Istaknuto
17.08.2018.

Ove godine već smo imali prilike gledati nekoliko kvalitetnih hrvatskih naslova, a što u nastavku gledamo na velikom platnu donosimo u jesenskom pregledu.

16.08.2018.

Iako zadnjih godina nije u naponu snage, Madonna je kroz 35 godina karijere definirala glazbenu scenu kakvu poznajemo danas. Njezin 60. rođendan prilika je da se podsjetimo na veliku karijeru koja je promijenila svijet.

Izvedbene umjetnosti

Eshilova trilogija “Orestija” premijerno na Mosoru na 64. Splitskom ljetu

09.08.2018. Ziher.hrFoto: Matko Biljak / Splitsko ljeto

Eshilovu trilogiju “Orestija” dramski će ansambl 64. Splitskog ljeta premijerno izvesti na ambijentalnoj pozornici na Mosoru, pokraj Sitnog Gornjeg u petak, 10. kolovoza s početkom u 20 sati. Eshilova “Orestija”, nazvana po Orestu, Klitemestrinom i Agamemnonovu sinu, trilogija je koja prati posljednji ciklus u nizu krvnih osveta unutar obitelji Atrida. Dijelove trilogije čine tragedije “Agamemnom”, “Žrtva na grobu” i “Eumenide”. Nakon povratka kući mikenskog kralja Agamemnona, heroja pobjedničkog Trojanskog rata, njegova žena Klitemnestra ubija ga da bi osvetila njihovu kćer Ifigeniju koju je Agamemnon žrtvovao prije odlaska u rat, kao i radi štete koju je rat nanio mikenskoj zajednici. U drugome dijelu Orest ubojstvom majke Klitemnestre osvećuje oca, nakon čega u završnom dijelu trilogije stupa pred atensku porotu koja mu sudi zbog tog ubojstva.

Eshilova Orestija, napisana i praizvedena 458. prije nove ere, stoji u temeljima europskog kazališta kao jedina sačuvana antička trilogija. Tragedija osvete koja se provlači kroz pet generacija kuće Atrida istovremeno je drama o uspostavi novog demokratskog i pravosudnog sustava i poziv na razum. Prostor Poljica, nekadašnje Poljičke republike na kojem se igra Orestija, logičan je ambijentalni izbor, kaže dramaturg Jasen Boko. Naime, “i danas snažno sačuvana tradicija odabira poljičkog kneza kao da se izravno vezuje  uz Eshilovu dramu, posebno njezin treći dio, i prenosi Eshilov prostor mita u Poljica stvarajući začudan ambijent antičke tragedije”.

Predstavu režira nagrađivani makedonski redatelj Dejan Projkovski, a kao protagonisti nastupit će Ksenija Prohaska kao Klitemnestra, Siniša Popović u ulozi Agamemnona, Goran Marković kao Egist, Marjan Nejašmić Banić kao Korovođa, Mijo Jurišić u ulozi Oresta, Petra Kovačić Pavlina bit će Elektra, a Anastasija Jankovska tumačit će ulogu Kasandre. Predstava se igra u prijevodu Bratoljuba Klaića, dramaturšku je obradu izvršio Jasen Boko, scenografiju potpisuje Valentin Svetozarev, kostime je osmislio Mladen Radovniković, a originalnu glazbu eminentni makedonski glazbenik Goran Trajkovski.

Foto: Matko Biljak / Splitsko ljetoo

Na medijskoj konferenciji održanoj 7. kolovoza prisutni članovi autorskog tima i ansambla složili su se da je riječ o jednoj od najzahtjevnijih predstava kako u umjetničkom tako i u tehničkom smislu. Umjetnički je zadatak bio prihvatiti se djela ugrađenog u temelje europske civilizacije i pokazati što ga čini univerzalnim, realizirati ga u novoj ideji i povezati ga sa sadašnjošću. “Što je demokracija predstavljala u “Orestiji”, a što predstavlja danas, u svijetu u kojem također imamo bogove, samo ih zovemo drugačijim imenom? Može li se jedan zločin riješiti drugim? Jesu li važniji moralni principi ili pravosudni sustav? To su pitanja koja postavlja predstava”, rekao je redatelj Projkovski kojem je ovo prva režija u Splitu dodavši da se tome pridružuje i ključno pitanje što i koliko individualac može učiniti i promijeniti.

Uz navedene, u predstavi igraju Elvis Bošnjak, Zdeslav Čotić, Nikša Arčanin, Zorana Kačić Čatipović, Vanda Boban Jurišić , Đana Kuzmanić, Ana Gruica, Danijela Vuković, Luka Čerjan, Davor Pavić, Ivan Baranović i Stipe Radoja. Autorski tim čine i Jasna Frankić Brkljačić zadužena za scenski pokret, jezična savjetnica Jagoda Granić te oblikovatelji svjetla i tona Srđan Barbarić i Marko Mandić. Reprizne izvedbe na programu su 11, 12. i 13. kolovoza, sve s početkom u 20 sati.

(Visited 84 times, 17 visits today)

Komentari