Istaknuto
13.04.2018.

The Gentleman novo je ime na našoj glazbenoj sceni, no osoba koja se skriva iza tog imena već je duže vrijeme poznata publici. Iza pseudonima krije se Marko Lucijan Hraščanec, školovani i talentirani glazbenik koji svoj istoimeni album prvijenac promovira 13. travnja u kazalištu Mala scena. Povodom toga saznali smo koliko je dugo radio na projektu The Gentleman, zašto album promovira u kazalištu i još mnogo toga.

02.04.2018.

Možda bi "Govori glasnije!" mogao biti "mega angažirani hrvatski politički teatar", ali Bobo Jelčić svjestan je stvarne moći kazališta pa zato sve pretvara u dobru satiru i radije se bavi svakodnevicom maloga čovjeka i njegovim malim-velikim problemima.

Glazba

Recenzija – ‘Das Rage’ (Das Rage): Šarolike boje vukovarskih synthpop glazbenika

08.10.2015. Nikolina Lončar

Prije dvije godine, na portalu PlanB mogli ste pročitati članak Mie Mitrović u kojem je Sisak zaradio epitet ‘hrvatskog Sheffielda’ radi bogate elektronske underground scene s umjetnicima kao što su Popsimonova, Le Chocolat Noir i Zarkoff. Ova se teza bazirala na tome da je u nekom određenom periodu grad Južnog Yorkshirea, kao i naš industrijski grad na obalama Save i Kupe, bio jednako produktivan po obradi metala kao i po dark electro glazbi nešto kasnije. Štoviše, u Sheffieldu su na ostatcima industrijske velesile nastali Cabaret Voltaire, Human League i Clock DVA koji su svojim radom zadužili cijelu glazbu osamdesetih.

No, u ovom slučaju čini se da se epicentar elektronske muzike, barem za izvođača o kojem se radi ovaj tekst, preselio nešto istočnije, točnije – u Vukovar. Iako se prva asocijacija za ovaj grad nažalost prvenstveno veže uz ratna razaranja, očito je i ovdje okruženje bilo povoljno za nastanak odlične elektronska glazbe novog doba s ‘mračnjačkim štihom’.

Konkretnije, radi se o dvojcu Das Rage. Ana Bučko za mikrofonom i synthovima te Zoran Filko za gitarom krajem su lipnja na svojoj bandcamp stranici, nakon tri godine djelovanja, objavili svoj album prvijenac, nazvan jednostavno po imenu njihovog benda. Kada bi krenuli u njegovu daljnju žanrovsku analizu, mogli bi reći da izdanje evocira upravo elektronsku glazbu osamdesetih, darkwave i synthpop.

Ipak, diskografski uradak karakteriziraju raznolike, neunificirane pjesme – od energičnijih skladbi bržeg ritma do sanjivih laganica pa čak i povremenog koketiranja s radiofoničnim zvukom. Većina stvari na albumu je na hrvatskom, dvije na engleskom, a čini se da se na oba dva jezika dobro snalaze. Štoviše, njihovo komponiranje materinjeg jezika uz kompleksnu glazbenu pozadinu (koliko ona uz synth matricu i gitaru može biti) dokazuje da nije istina da ‘sve uvijek bolje zvuči na stranom jeziku’. Pjesme su pitke, stihovi prikladni – ne previše kićeni ali lijepi, tečni i stapaju se uz ritam i progresiju samih kompozicija.

Glazbena pozadina popraćena je osebujnim Aninim vokalom koji je na momente energijom toliko uvjerljiv da glasom i atmosferom podsjeća na Vim Colu iz benda Paraf, a u drugima pjeva šaputavim i opsjedajućim glasom, što se ponajprije može osjetiti u pjesmama Marlene i Mr. Cjelokupni dojam možda bi ih više približio radu dvojca Nipplepeople, no u ponešto mračnijem izdanju, premda su Das Rage u svoj opus ukomponirali i drugih utjecaja izvan synth svijeta (riffovi gitare skladbe Dok Sanjam više su karakteristični za alternativu devedesetih). S druge strane, žustrija i zaigranija pjesma Srce čak pomalo asocira na ubrzaniju melodiju Specimenove uspješnicu Kiss Kiss Bang Bang, a s tim se definitivno možemo vratiti natrag u osamdesete.

Izdanju su prethodili singlovi Boye i Eho, a i oni su sami predstavili taj kontrast između sanjivih i ubrzanijih skladbi na albumu, ali i osvojili publiku ovom bendu prije njegove službene objave. Tako se Das Rage našao na gostovanjima diljem Europe, osvajao nagrade i otvorio KVB-ov nastup u AKC Attacku, a večeras će u Tvornici kulture također pozornicu zagrijati post-punk projektu Luisa Vasqueza, The Soft Moon, koji nakon turneje s Depeche Mode ponovno nastupa u Hrvatskoj.

Iz svega navedenog, jasno je da su Ana i Zoran pokazali ogroman potencijal na studijskom prvijencu, a nedavno im se pridružila i nova lead vokalistica Andrijana Manojlović čiji ćemo glas na studijskim snimkama vjerojatno čuti tek u budućnosti. Bitno je napomenuti da je izdanje, iako vođeno primjesama glazbene prošlosti, pomno zapakirano u moderno ruho.  U svakom slučaju, zasigurno nismo dugo čuli ovako dobar uradak unutar synthpop / electro žanra na našim prostorima, koji taman umjereno pleše između ‘underground’ zvuka i onoga koji bi se mogao svidjeti široj publici – bez ikakve štete samom sadržaju, naravno.

(Visited 266 times, 1 visits today)
Što misliš o ovome albumu?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(10 votes, average: 4.500 out of 5)

Komentari