Istaknuto
21.06.2018.

"Katalonac" je naizgled neobavezna predstava koja će znalački nenametljivo, zakrivena smijehom, u gledatelju zatitrati neke mnogo dublje žice, vrlo aktualne u našem društvu.

20.06.2018.

Kolektiv emge prošle se godine na 14. Velesajmu kulture bavio pitanjem revitalizacije i prenamjene prostora zagrebačkih kinodvorana, u sklopu čega je nastala izložba "Kino 041 – pogled na prošlost i sadašnjost zagrebačkih kinodvorana". Izložba je ponovno postavljena na ovogodišnjem Design Districtu, što je bio povod za razgovor s Tenom Bakšaj, jednom od članica kolektiva.

Film

Indiana Jones u novom ruhu Stevena Soderbergha!

25.09.2014. Hrvoje Korbar
foto: Vimeo screenshot

foto: Vimeo screenshot

Jedna od najpopularnijih filmskih franšiza svih vremena, ona o pustolovnom arheologu Indiani Jonesu, ostat će upamćena po sjajnoj glazbi Johna Williamsa, Harrissonu Fordu u naslovnoj ulozi i tisućama djece koja su sanjala o tome da postanu arheolozi uvjereni kako će i oni tražiti izgubljeni kovčeg i loviti zlikovce diljem kugle zemaljske. Sva četiri filmska nastavka režirao je Steven Spielberg, a svoju osebujnu posvetu tom djelu nedavno je na svom blogu objavio njegov imenjak, slavni redatelj Steven Soderbergh, koji je već sad upamćen kao redatelj eklektičnog ukusa u čijem opusu možemo naći psihološke trilere, komedije, biografske filmove i televizijske serije.

Soderbergh je prvi dio franšize, Raiders of the Lost Ark iz 1981., obradio na vrlo neobičan način – film je u crno-bijeloj tehnici, a originalnu Williamsovu glazbu i dijaloge zamijenio je suvremenom glazbom koju je teško žanrovski odrediti. U tekstu Soderbergh kaže kako je video stvorio u edukativne svrhe –  stavljanjem filma u crno-bijelu tehniku htio je istaknuti majstorsku kameru i montažu čiji se značaj u filmskoj umjetnosti često zanemaruje. Smatrajući kako bi kvalitetan film trebao funkcionirati i bez tona, samo kao vizualna umjetnost, Soderbergh daje i naputke što točno treba promatrati u njegovoj verziji filmske uspješnice. Naposljetku, zaključuje kako je za taj aspekt filma ponajviše zaslužan Douglas Slocombe, britanski kamerman koji je za rad na ovom filmu zaradio i nominaciju za Oscara. Soderberghovu verziju filma i detaljna upustva za gledanje filma možete pogledati i pročitati ovdje.

(Visited 32 times, 1 visits today)

Komentari