Istaknuto
22.04.2018.

Iza imena Tyger Lamb stoji zagrebačka četvorka čiji je prvijenac "Born Into This" na putu. Album još nije vani, no mnoga vrata već su im otvorena. Upoznajte se s njima dok su još polu-anonimni i nepoznati, prije koncerta 3. svibnja u Vintage Industrial Baru.

13.04.2018.

The Gentleman novo je ime na našoj glazbenoj sceni, no osoba koja se skriva iza tog imena već je duže vrijeme poznata publici. Iza pseudonima krije se Marko Lucijan Hraščanec, školovani i talentirani glazbenik koji svoj istoimeni album prvijenac promovira 13. travnja u kazalištu Mala scena. Povodom toga saznali smo koliko je dugo radio na projektu The Gentleman, zašto album promovira u kazalištu i još mnogo toga.

Film

Recenzija – Gone Girl: Izvrsna Rosamund Pike u poznatom žanru Davida Finchera

01.10.2014. Hrvoje Korbar
foto: facebook.com/GoneGirlMovie/

foto: facebook.com/GoneGirlMovie/

David Fincher nakon tri godine snimio je novi film, Gone Girl, s Benom Affleckom i Rosamund Pike u glavnim ulogama. Kao i prošla dva nedavna uratka, Girl With a Dragon Tattoo (Larsson) i The Curious Case of Benjamin Button (Scott Fitzgerald), ali i njegov kultni Fight Club (Palahniuk), i Gone Girl adaptacija je istoimenog romana Gillian Flynn, koji je u Hrvatskoj izdala zaprešićka Fraktura. Sama autorica romana potpisuje i scenarij ovog trilera koji nas vodi u provincijalno mjestašce u naizgled mirnoj američkoj državi Missouri.
Priča počinje petom obljetnicom braka Amy i Nicka, kad Nick primijeti nestanak svoje supruge. U potragu se brzo uključuje cijelo mjesto, Amyini roditelji koji su stvorili čitav serijal slikovnica inspiriranih likom svoje kćeri, Čudesne Amy, policija i mediji, a kao prvooptuženi u ovoj potrazi uskoro se istakne Nick, što nije neočekivani scenarij. Kroz retrospektivno iznošenje dnevnika koji Amy piše, priča postupno dobiva konture koje nisu toliko očekivane i vodi do neočekivanog raspleta.
Prvi dio filma balansira između sadašnjosti (prvih nekoliko dana potrage iz perspektive Nicka) i prošlosti (u kojoj Amy piše svoj dnevnik) do točke u kojoj počinjemo paralelno pratiti živote Nicka i Amy, a radnja postaje dinamičnija i manje detaljna. Iako je priča na trenutke pomalo neuvjerljiva, Fincher uspijeva održati napetost čak i pred sam rasplet.

Spoiler alert!

Čitav film nosi izvrsna Rosamund Pike, poznata po nizu manjih uloga na britanskoj televiziji i u filmovima, koja je odigrala ulogu naslovne nestale, ulogu kakvu rijetko viđamo na filmu. U besprijekornoj izvedbi Pike donosi lik Amy, sociopatkinje koja je sposobna promijeniti način na koji se ponaša i manipulirati ljudima, lagati i režirati čak i vlastitu smrt. Pike u filmu uspješno čavrlja o besmislicama, glumi zlostavljanu suprugu, manipulira bivšim ljubavnicima, inscenira niz zločina koji uopće nisu počinjeni nad njom te i dalje izlazi iz filma kao žrtva. S druge strane je Ben Affleck u prilično blijedoj, nemaštovitoj izvedbi njenog supruga koji ne uspijeva parirati takvoj izvedbi Rosamund Pike. U ostalim ulogama gledamo Neila Patricka Harrisa kao bivšeg Amyinog ljubavnika Desija Collinsa te Missi Pyle u izvrsno odigranoj epizodi iritantne televizijske voditeljice.

foto: facebook.com/GoneGirlMovie/

foto: facebook.com/GoneGirlMovie/

Iza priče o nestanku krije se priča o poremećenim bračnim odnosima, kakvih se u američkoj književnosti može naći na svakom koraku. Sama autorica kao svoju inspiraciju navela je dramu Edwarda Albeeja Tko se boji Virginije Woolf? te je u filmu doista moguće primijetiti neke od motiva iz te drame, iako u mnogo blažoj varijanti. Film je prilično okrutan prema američkom (malo)građanskom društvu – roditelji naslovne junakinje gotovo su karikaturalno prikazani, mentalitet stanovnika malenog mjesta u Missouriju nije nimalo drugačiji od našeg malomišćanskog mentaliteta, a posebno je komičan lik Ellen Abbot, televizijske voditeljice koja putem svoje emisije pokušava istjerati pravdu.
Fincher ne mijenja tim s kojim pobjeđuje – glazbu za ovaj film skladali su Trent Reznor i Atticus Ross, koji su za svoj rad na filmu Social Network osvojili Oscara. Ambijentalna glazba s ponekim jakim akcentom elektronike sjajno odgovara tempu ovog filma i u nekim trenucima upravo je glazba ta koja pojačava napetost, stvara mračni ugođaj i prati raspoloženja likova. Direktor fotografije, Jeff Cronenweth, također je već surađivao s Fincherom, a u slučaju Gone Girl zaslužan je za film koji je toliko vizualno jak da ponekad djeluje pretjerano umjetno.
Gone Girl može se gledati na nekoliko razina – u prvom planu je napeta potraga za nestalom osobom (triler), a s raspletom tog prvog plana priče na vidjelo izlaze i ostali problemi – bračni odnosi i anatomija patoloških mentalnih poremećaja. Film je to koji od klasičnog whodunnita postaje psihološka drama koja se suočava s brojnim teškim temama, a sve to u stiliziranom svijetu Davida Finchera.

(Visited 879 times, 4 visits today)

Komentari