Istaknuto
06.12.2017.

Ganz novi i Dance_Inn festival udružuju snage u fokusu na suvremenu izvedbenu umjetnost i live art. Festival će donijeti dvije premijeri, nekoliko radionica, tribina i rezidencija, a uoči festivala u Zagrebu gostuje Matthias Lilienthal, producent, kustos i ravnatelj Munchner Kammerspiele.

03.12.2017.

Gospođice iz Avignona smatraju se jednim od najvažnijih, ujedno i najkontroverznijih radova u umjetnosti 20. stoljeća. Povjesničari umjetnosti već se desetljećima bave misterioznim pogledima ženskih likova i njihovim revolucionarnim oblikovanjem kojemu su prethodile brojne Picassove skice i prepravke...

Glazba

Recenzija – “Concrete And Gold” (Foo Fighters): Isključi očekivanja, stisni play

16.09.2017. Vlatka Semenčić"Concrete And Gold" [cover]

Puno je glazbenika u potrazi za nekim novim zvukom koji neće dokinuti prijašnji rad, ali uvest će novitete i promjene. I dok se mnogi uzaludno pokušavaju uklopiti u razne trendove, nekima potraga za promjenama ipak uspijeva. Jedan od takvih primjera je nedavno objavljeni novi album Queens Of The Stone Age, a sada i jučer objavljeni album “Concrete and Gold” Foo Fightersa. Poznato je da su Homme i Grohl prijatelji pa ne znam tko je prvi došao na tu ideju, ali vrlo sličnim rješenjem postigli su ono što su htjeli.

Odabir producenta bio je presudan. I to ne rock producenta, nego onog koji se bavi drugim glazbenim žanrom. Greg Kurstin je u ovom slučaju odabran od strane Grohla kojeg je oduševio Kurstinov indie bend Bird And The Bee. Inače je Kurstin surađivao s imenima kao što su Adele i Sia.

Da ozbiljno misle pokazali su već odabirom lokacije snimanja svog devetog studijskog albuma. Nakon garaže iskorištene za snimanje hvaljenog “Wasting Light” i “Sonic Highways” koji je nastajao u osam različitih američkih gradova, “Concrete And Gold” sniman je u holivudskom studiju EastWest. U poznatom studiju  duge tradicije kreću se i druga poznata imena pa tako nije nedostajalo prilika za suradnju na albumu. No tome svemu prethodilo je Grohlovo zatvaranje u osamu u kojoj je pet dana pisao pjesme dok je ispijao vino. Ako je u vinu istina, onda smo svjedoci jednog iskrenog albuma.

Čudan uvod

T- Shirt nas u “Concrete And Gold“ uvodi u jednom čudnom tonu. Bend inače nije poznat po političkim istupima, no inspiracija za ovu pjesmu došla je nakon Trumpove inauguracije. U manje od minute i pol sve je dano do znanja: “I just wanna sing a love song; pretend there´s nothing wrong”.

Za njom slijedi Run, prvi najavni singl i prva objavljena stvar nakon dvije godine i EP-a “Saint Cecilia”. Divlja, masna i razorna, potiče na akciju, buđenje i bijeg od učmalosti. Da za to nikada nije kasno pokazali su i odličnim spotom.

Make It Right vjerojatno je zasad najpoznatija pjesma s albuma (iako  nije objavljena kao singl) zato što na njoj gostuje Justin Timberlake. Do te je suradnje došlo na molbu Timberlakea koji je, dok su pili viski na parkingu studija, pitao Grohla može li on pjevati u nekoj pjesmi Foo Fightersa pa da se može pohvaliti prijateljima. Dobio je potvrdan odgovor i tako, uz Taylora Hawkinsa, otpjevao back vokale. Kako nešto malo nekome znači jako puno čuje se u riječima “La la la”.

The Sky Is a Neighborhood najmoćnija je pjesma albuma. Grohl ju je napisao kada je već mislio da je napisao sve što je trebao za ovaj album, ali zureći u nebo shvatio je da ima još nešto za dodati. Pjesma je bila odabrana za drugi najavni singl čiji spot simbolično prenosi zvijezde u oči glazbenika i na taj nam način približava velebno prostranstvo iznad nas. Alison Mosshart iz The Killsa još je jedna poznata gošća koja je zapjevala back vokale uz Hawkinsa, a može je se čuti i u sljedećoj La Dee Da.

Inara George, druga polovica dua Bird And The Bee, otpjevala je kao back Grohlu pjesmu Dirty Water koja počinje mirno, gotovo nježno, sve dok je u jednom trenutku ne zaoštre, nakon nekoliko nagovještaja potresa u stihovima. Sedma pjesma Arrows zapravo je jedina na albumu koja zvuči baš kao pjesma Foo Fightersa na koje smo navikli. Promjenjiv tempo, malo pjevanja, malo deranja i punina zvuka kroz godine su postali njihov zaštitni znak.

McCartney na bubnjevima

Nepostojeći heroji i potraga za onim fiktivnim Shangri-La teme su Happy Ever After (Zero Hour), preko koje dolazimo do Sunday Rain, pjesme koju je otpjevao Taylor Hawkins. A dok je on pjevao na bubnjevima ga je zamijenila najveća zvijezda među gostima – Paul McCartney. Najzanimljivija je to pjesma na albumu zbog svog primamljivog i zavodljivog ritma koji pri kraju postaje glasniji i lijepi rock, a na samom kraju je u jazz aranžmanu ukomponiran i klavir. To je doprinos producentove igre zvukom.

Svega par dana prije izlaska albuma The Line je objavljena kao treći najavni singl i još je jedna pjesma o odlukama i promjenama u životu. Concrete And Gold dijeli ime sa samim albumom i privodi ga kraju. Ta dva oprečna pojma spojena su u pjesmi kroz stihove “I have an engine made of gold (…) Our roots are stronger than you know; Up through the concrete we will grow”. Ni na kraju nismo ostali bez još jedne zanimljive suradnje. Shawn Stockman iz Boyz II Men pobrinuo se za pozadinske vokale i tako obogatio zvuk pjesme nošene teškim zvukom gitare.

Nema se tu što puno reći, pametan je ovo album. Iznenadilo me to što sam nakon dužeg preslušavanja čula jer mi na prvu ništa nije bilo jasno. Kada sam isključila svoja očekivanja (a očekivala sam nešto nalik “Wasting Light”), tek sam tada mogla doista sve čuti. Na kraju ne mogu ne zapitati se, iako znam da ću pričekati još koju godinu, što je sljedeće?

Što misliš o ovome albumu?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(6 votes, average: 4.500 out of 5)

Komentari