„Škrinja” (Alejuandro Buendija): Imamo himnu godine

ALEJUANDRO BUENDIJA
"Škrinja" [album cover]

Kasna jesen ove je godine bila vrijeme za objavu albuma koji bi trebao biti visoko na listama za album godine. Pun informacija, humora, opaski i mišljenja, album „Škrinja” (Dallas Records) je super doza kvalitetnog sadržaja u ova tmurna i maglovita vremena. Nekome paše zamotati se u dekicu i gledati film ili čitati, ali ovo je album koji treba uvrstiti na popis za uživanje.

Nepromjenjive navike ljudi

Saša Antić uz TBF ima i solo karijeru. Kao Alejuandro Buendija snimio je album koji baš pristaje uz ovu sezonu jesen/zima 2020/2021. Za razliku od modnih trendova, tu je riječ o (naizgled) nepromjenjivim navikama ljudi.

Dijagnoza je postavljena, riječima samog autora, kao balkanska elegija. U istom tematskom ruhu, ali zvučno puno opuštenije, album je najavljen singlom Kornjača koji supotpisuje Branko Dragičević, pedeset posto Valentina Boškovića, aka Fog Frog Dog. Objasnili su lijepo njih dvojica kako stvari stoje u konformizmu uz referiranje na vjerovanje da je Zemlja ravna ploča na leđima četiri slona koji stoje na oklopu kornjače.

Himna godine

Uoči same objave albuma predstavljen je spot za singl Gang Bang 2020 kojeg ću slobodno proglasiti himnom godine. Svaki stih, svako pitanje, svaka psovka i ponuda aktivnosti savršeno pašu ovoj zbrejkanoj godini.

Eksplicitan tekst izvođaču neće donijeti air play, ali nema ni veze. Ruku na srce, i da je sasvim pristojna pjesma ne bi joj to ništa garantiralo, ali to je već neka druga tema. Spot je apsolutno poentirao i ekranizirao ne tako davnu malodušnost onih koji vide spas u krumpiru.

Kandžija je na istoj valnoj duljini kao i Alejuandro Buendija i sasvim se prirodno našao uz njega u Siempre Antigo. Buduća uspješnica sadrži rješenja o recikliranju, vakumiranju i međugeneracijskoj solidarnosti te istoimenom jazu. Posljednja, trinaesta pjesma na albumu, Čepić je uvrštena kao live snimka iz Tvornice Kulture izvedena s bendom Bang Bang. Singl je inače objavljen prije dvije godine a sasvim je aktualan i primjenjiv na današnju situaciju.

Konstanta potvrđuje veličinu

Ispovijest Dešperado uvodi u album i iako na prvu nema veze s ostatkom izdanja, upravo ta životna priča čovjeka koji je svašta prošao daje mu za pravo pričati dalje o čemu god želi. Gotovo antropološka Majmun i pas donosi pogled iz tuđe perspektive, Dobar propituje uzroke smrti, Crkva je pomalo frenetična. D.o.o. je poduzetna a uz Problem se može i zaplesati.

Da ne bi bilo da samo ovdje stvari ne valjaju, Buendijina kritika ide i preko Atlantika pa ni Amerika nije ostala pošteđena. S Magellanom je oplovio svijet i, kako to obično sa škrinjama biva, našao Blago.

Iznimno zanimljiv album ni na trenutak nije dosadan. Protok stihova i glazbe je neometan i odaje dojam da Aleksandru Antiću stihovi dolaze prirodno poput disanja. Konstantan je u svom stilu pa samim time ne iznenađuje nego samo potvrđuje svoju veličinu. Uz njega i prethodno već spomenute, na albumu su još radili i Mark Mrakovčić, Vanja Purić te Hrvoje Prskalo.

Iako nas je ova godina sigurno uskratila za neke albume, bila je fantastična odluka ovaj ipak objaviti sada.