Istaknuto
13.04.2018.

The Gentleman novo je ime na našoj glazbenoj sceni, no osoba koja se skriva iza tog imena već je duže vrijeme poznata publici. Iza pseudonima krije se Marko Lucijan Hraščanec, školovani i talentirani glazbenik koji svoj istoimeni album prvijenac promovira 13. travnja u kazalištu Mala scena. Povodom toga saznali smo koliko je dugo radio na projektu The Gentleman, zašto album promovira u kazalištu i još mnogo toga.

02.04.2018.

Možda bi "Govori glasnije!" mogao biti "mega angažirani hrvatski politički teatar", ali Bobo Jelčić svjestan je stvarne moći kazališta pa zato sve pretvara u dobru satiru i radije se bavi svakodnevicom maloga čovjeka i njegovim malim-velikim problemima.

Vizart

Fotografi žurnalisti koji meko okidaju zajedno u “Krivom srastanju”

08.07.2015. Eleonora Glišić
Foto: Ziher.hr/Eleonora Glišić

NO galerija Muzeja suvremene umjetnosti sinoć je bila mjesto otvorenja zajedničke izložbe dvojice buntovnika domaće fotografije s početka osamdesetih- Mije Vesovića i Ivana Posavca, pod nazivom “Krivo srastanje”. Radovi proizašli iz objektiva ovih umjetnika, koji su imali vrlo sličan način gledanja i okidanja, iznenađujuće su tek sada, prvi put zajedno izloženi. S obzirom na činjenicu da su obojica bili dijelom omladinske kulture, teme fotografija su slične, a glavni akteri su neka poznata lica ondašnje estradne scene, ali i mali ljudi u svom “prirodnom” okruženju.

“Dok umornim, sjetnim, možemo reći i deziluzioniranim, uglavnom sredovječnim muškim radnicima pripada svijet lagano propadajuće industrijske proizvodnje, tim mladim ženama – kao i muškarcima poput Šarovića i novovalnih rock glazbenika – pripada tada još novi i optimističan svijet medija, spektakla, svega onoga što nazivamo postindustrijskom proizvodnjom. Gledajući danas te fotografije, moramo se zapitati ne kamo je nestalo radništvo (to, na žalost, znamo), ili gdje su i što danas rade te zvijezde, nego, prije svega, kamo je nestao taj optimizam, ta (naivna?) vjera da će budućnost postindustrijskog, postmodernog svijeta biti isključivo svijetla?”, piše Dejan Kršić u katalogu izložbe.

Izloženi su većinom foto-esejistički radovi koji su se listali na stranicama omladinskih publikacija među kojima je najpoznatiji zagrebački Polet. Radovi obuhvaćaju portrete estradnih umjetnika, kulturnjaka i glazbenih legendi poput slavne snimke vrata Johnnyja B. Štulića s nastupa 1981. iz kamere Ivana Posavca ili portret Vlade Divljana iz 1983. kojeg je ulovio Mijo Vesović. Zabilježeni su i trenuci iz života običnih, anonimnih radnika i ljudi s ulice kao što su dvojica mladih rokera sa stavom koji poziraju Miji Vesoviću na fotografiji “Zagreb” iz 1982. Njihovi su izrazi lica iskreni i snažni, a osjeti se i određena sloboda koja je unatoč sistemu živjela u ljudima. Takve life fotografije još nam vjernije prenose tadašnju atmosferu i stanje uma.

Bili su to, podsjećamo, “dani slave” Poletovske fotografije koja je postala lokalni fenomen. Na početku su “krivo srasli” u odnosu na kontekst u kojem su započeli umjetničku karijeru da bi danas, u kontekstu marketinški posredovane vizualne komunikacije, jedva prepoznali vlastito djelo i njegovo naslijeđe.”, navodi Kršić.

Ivana Posavca i Miju Vesovića veže jedan grad, jedna generacija i alternativna kultura. Na izložbi “Krivo srastanje” oni su posjetiteljima pružili uvid u to kroz dio svojih fotografija, a svi zainteresirani mogu ih razgledati do 9. kolovoza ove godine.

(Visited 131 times, 2 visits today)
Što misliš o ovoj izložbi?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(5 votes, average: 3.400 out of 5)

Komentari