Recenzija – ‘El Pintor’: Interpol ‘naslikao’ novi album

Nakon četiri duge godine Interpol je konačno objavio novi studijski album. Iako album službeno izlazi tek 8. rujna, Njujorčani su velikodušno dopustili fanovima da besplatno preuzmu i poslušaju album još 26. kolovoza. Peti po redu LP nosi naziv ‘El Pintor’ i zapravo je lukavo sastavljen anagram samog imena benda.

‘El Pintor’ sadrži 10 pjesama, od čega su All The Rage Back Home te Ancient Ways objavljeni kao singlovi. Mnogi će prepoznati i pjesme poput Anywhere ili My Desire, koje bend već duže vrijeme izvodi na koncertima. Interpol nas novim albumom nipošto nije želio šokirati, već je ostao vjeran svojem mračnom, mističnom, sjetnom zvuku s kojim nas je upoznao još na svojim najranijim radovima. To nipošto nije loše jer ‘El Pintor’ kvalitetom sigurno ne zaostaje za svojim prethodnicima. Dapače, većina će se složiti da pjesme poput All The Rage Back Home ili Anywhere mogu stajati rame uz rame s najuspješnijim pjesmama koje su proslavile bend.

Iako se Interpol novim albumom nije puno odmaknuo od svog prepoznatljivog zvuka, i dalje se ne može tvrditi da cijeli album zvuči kao klasični Interpol. Svakim izdanjem bend je postajao sve zreliji te je na kraju pronašao svoj zvuk kojem je vjeran već drugi album za redom. Zbog toga će mnogi prigovoriti eventualnoj sličnosti prošlog self titled albuma s ’El Pintorom’.

Melodično – melankolična gitara Daniela Kesslera svira početne taktove velikog broja pjesama na albumu, poput Same Town, New Story, My Blue Supreme ili Breaker 1, što nadopunjava baršunasti vokal Paula Banksa s njegovim neizostavnim zanesenjačkim tekstovima, a precizni bubanj Sama Fogarina uokviruje cijelu sliku. Fan Interpola od ovoga više ne može tražiti, a sve to na najbolji je mogući način sastavljeno, odsvirano i ukomponirano na ‘El Pintoru’. Zbog toga, bez obzira na moguće prigovore zbog neoriginalnosti, Interpol u novom izdanju zvuče svježe, novo i maštovito. Iako su pjesme kompozicijski relativno slične, Kesslerova kreativnost na gitari te Banksovi maštoviti tekstovi demantiraju svakoga tko Interpol proziva neoriginalnim.

Tokom godina bend se mijenjao, izbacivao i dodavao članove te se s izlaskom basista Carlosa Denglera 2010. godine reducirao na trenutnu trojku. Odlazak spomenutog čovjeka iz Interpola uznemirio je veliki broj fanova koji su smatrali da adekvatnu zamjenu za Denglera nije moguće pronaći. Srećom, bili su u krivu, tako da bass gitaru sada svira sam Paul Banks.

Interpol je već najavio par koncerata za početak 2015. godine, a među njima se, kao niti jednom do sada, nije našao ni jedan hrvatski grad kao ni jedna država iz regije. Podsjetimo, još 2011. godine Interpol je posjetio Ljubljanu, a fanovima ne preostaje ništa drugo nego držati fige da će Interpol konačno stići u Hrvatsku.