Istaknuto
21.05.2017.

Grupa sušačkih gimnazijalaca i njihovih profesora nakon popodnevne smjene već niz godina ostaje u školi i na izbornoj nastavi priprema kazališne predstave. U vremenu kada je teško biti profesor, oni svojim učenicima usađuju ljubav prema kazalištu i time odgajaju, ako ne buduće glumce, onda zasigurno obrazovane i aktivne gledatelje.

18.05.2017.

Tjedan suvremenog plesa je tijekom protekle 34 godine postojanja prezentirao preko 800 renomiranih svjetskih umjetnika te producirao 80-ak premijernih izvedbi domaćih autora, proizvevši tako nekoliko generacija hrvatskih koreografa i plesača.

Film

Anime-Ai: Zvijer u nama (“Bakemono no ko”, M. Hosoda)

07.07.2016. Marija VukšićFoto: theboyandthebeast.tumblr.com

Bakemono no ko (The Boy and the Beast, 2015) vizualno je impresivan anime, mješavina rukom nacrtanih scena i CGI animacije s nekim klasičnim akcijskim elementima. Anime je napisao i režirao talentirani Mamoru Hosoda (The Girl Who Leapt Through Time, Summer Wars, Wolf Children), a tematika pomalo podsjeća na Miyazakijev Spirited Away. Naime, Kyutina majka je umrla i po njega su, kako je to običaj u Japanu, došli rođaci koji će se skrbiti o njemu. Kyuta pobjegne od njih i slučajno naiđe na prolaz koji vodi u svijet zvijeri (jap. “bakemono”) koji donekle podudara s japanskim folklorom o svijetu u kojem žive youkai (nadnaravna bića i čudovišta). Zvijeri nisu obične zvijeri već su antropomorfne, žive u gradu, imaju poslove, a njima vlada “grandmaster” koji se odlučio reinkarnirati u božanstvo i sad traži svojeg nasljednika.

Za nasljednika se natječu zvijer-vepar Iouzan i zvijer-medvjed Kumatetsu. Iouzan je voljen od svih stanovnika svijeta zvijeri i za razliku od Kumatetsua, ima obitelj i učenike koji ga poštuju. Kumatetsu je pomalo agresivan, lako plane i na prvi se pogled čini kao prava lijenčina. Upravo on odluči uzeti Kyutu za svojeg učenika i nasljednika, no mnoge se zvijeri pobune protiv te odluke. Ljudski je svijet s razlogom odvojen od zvjerskog, ljudi u svojem srcu nose tamu koju zvijeri nemaju jer nisu sposobne za takvo zlo. Reći nešto više, bio bi spoiler, ali Hosoda je svakako uobičajenu priču izvrnuo na glavu. Iako se generalni nedostatak ženskih likova na prvi pogled čini poput mane, u animeu se, izuzev glavne priče, zapravo radi o obitelji čiji članovi nisu povezani biologijom već emocijama. Kyutu, osim Kumatetsua, odgajaju zvijer-majmun Tatara i zvijer-svinja Hyakushuubou i svi su odreda muškog spola te vole Kyutu poput svojeg sina. To je prilično radikalna i subverzivna ideja, pogotovo za japanski anime, no u ovome fantasy žanru i više nego funkcionira.

Bakemono no ko je priča o odrastanju i izborima koje smo prisiljeni donijeti kad prestanemo biti djeca. Ali i puno je više od toga jer vodi gledatelja u čaroban i nevjerojatan svijet, a iako se čini da je radnja napravljena za djecu, za razliku od mnogih Disneyjevih animiranim filmova, ovaj anime nimalo ne podilazi potencijalnoj dječjoj publici i bit će jednako zanimljiv i odraslima. Bakemono no ko možete pogledati 8. srpnja u Ljetnom kinu Tuškanac u sklopu Fantastic Zagreb Film Festivala, što je možda jedinstvena prilika jer zbog svoje nekonformističke teme sigurno neće doći u multipleks kina poput Cinestara.

Komentari