Istaknuto
07.01.2019.

Vrijeme čitanja: 4 minute Zašto je važno biti član jedne ili više sekcija KSET-a detaljnije možete pročitati u knjizi, a mi smo za vas pripremili 9 zanimljivosti koje se kriju na stranicama punim bisera i zanimljivosti te brojnim fotografijama koje nas tjeraju da poželimo da smo živjeli u vrijeme naših roditelja, ali i da sami stvaramo svoje uspomene u KSET-u.

03.01.2019.

Vrijeme čitanja: 7 minute Za početak 2019. godine prisjetit ćemo se domaćih albuma koji su po mišljenju glazbene redakcije obilježili godinu iza nas.

Izvedbene umjetnosti

Prvakinja baleta Edina Pličanić dobitnica je Nagrade Tito Strozzi za sezonu 2013./14.

24.11.2014. Ziher.hrVrijeme čitanja: 2 minute
Foto: www.hnk.hr

Foto: www.hnk.hr

Kazališni Odbor  Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu donio je jednoglasnu odluku kojom se Nagrada Tito Strozzi za sezonu 2013./14. dodjeljuje Edini Pličanić za ulogu Ane Karenjine u baletu  Ana Karenjina,  nastalom prema romanu Lava Nikolajeviča Tolstoja na izabranu glazbu Petra Iljiča Čajkovskog u koreografiji Lea Mujića.

Kazališni odbor Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu djeluje u sastavu: Maja Đurinović (predsjednica), Viktor Žmegač, Vesna Šir i Tonko Ninić. Obrazloženje nagrade je slijedeće: Minucioznom tehničkom izrađenošću, emocionalnom nijansiranošću, bezuvjetnom predanošću i zastupanjem uloge, Edina Pličanić kreirala je izvanrednim klasičnobaletnim vladanjem plesa na špici svoju suvremenu Anu Karenjinu za 21. stoljeće.

Foto: www.hnk.hr

Foto: www.hnk.hr

Edina se od početka plesačke karijere nametnula temperamentom, brzinom i žestinom igre, neobičnom za princeze i vile klasičnoga repertoara. Nakon dvadeset godina predanog, strpljivog, Edina je rasla kao plesačica i umjetnica, osvajajući stalno nove vrhunce te dočekala ulogu u kojoj je mogla pokazati svo bogatstvo stečenog znanja i iskustva, plesačku zrelost, jednako u smislu briljantne tehnike koliko i interpretativne izražajnosti.

U razgovoru s Andrejom Jeličić, u povodu proslave 20. obljetnice  umjetničkog djelovanja ulogom Ane Karenjine, Edina je priznala kako joj je najmiliji kreativan rad s koreografima koji plesače izazivaju na pronalaženje osobnog načina iskazivanja ideje, rad kakav je bio s Leom Mujićem u kreiranju uloge Karenjine. Njezina Ana se bacila u uzbudljiv, zanosan vrtlog moskovskoga društvenog života, u mrežu dopuštenih i tajnih odnosa.

Foto: www.hnk.hr

Foto: www.hnk.hr

U koreografski precizno izgrađen prostor ispunjen redom sjajnim protagonistima zagrebačkog Baleta, od kojih ovom prigodom treba barem spomenuti vrhunske partnere u kakve su stasali Tamás Darai (Vronski) i Guilherme Gameiro Alves (Karenjin). To je koreografija u kojoj do izražaja dolazi njezina golema snaga – tjelesna i voljna, gotovo čelična čvrstoća i oštrina, eksplozivnost, brzina i dinamika nepogrešivo suvremenog karaktera. U tom se vrhunski ugođenom tijelu osim profinjene ženstvenosti krije i hazardni karakter vrhunske sportašice koja se nadmeće sama sa sobom, napisala je baletna kritičarka Andreja Jeličić. Ova nagrada došla je nekoliko dana nako što je Edina Pličanić proglašena izvođačicom godine na Teatar.hr Nagradi publike.

Ana Karenjina Lea Mujića plesno je djelo koje bi trebalo postati jednim od zaštitnih naslova Baleta Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu. Predstava  je to koja može i više nego ravnopravno stajati uz nove baletne kreacije na svjetskim pozornicama, s pravom tvrdi Šimunić. Doista, zagrebački Balet je vrsna umjetnička sila na koju možemo i trebamo biti ponosni, koja puni gledalište umjetničkim pokrićem, i koju u ovim teškim, subverziji sklonim vremenima, svakako treba (sa)čuvati.

(Visited 159 times, 1 visits today)

Komentari