Recenzija – “Heavy Entertainment Show” (Robbie Williams): Životna mudrost pretočena u album

Novi album Robbie Williams nazvao je “Heavy Entertainment Show” (Columbia Records). Izdanje je to kojim dokazuje kako njegovo vrijeme nije još prošlo i nastavlja dalje u velikom stilu. Iza njega je duga i uspješna solo karijera koja je lijepi dokaz svim skepticima koji su u njega sumnjali krajem ’90- ih godina prošlog stoljeća.

Od tada do danas Robbie je prošao kroz neke životne turbulencije. Od života raskalašene rock zvijezde pa do povlačenja iz javnosti zbog odvikavanja od droge i alkohola učio je o životu. Danas je oženjen i otac je malene kćeri. No, daleko je od mirnog i konvencionalnog obiteljskog čovjeka, a spoznaje novih životna poglavlja mogu se čuti na ovom albumu.

Samo jako

Odmah na početku, odlučno i snažno kreće naslovna Heavy Entertainment Show. Dobrodošlica u album uvodi u show revijalnom glazbom i najavljivanjem samoga sebe kao velikog zabavljača punog snage. Intrigantnost i zavodljivost koje se mogu čuti u njegovu glasu zaista su dobra pozivnica za daljnje preslušavanje albuma.

Party Like a Russian brzo je stekla naklonost slušatelja. Poziv je to na slavlje u velikom stilu pa je odabrana nacija koja sve što radi, radi veliko. Glazba je upotpunjena opernim elementima za pojačavanje dramatike, dok spotom dominiraju balerine u crnom. No, podigla se prašina oko ove pjesme jer su neki smatrali da je puna stereotipa i graniči s rasizmom, a pjevač je morao i opovrgavati da pjeva o Putinu.

Motherfucker je pjesma koja je izazvala najjače reakcije. Akustična gitara na početku benigni je uvod koji ubrzo prelazi u žestinu, kako stihova tako i glazbe. Pjesma napisana za kćer nije ni uspavanka ni nježna balada već ohrabrujuća himna. Barem ju je tako autor zamislio. Izjavio je kako će, ukoliko se dogodi da njegova kćer počne koristiti drogu, on prekinuti svoju trezvenost i pokazati joj kako se to radi na pravilan način kako ne bi završila kao i on. Smatra to zaštitničkim ponašanjem iako se mnogi ne bi složili s njim. Sama pjesma je, u svakom slučaju, jako snažna.

Našlo se na ovom izdanju klasičnih pop pjesama poput Mixed Signals ili Love My Life, ali i modernija Sensitive. Hotel Crazy, When You Know i Pretty Woman tematski se odnose na nešto raskalašenije ponašanje, dok Bruce Lee zvuči kao proizvod neke stare škole rocka. David´s Song topla je pjesma posvećena preminulom Davidu Enthovenu koji je bio dugogodišnji menadžer Williamsu.

Sve što je smatrao potrebnim, sve naučene lekcije i sve savladane emocije, Robbie je izrekao na ovom albumu. Pjesme snimljene kao nasljednice gizdave Let Me Entertain You i iskrene Angels odraz su samog autora i njegova sadašnjeg stanja.