novo u kinu
29. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 2 minute Povratak Poa, pande koja ne oprašta kung-fu te nova suradnja Godzille i Konga, vječitih rivala koji su u stvarnom životu dobri kolege, obilježit će ovaj filmski mjesec.

22. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 14 minute Stiže nam Dora, a naši Eva Juraški, Helena Kezerić i Patrik Horvat raspisali su dojmove oko natjecateljskih pjesama uoči prvog polufinala.

Istaknuto

Ziherov interni izazov: Poznati glazbenici stvaraju glazbu za igre

Vrijeme čitanja: 3 minute

Već neko vrijeme se na Ziheru proteže priča o tome kako smo na jednom od glazbenih sastanaka igrali tu igru zadavanja tema za članke. Nitko od nas tog dana nije znao što ga zapravo čeka u kapi punoj papirića.

Nisam saznao tko mi je zadao temu poznatih glazbenika koji su upleli svoje prste u soundtrack poznatih igara, ali siguran sam da ga taj kolega ili kolegica danas čita. Neću puno duljiti, za vas sam izdvojio šest poznatih primjera i predlažem da krenemo s pregledom.

Trent Reznor, Nine Inch Nails (Quake, 1996.)

„Probali smo napraviti nešto zlokobno, depresivno i zastrašujuće… Bilo je zabavno!”, rekao je 1995. Trent Reznor o stvaranju glazbene podloge za pucačinu Quake 3. Soundtrack je obilježio igru, a developeri, Id Software, bili su toliko impresionirani da su Nine Inch Nails logo stavili na kutije metaka koje se skupljaju u igri.

Stewart Copeland, The Police (Spyro the Dragon, 1998.)

Bivši bubnjar The Policea odigrao je cijelu Spyro the Dragon igru kako bi ‘uhvatio njenu atmosferu’ radi stvaranja soundtracka. Tek nakon što bi svladao razinu, vratio bi se instrumentima i skladao glazbu za nju: „To je bilo lagano i zabavno u početku, ali kasniji leveli postajali su sve teži i morao sam dobro naučiti igrati igru te pobijediti svakog zlikovca. Bilo je fora jer sam pri igranju mogao reći ljudima da me ne ometaju dok radim.”.

Zmaj ‘Špiro’ i njegovi nastavci, u koje je Copeland također uključen, jedna su od najpopularnijih gaming franšiza, a dio soundtracka nalazi se i na albumu „The Stewart Copeland Anthology” iz 2007. Copeland je također skladao glazbu i za neke filmove, npr. „The Wall Street” iz 1987.

Paul McCartney (Destiny, 2014.)

Prema Guinnessovoj knjizi rekorda Paul McCartney je najuspješniji glazbenik svih vremena, a njegova pjesma Yesterday najobrađivanija je stvar na svijetu.

Destiny, first person shooter iza koje stoji studio Bungie, najpoznatiji po igri Halo, nije ni blizu ikakvim rekordima, ali Sir Paul je baš za nju, i to besplatno, napravio pjesmu i spot Hope For the Future.

Navodno ga je privukla kreativnost iza projekta i mogućnost da proba nešto novo: „To je kao da radite nečiji portret. Trebate koristiti maštu, shvatiti što netko želi, i onda odlučiti što im želite dati.”.

Florence Welch (Final Fantasy XV)

Final Fantasy jedan je od najdugovječnijih i najpoznatijih role playing game serijala u povijesti, a osim pričom, grafikom i igrivošću, on se uvijek izdvajao i maestralnim skladbama.

Kako se radi o japanskoj igri, u prošlosti su proizvođači znali posegnuti za nekim imenom poznatim i izvan njihovih granica pa su tako 2001. u igri imali pjesmu grupe Korn, a 2009. Leone Lewis.

Florence Welch je za 15. nastavak igre skladala dvije pjesme i epski obradila Stand By Me Ben E. Kinga: „Oduvijek sam na Final Fantasy gledala kao na lijepu i kreativnu igru, kao da se krajolik igre i moj unutarnji krajolik uklapaju. Sve je mitsko i predivno.”.

David Bowie (Omikron: The Nomad Soul, 1999.)

David Bowie nije samo napisao skladbe za igru Omikron: The Nomad Soul, već se u njoj i pojavio kao enigmatični lik Boz, kojem je posudio lice i glas: „Boz je duhovni vođa i ja sam ga odlučio odglumiti kao smrtnika u digitalnoj plimi, lika sastavljenog od raznih misli, promjenjivih obrazaca i slomljenih sjećanja. Igračima dajem mudre savjete, ali uz to govorim i neke duboke stvari, onako, na svoj način.”.

Mnoge pjesme za Omikron soundtrack Bowie je u drukčijoj formi iskoristio za album „Hours” (1999.). The Nomad Soul je bila prva igra Davida Cagea i njegovog studija Quantic Dream, danas poznatog po igrama s velikim naglaskom na priču i emocije, takozvanim ‘interaktivnim dramama’ (Heavy Rain, Beyond: Two Souls i Detroit: Become Human).

Jose Gonzalez, Junip (Red Dead Redemption, 2010.)

Rockstarov western hit broji preko 14 sati glazbenog soundtracka, a fanovima igre uho je nekako najviše zapela pjesma Far Away Josea Gonzaleza, koja se odvija tijekom bitnog trenutka u priči glavnog lika: „To je bila nedovršena pjesma mog benda Junip, koju sam ja obradio solo i to je privuklo dosta pažnje.”.

Red Dead Redemption 2010. proglašena je igrom godine na većini gaming top lista.

Be social

Komentari