novo u kinu
29. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 2 minute Povratak Poa, pande koja ne oprašta kung-fu te nova suradnja Godzille i Konga, vječitih rivala koji su u stvarnom životu dobri kolege, obilježit će ovaj filmski mjesec.

22. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 14 minute Stiže nam Dora, a naši Eva Juraški, Helena Kezerić i Patrik Horvat raspisali su dojmove oko natjecateljskih pjesama uoči prvog polufinala.

Izvedbene umjetnosti

Riječka premijera predstave “Naše nasilje i vaše nasilje” Olivera Frljića

Foto: www.hnk-zajc.hr
Vrijeme čitanja: 2 minute

Predstava Olivera Frljića „Naše nasilje i vaše nasilje“ svoju šestomjesečnu turneju po Europi zaokružuje premijerom u Rijeci u utorak, 22. studenog u 19:30 sati na sceni HKD-a na Sušaku. Po završetku premijerne izvedbe, na sceni će biti održan i prvi razgovor s publikom. Predstava je nastala u međunarodnoj koprodukciji u kojoj sudjeluju HNK Ivana pl. Zajca (Rijeka), Hebbel am Ufer iz Berlina (Njemačka), Wiener Festwochen (Austrija), Slovensko mladinsko gledališče (Slovenija), Kunstfest Weimar (Njemačka), Zürcher Theater Spektakel (Švicarska) i Internacionalni teatarski festival MESS (BiH), uz podršku German Federal Cultural Foundation (Njemačka). Do sada je predstava izvedena u Beču, Weimaru, Berlinu, Sarajevu, Ljubljani, Bydgoszczu, Cluju i Subotici.

V.d. intendanta i dramaturg predstave Marin Blažević kazao je kako se o predstavi već mnogo pisalo te kako izaziva skepsu zbog koje ga ne bi iznenadilo da i prije njene riječke premijere bude onih koji će tražiti skidanje s repertoara. Dodao je kako je riječ o vjerojatno trenutno najkontroverznijoj predstavi u Europi. Najavivši što se sve u kazalištu prikazuje ovih dana, pojasnio je raznolikost političkih, društvenih i umjetničkih interesa koje narodno kazalište treba zadovoljiti s obzirom na različitost svoje publike.

Jelena Kovačić, v.d. ravnateljica Hrvatske drame, podsjetila je kako je sve počelo praizvedbom u Beču na Wiener Festwochenu 29. svibnja te kako Rijeka ima priliku provjeriti što je u predstavi zapravo kontroverzno. Naglasila je kako će poslije svake izvedbe biti organiziran razgovor publike s glumcima i predstavnicima Kazališta. Dodala je kako predstava problematizira odnos europske i američke politike s Bliskim istokom te kako se većina kritičara složila, nakon što je predstava izvedena u Ljubljani, da se radi o najboljoj predstavi Olivera Frljića.

Foto: www.hnk-zajc.hr
Foto: www.hnk-zajc.hr

Asistentica redatelja i izvođačica Barbara Babačić rekla je kako se prenaglašenom ironijom pokušava stvoriti jaz između publike i glumaca i isprovocirati reakciju. Pojasnila je dvije vrste nasilja, subjektivno i objektivno, vidljivo i nevidljivo, ono na granicama, u srcu Pariza, ili ono koje glumci „izvršavaju“ nad publikom. Po riječima glumice Nike Mišković, Oliver Frljić je režirao predstavu koja se tiče svih nas, predstavu u kojoj je pokazao mnogo novoga, ona je i multimedijalna, „simplificirano komplicirana“. „Poetična, brutalna i tužna”, kaže Nika Mišković. Uz to je naglasila kako su ih u zajedničkom radu na predstavi zanimali društveni simptomi, razotkrivanje sistema i dekonstrukcija sistema.

Inspiriranu romanom Estetika otpora Petera Weissa, predstavu je režirao i glazbu odabrao Oliver Frljić, dramaturg je Marin Blažević, scenograf Igor Pauška, kostimografiju i oblikovanje maske osmislila je Sandra Dekanić, a svjetlo je oblikovao Dalibor Fugošić. U predstavi igraju Barbara Babačić, Daša Doberšek, Uroš Kaurin, Dean Krivačić, Jerko Marčić, Nika Mišković, Draga Potočnjak, Matej Recer i Blaž Šef.

Be social

Komentari