Vizart

Majstorica crno-bijele fotografije, Marija Braut, dobila službenu web stranicu

Foto: www.marijabraut-foto.hr
Vrijeme čitanja: 2 minute
Foto: www.marijabraut-foto.hr
Foto: www.marijabraut-foto.hr

Suradnica Toše Dabca i jedna od najznačajnijih hrvatskih fotografkinja i jedina živuća poznate zagrebačke škole, napokon je dobila službenu internet stranicu. Modernog i jednostavnog dizajna, stranica pruža galerijski pregled ciklusa njenih fotografija, uključujući Djeca, Ljudi, Portreti, Krajevi, Zagrebačkim ulicama i mnoge druge. Fotografije na stranici su zaštićene autorskim pravom i ne mogu se kopirati, ali se lijepo može uživati u njihovom pregledu. Internet stranicu punu snažnih i živopisnih crno-bijelih fotografija provjerite sami, možda se i vi zaljubite u rad Marije Braut!

Foto: www.marijabraut-foto.hr
Foto: www.marijabraut-foto.hr

Zagrebačka škola fotografije, koju je osnovao slavni zagrebački fotograf Tošo Dabac, okupljala je fotografe amatere 30-ih godina 20. stoljeća, čije su fotografije najčešće bile usmjerene na prikaz društva. Baš zato je najčešći motiv takvih fotografija bio upravo čovjek, onaj jednostavni, obični, s ulice. Takav prikaz je u tadašnju fotografiju uveo sam Tošo Dabac, priznat i van granica ondašnje Jugoslavije koja mu je nadjenula titulu “majstora fotografije”. Iz okvira zagrebačke škole i utjecaja Toše Dabca razvio se i Marijin rad, poznat po vještoj igri svjetla, sjene i tame na fotografiji. Započela se baviti fotografijom iz potrebe za novcem, tek poslije je shvatila da joj dobro ide i njen posao se pretvorio u hobby i stil života. Ljubav za fotografijom ju je potpuno obuzela 1967., dok je surađivala s Dabcom u njegovom ateljeu u Ilici 17. Tada je postala član Fotokluba Zagreb, ali je, unatoč svom slovenskom podrijetlu, zavolila Zagreb i njegove ljude. Iza nje su dvije monografije, bezbrojne izlžzbe i nagrade, unutar i van granica Hrvatske (Australia, New York, Kanada…) Njenom najznačajnijom izložbom u Hrvatskoj, koja je obuhvatila njen opus fotografija u 30 godina rada, se može smatrati ona retrospektivna iz 2001. u Klovićevim dvorima. Svojim fotografijama oživljava ne samo Zagreb, nego i cijelu Hrvatsku. Zasigurno je ostavila, i još ostavlja, neizbrisiv trag u povijesti hrvatske fotografije.

Be social

Komentari