Recenzija – “Selo na okuke” (Kries): Tradicija modernog ruha

kries

“Selo na okuke” (Kopito Records) novi je album benda Kries. Osebujna grupa osebujnog zvuka odlučila je prije izlaska fizičkog nosača zvuka ovaj album izdati digitalno. I to za kampanju Dobri domaćini koja za cilj ima sakupljati sredstva za potrebe mladih umjetnika – onih bez roditeljske skrbi, izbjeglica te beskućnika. Svaki download je u tih 30 dana pomogao u hvalevrijednoj akciji.

Od Silvestrova 2002. godine ova skupina oformljena je pod vodstvom Mojmira Novakovića. Nakon prestanka rada Legena, okupio je oko sebe istomišljenike koji samim svojim imenom daju naslutiti čime se bave. Kries je stari naziv za krijes, koji se tradicionalno pali i poziva na okupljanje. Upravo tradicija je njihov pokretač, no njihova vizija je vrlo suvremena.

Nova dimenzija glazbe

Najavni singl za čiji su spot poslužile snimke izbjeglica i socijalno potlačenih nosi ime Ivo se šeće. Prikazanim osobama potrebne su materijalne stvari za normalan život, no oni zasigurno imaju i nekih skrivenih želja. Upravo tom mišlju su se vodili kada su osmišljavali ovaj video uradak. Obogaćivanje duha često se uzima zdravo za gotovo i navodi se kao manje potrebno. Zanemarenim ljudima potrebno je i nešto više od materijalnog kako bi ostali ono što jesu. Zato su se Kries i uključili u akciju Dobrih domaćina.

Selo na okuke, pjesma koja dijeli ime s cijelim izdanjem, kreće s uvodom koji nagoni na zaključak da slijedi eksplozija rocka. No umjesto toga, u nastavku je gotovo plemenska pjesma. Snažni udarci bubnja i predvodnički glas dokaz su njihove namjere pozivanja na zajedništvo. Zelena lipa ima malo irski prizvuk, Buj Buja kreće kao uspavanka ali u nastavku apsolutno razbuđuje.

Diple, lijerice i gajde neki su od tradicionalnih narodnih glazbala koje Kries koriste. Stvarajući svoju glazbu vješto spajaju suvremeno s gotovo zaboravljenim. Žanrovski se svrstavaju u etno/world music bend koji uživo zvuči apsolutno zapanjujuće. Majstori su za dovođenje u trans, a kretanje uz njihovu glazbu ne može se nazvati plesom. Gibanje koje izaziva njihov ritam podložno je vrlo individualnom shvaćanju svakog pojedinca. Skakanje, cupkanje ili nešto treće – odaberite sami. “Selo na okuke” nudi novu dimenziju glazbe.