„Death By Rock And Roll” (The Pretty Reckless): Iskrenost pali

"Death By Rock and Roll" [album cover]

„Death By Rock And Roll” je album čiji je početak nastao u osami. Ne onoj o kojoj smo navikli slušati u zadnje vrijeme već u onoj izazvanoj dubokom tugom i boli. Dvije smrti su gotovo dovele do treće, ali Taylor Momsen je srećom još uvijek tu.

Posljednji pozdravi na početku

The Pretty Reckless su bili na turneji sa Soundgardenom 2017. kada je Chris Cornell počinio samoubojstvo. Za Taylor Momsen, to je bio prvi udarac koji ju je otjerao na tamnu stranu. Njemu u čast je napisala Only Love Can Save Me Now, a Matt Cameron i Kim Thayil su odsvirali svoj doprinos. Utjecaj grungea čuje se ovoj pjesmi koja polako grad svoj intenzitet i opisuje koliko je duboko potonula autorica.

Bend otvara svoj četvrti album istoimenom Death By Rock and Roll zvukovima koraka. Njihov vlasnik je Kato Khandwala, prijatelj i producent benda koji je poginuo u motociklističkoj nesreći, a ime pjesme je bila njegova omiljena poštapalica. Njegova smrt se dogodila jedanaest mjeseci nakon Cornellove i dokrajčila je Momsen koja je već ionako bila loše.

And So it Went je trenutak u kojem Tom Morello dolazi u goste. Osim što je i to još jedna poveznica s Cornellom (Audioslave), radi se o buntovnoj pjesmi, a tu se Morello osjeća kao kod kuće. Opća nepravda na svjetskoj razini nešto je s čime kao ljudi više ili manje ratujemo, a upravo o borbi je riječ. Ulogu pratećeg vokala je ovdje dobio dječji zbor, a frontwomanica šalje poruku onima s krive strane “tu smo i stižemo po vas”.

Momsen, Taylor Momsen. Takvim predstavljanjem odmah postaje jasno kakva je pjesma 25. Sasvim bondovska i ostaje u uhu nošena njenim čvrstim vokalom. Snaga tog glasa se dalje nastavlja s My Bones koja drži ratnički ritam. Na njega se nadograđuje intenzitet do gotovo himnične atmosfere. Zatim slijedi spuštalica Got So High koja uz akustične gitare priča iskrenu priču o borbi s drogom.

Najzrelije do sada

Broomsticks je uvod u čvrstu i nepokolebljivu Witches Burn. Standing at the Wall u zadnjoj trećini raste i vodi baladu u lijepi završetak. Turning Gold je pjesma o prevladavanju života u korist – života. Rock and Roll Heaven odaje počast članovima Kluba 27, a Harley Darling još jednom pozdravlja Khandwalu. Ujedno su te dvije pjesme snimljene u mekšem americana zvuku.

Super uvjerljivi vokal i jednako uvjerljivo odsvirani instrumenti učinili su ovaj album jako dobrim glazbenim ostvarenjem, najzrelijim do sada za The Pretty Reckless. Nije za zanemariti i onu sasvim osobnu stranu stihova koji su dokaz da iskrenost pali.