Istaknuto
19.10.2017.

Večeras se u Francuskom paviljonu otvara izložba međunarodno priznate multimedijalne umjetnice OKO, povodom čega smo ukratko popričali s autoricom.

11.10.2017.

Boris Svrtan, ravnatelj kazališta Gavella, otkrio nam je planove za izgradnju nove kazališne dvorane u koju će se smjestiti novopokrenuta Scena 121, a prokomentirali smo i ovogodišnje Gavelline večeri, novu Gavellinu sezonu te sve veći broj mladih glumaca i redatelja koji surađuju s Gavellom.

Film

Recenzija – Enemy: Tko je tu negativac?

15.07.2014. Kristina Vrdoljak

1480518_207637896098284_1256359509_n

Ako od filmova koje gledate očekujete mučninu, ozbiljna propitkivanja vlastitog psihičkog stanja i stanje tjeskobe i zbunjenosti – kucajte na vrata Denisu Villeneuveu. Ovaj kanadski redatelj zapamćen je ostao zbog filmova Incendies i Prisoners, a sada nam ponovno servira krizu na pladnju. Enemy je snimljen između prethodna dva i glavnu razliku čini upravo to da se ne bavi izvanjskim problemima nego isključivo onima koji se tiču pojedinca i njegove obitelji bez (naizgled) političko-geografskog konteksta.

Scenarist Javier Gullon adaptirao je roman “The Double” autora Josea Saramagoa u triler s okusom noćne more koja se odvija u gradu zavijenom u smog nikotinskih mrlja. Glavne uloge tumači Jake Gyllenhaal koji jednako spretno dočarava profesora Adama u polupraznoj učionici, praznom nedovršenom stanu i odnosu s likom Mélanie Laurent, kao i glumca Anthonya zatočenog u krugu svojih neuspjeha, kako poslovnih tako i privatnih, no ipak izvana respektabilnijeg statusa.

Profesor Adam Bell vodi prilično jednoličan život koji teži nekoj vrsti distrakcije od trenutne kolotečine. Jedne večeri pogleda film prema preporuci kolege iz zbornice, zamijećuje golemu sličnost između sebe i jednog od likova te započinje potragu za njim.  Film se dalje razvija oko činjenice da su obojica identični do ožiljka na torzu i zvuka glasa. Ženu Anthonya Clairea glumi Sarah Gadon te svojom izvedbom doprinosi težini filma jer potpuno uvjerljivo iznosi širok raspon kompleksnih emocija bez da ijednom izađe iz lika. Upravo njen lik donosi jedan od najupečatljivijih završetaka filma.

Od samog početka simbolika pauka vrlo je pristutna, ali ne i potpuno razjašnjena. Upravo zato kraj djeluje kao pečat na cijeloj priči samo što umjesto objašnjenja on nudi još veći broj pitanja i alarmantno stanje. Može se reći da je ovo film o podijeljenosti. Je li u pitanju podijeljenost osobnosti, kultura u državi ili pak  glumaca i njihovih dvojnika, tema je za vlastitu interpretaciju.

Komentari