“Kraljevstvo nade” (E. Johansson): Akcija koja ne prestaje

kr

„Kraljevstvo nade” treći je roman domaćeg autora Leontina Čape Milenića (koji se potpisuje pod pseudonimom Eric Johansson), a koji stoji iza humoristične posvete žanru mača i magije koja je inspirirana „Conanom”, „Gospodarom prstenova”, „Narnijom”, „Amberom” te grčkim i nordijskim mitovima. Također, to je odavanje počasti Terryju Pratchettu, Rogeru Zelaznyju, J.R.R. Tolkienu i C.S. Lewisu.

Borba protiv zla

Radnja je smještena u mističnom kraljevstvu Windir gdje živi postolar Angus Mord, ljubitelj crne magije. Nakon što sugrađani ne mogu više trpjeti njegove tamne rituale, oni kucaju na njegova vrata držeći vile i baklje što prisili Angusa Morda na sklapanje dogovora s ružnim demonom ludila Thanathosom (grč. smrt). U zamjenu za nekoliko hramova posvećenih demonu i vlastitu dušu, Angus Mord dobiva veliku moć i kraljevstvo te postaje nemilosrdnim tiraninom željnim širenja teritorija. Nada postoji u obliku čete junaka koju predvodi Wilhelm Wotan, mladić s pravom na krunu.

U svojoj srži imamo roman koji prenosi temu koju možemo pronaći u mnogim drugim romanima istog žanra, poput „Hobita”, „Gospodara prstenova” i „Igre prijestolja”, a to je rušenje diktature zlih vladara kako bi zavladao mir s postavljanjem dobrog vladara. Autor svojim britkim pisanjem i bogatstvom likova ostavlja autentični trag u ovome žanru.

Što čini priču posebnom?

Roman je šarena lepeza likova u kojem možemo naći vještice, čarobnjake, patuljke, vilenjake, faunove, gnomove, trolove, kraljeve, kraljice i hrabre te prestrašene ratnike. Sam krajolik odražava tu različitost u imenima poput Klanac krvavih suza, Rijeka beznađa i Dolina usnulih kraljeva, a mapa se nalazi u samoj knjizi. Autor kombinira brojne elemente fantasy žanra u knjigu od 180 stranica.

Autor je inače magistrirao povijest i hrvatsku književnost, a svoje široko poznavanje mitologije i povijesti prožeo je cijelim romanom. Najviše je prisutna nordijska mitologija što je najočitije u imenu Midgard (središnja zemlja) kojim naziva svoj izmišljeni svijet. Prezime glavnoga lika Wotan jedno je od mnogih imena za Odina, vrhovnog boga Asgarda. Samo ime Odin označava vrhovno božanstvo u religiji kraljevstva Windira i Wiganda.

Stil oštar poput mača

Upravo njezina kratkoća ispunjena bogatim sadržajem i nepredvidljivim preokretima te rušenje klišeja je ono što čini radnju dinamičnom, brzom i bez stajanja. Živopisno predstavljeni događaji pružaju osjećaj blizak gledanju filma Quentina Tarantina u kojem se akcija nastavlja u svakoj sceni. Autor nas vodi kroz ulične borbe, sukobe u krčmama, ali i kroz bitke epskih veličina koje su uvijek ispunjene visokim rizikom. Česti dijalozi ispunjeni humorom i lukavim dosjetkama sigurno će u svakome čitatelju izmamiti osmijeh. Roman je vrlo pitak zbog svoje britkosti i direktnosti bez žrtvovanja dubine koja se nalazi između redaka, a poručuje nam koliko moć i vladanje nad drugima može biti opojno.

Najveća snaga knjige je i njezina mana jer koji sporiji trenutak dao bi mogućnost dubljeg povezivanja s likovima koju su zanimljivi i humoristični. Svijet Windira mogao je biti više istražen, njegova pravila i povijest dublje predstavljeni, ali i bez toga „Kraljevstvo nade” ostaje cjelovito djelo koje će zadovoljiti poznavatelje fantasyja. Također, može poslužiti i kao uvod u žanr. Odmah je na prvi pogled uočljivo koliko Eric Johansson nesebično voli ovaj žanr jer roman je napisan sa srcem i iz ljubavi prema Windiru.