Istaknuto
20.01.2017.

Osvrnemo li se na prethodnu izložbenu 2016. godinu, možemo biti prilično zadovoljni. U našoj metropoli imali smo priliku vidjeti izložbe najrazličitijeg karaktera i opsega koje su uključivale značajna umjetnička imena i vrlo dobro osmišljene kustoske koncepcije. Sudeći prema dosad objavljenom rasporedu najvećih zagrebačkih muzeja, očekuje nas vrlo uzbudljiva izlagačka sezona i u 2017. godini.

18.01.2017.

Sinoć je u Galeriji Prsten otvorena izložba slavnog njemačkog umjetnika Antona Högera pod nazivom ”Ravnoteža”. Höger je pripadnik bečke škole fantastičnog realizma koja je prepoznatljiva po nestvarnim, sanjarskim motivima u raskošnome stilu manirizma, razrađenoj tehnici starih talijanskih i nizozemskih majstora. Ovom prilikom umjetnik izlaže svojih četrdesetak radova nastalih od 2003. godine pa sve do danas.

Vizart

Samostalna izložba Ane Ratković: Planine

11.02.2016. Ziher.hrFoto: Press [Planina 1, 120 x 180 cm, ulje na platnu 2015.]

Izložba umjetnice Ane Ratković pod nazivom Planine otvara se u petak, 12. veljače, u 20 sati u Galeriji Laval Nugent u Zagrebu.

U predgovoru izložbe, kustosica Sonja Švec Španjol ističe kako je „upravo planina lajtmotiv ciklusa koji je nastajao kontinuirano od lipnja 2013. godine do realizacije ove izložbe. Promjene u pristupu radovima nastalim u različitim vremenskim fazama, koje možemo pratiti na manjim formatima predstavljenim na izložbi, naznačuju osobnu promjenu autorice koja se očituje u odabiru boja, kompozicije, redukciji motiva, ali i primarnom konceptu promišljanja uloge čovjeka u svijetu.“

Autoricu smo već predstavili u razgovoru povodom izlaganja na 3. Bijenalu slikarstva u HDLU-u, a sada očekujemo i njenu samostalnu izložbu. Njeni radovi odišu jednostavnošću i minimalizmom boja i oblika u kojemu se suprotstavlja čovjekova malenkost naspram veličine prirode, konkretno planine u ovom slučaju, pošto i sama autorica ističe kako je „planina simbol susreta prirode, natprirodnog i čovjeka. Mislim da ne postoji čovjek koji u susretu s prirodom, naspram koje je malen i bespomoćan, ostaje ravnodušan.“ Izuzetno je zanimljiva tehnika kompozicijskog građenja planine u slici, u kombiniranju mat i sjajnih tekstura koje oplošnjuju motiv planine i stvaraju svojevrsnu optičku igru. Istovremeno aludirajući na planinu kao mjesto mira, introspekcije i duhovnosti, Sonja Švec Španjol dodaje kako je „poništavanje materičnosti prirode snažna kritika usmjerena čovjeku koji se pretvorio u parazita svojim beskrupuloznimi kontinuiranim iscrpljivanjem prirodnih resursado točke s koje nema povratka.“

Izložba ostaje otvorena do 26. veljače.

Komentari