Recenzija – “27” (Judette): Snažni zvukovi emocija

judette

Nakon tri godine izdavanja singlova, zagrebačka grupa Judette predstavila je album “27” (Croatia Records). Ova petorka koju čine Lea Lucija Radolfi, Karlo Haltrich, Goran Posilović, Vilim Strejček i Danijel Plasajec debitantskim albumom udara čvrste temelje za budućnost koja im je, sudeći po ovom izdanju, vrlo svijetla. Za nekoliko dana, točnije u četvrtak 8. prosinca, Judette će održati koncertnu promociju albuma u Tvornici Kulture.

Ovo je jedan od rijetkih albuma koji mi je odmah na prvo slušanje izazvao toliko dobrih reakcija. Mnogi su komentari započinjali psovkama, no za potrebe ove recenzije ću ipak koristiti neke druge riječi. Bilo je lijepo prisjetiti se Voli me, prvog službenog singla kojim su se predstavili. Ozbiljna i emotivna ljubavna pjesma u izvedbi jakog vokala privlači apsolutnu pozornost slušatelja. Stihove s kojima se poistovjetiti može svaka ženska osoba koja ih čuje nisu nimalo sladunjavi, a interpretirani su izrazito snažno.

Gosti i obrada

John (M.O.R.T.) se u pjesmi U mrak pojavljuje kao gost dodajući još žestine, glasnoće i ekspresivnosti. Vokali su se u duetu lijepo složili i otpjevali glasnu ali ne i preglasnu oštru pjesmu. Još je jedna suradnja ostvarena, radi se o Damjanu Spajiću (Kinoklub, Declaration) i obradi pjesme punk benda Mikrofonija Bez tebe. Sirovi punk iz originala pretvorili su u nešto nježniju varijantu. Slušajući ju kao šestu pjesmu, može se zaključiti da pjesma nije u potpunosti autorska. 27 je pjesma o godinama čekanja koje su urodile plodom. Iako je ljubavne tematike, prigodna je i za primjenu na sve godine čekanja do izlaska albuma.

Rio je još jedna od glasnijih pjesama na albumu. S njome su nastupili na prošlogodišnjem RockOff festivalu na kojem su bili jedni od finalista. Dodijeljena im je i nagrada Hrvatskog društva skladatelja za najbolju autorsku pjesmu. Upečatljivi singl nije prošao nezapaženo i jedna je od moćnijih pjesama na albumu.

Nimalo predvidljiv

Kao još jedno odavanje počasti ljubavi tu je Vjerujem. „Držim te u svojim rukama i ne dam tvoje srce ljudima“ najdojmljiviji su stihovi na ovom albumu. Ljudi su poznati po tome da unište ono čega se dotaknu. Na ovaj je način vrlo jednostavno ali efektno izražen pokušaj očuvanja nečega što ima status neprocjenjive vrijednosti.

Bend je odabrao Žuti vlak kao najavni singl ovog albuma jer je, po njihovim riječima, zvučna i lijepa pjesma. Njime su na put poslali ovaj album prvijenac s nadom da ne ostane u snijegu.

Na albumu punom žestokih riffova i lijepih stihova predvođenih vokalom neizmjerne snage Judette su pokazali svoje vještine. Ljubavan ali nimalo predvidljiv, ekspresivan ali ne i pretjeran, “27” je album koji unosi svježinu na domaću scenu i topla je preporuka za sve one željne dobre glazbe.