić nije uvodio promjene u stil i formu tekstova koje je, prilagođene specifičnostima blogovskih postova, počeo pisati eksperimentalno i na nagovor prijatelja. Tekstovi su sada tiskanjem samo dobili konačan oblik, čime se razlikuju od izvornog medija u kojem su naknadne izmjene moguće.

Foto: facebook.com / Fraktura
Mala sredina u kojoj svi sve lako saznaju

Pišući vrlo popularne tekstove pod pseudonimom, potaknuo je čitatelje na odgonetanje pitanja tko stoji iza anonimnog autora. Na drugom je pak mjestu objavljivao fotografije svojih poznanika te time zaintrigirao pratitelje obaju blogova da pomoću lica s fotografija pokušaju spojiti niti koje vode do prave persone, do Pere Kvesića. Pisati pod pseudonimom u maloj sredini poput Hrvatske, Kvesić kaže, moguće je samo jedno kraće razdoblje, s obzirom na to da „nakon deset godina ovdje svi sve znaju“.

“Rečenica- osvjestivač”

O specifičnosti Kvesićeva stila da piše o poznatim temama, ali da nikad ne znate što vas svakom rečenicom očekuje govorila je Mihaela Gašpar Đukić. Istaknula je koncept autorova stila: prijelaz iz sveprisutnog humora, iz kojeg tada samo jednom „rečenicom-osvjestivač“ nudi promjenu perspektive, u ozbiljan ton. Za najčešće teme, seks i politiku, Gašpar Đukić tvrdi kako mu nude materijal da „guli naše svakodnevlje nekim svojim oštrim nožićem“, ali njoj je zanimljiviji onaj intimniji i dječački zaigran Kvesić. Naglim i zaigranim izmjenama pokazuje „širok tematski spektar“, ne stignete se određenom temom ni baviti zbog brzih skokova.

Foto: facebook.com / Fraktura
Suzdržavanje od prilagodbe na očekivanja tiskanog medija

Pero Kvesić o blogu kaže da je “brza, površna forma” i da blogovske proze djeluju kao “počeci ili sažeci nedovršenih, nerazrađenih priča”. Upravo time razlikuju se od priča kakve se očekuju u knjigama. Pri odluci prenošenja u tiskani oblik, u iskušenju da proze razradi, ipak je zadržao izvorni oblik u kojem kao da samurajskim mačem radi čisti rez. Elementi erotike, koji su česti u Kvesićevim pričama, tako nisu povod za veliku razrađenu pripovijest u knjizi, nego su, kako je sam rekao, oni sama suština: “Suština priče je neka poruka.”

Na tom tragu, Andrija Škare, koji je moderirao predstavljanje, upitao ga je odakle mu poriv da, uz svu raznolikost tema koje se nalaze u njegovim pričama, ipak piše o svima poznatim motivima ili o urbanim mitovima. Kvesićev odgovor bio je da pisanjem o poznatim događajima i već odslušanim urbanim mitovima (poput onog da je mrkva dobra za vid) želi otvoriti drugu perspektivu. Želi natjerati čitatelja da i u banalnim pričama, humorističkoga pristupa i zaigrana dječačkog stila, “otvori oči oko toga što se stvarno događa”.


Ovaj je sadržaj sufinanciran sredstvima Fonda za pluralizam medija Agencije za elektroničke medije. 

Be social

Komentari